Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Coronavirus echt gevaar?

[verwijderd]
0
quote:

izdp schreef op 20 april 2021 12:09:

[...]

Volgens mij neemt u de verkeerde op de korrel voor Trump.
Ik gebruikte niet het woord trumpiaan, maar trumperianen die liegen, fantaseren, complotteren en gruwelijk racistische en sexistische taal trumpetteren. Gelijk ons bloedeigen fossieltje baudet.

Dan qua vaccinatie. Ik heb begrepen dat als een grote groep geen vaccin neemt dat dan de druk op de gezondheidszorg door covid-19 onverantwoord hoog blijft.
En nog voornamer; dat deze groep het virus volop gelegenheid geeft om te muteren tot een variant waartegen niemand beschermt is..

Neemt niet weg dat u dat zelf mag beslissen en ik hoop dat voor de weigeraars allerlei beperkingen komen om het gevaar in te dammen.
Uiteraard neem ik wel een vaccin als ik mag verschijnen.

Het gaat u goed.

Goh verbaasd me inderdaad niks, deze uitspraak.

Reflecteert u wel eens op hetgeen u hier allemaal schrijft?

"ik hoop dat voor de weigeraars allerlei beperkingen komen om het gevaar in te dammen."


"Weigeraars"

Dan heeft het dus niks meer met keuzes te maken.
Want je kan alleen iets weigeren wat je opgedragen wordt. Want anders is het geen weigering maar gewoon een keuze.

U "hoopt" dat mensen zoals "wij" dus aangepakt worden om UW veiligheid te waarborgen?
Maar mijn veiligheid doet er niet toe. Want u vindt maar dat wij de eventuele risico's zomaar zonder tegenstand moeten accepteren. En waarom? Zodat U maar veilig bent.
U bagatelliseert de risicos en doet alsof u er alles al vanaf weet. En dat voor een experimenteel vaccin waar nog geen jaren lange ervaring mee is.
Ik heb al eerder geschreven dat ik helemaal niet negatief sta tegenover een vaccinatie. Maar dan moet het zin hebben, bewezen effectief zijn en bewezen VEILIG! En dat is het simpelweg nog niet. Maar toch wil u het mij indirect opdragen om te doen, want als ik het niet doe, moet ik maar "beperkt" worden, wat dat dan ook maar mag beteken.
Moet ik dan een ster op mijn jas naaien ofzo die aangeeft dat ik niet gevaccineerd ben???

Ik hoop dat mensen zoals u gewoon ergens in een hokje worden gestopt zodat ze geen gevaar meer lopen en wij gewoon weer verder kunnen.
Mijn tolerantie naar mensen zoals u is volledig weg. De bereidheid om maar enigszins toe te geven aan mensen zoals u is compleet weg.

En waarom? Omdat u totaal geen begrip kunt opbrengen en de moeite wilt nemen ook maar enigszins begrip te tonen voor onze situatie en alles alleen maar vanuit uw eigen standpunt bekijkt.
Ik noem dat hypocriet en egoïstisch.

Shit....heb ik me toch weer uit de tent laten lokken
rationeel
0
quote:

Henk Hesel schreef op 20 april 2021 13:06:

[...]
Dat ik hier nog nauwelijks reageer heeft niks met mijn persoonlijke situatie te maken.

Alles is wel gezegd over corona.
Een aantal forum genoten zijn gewoon niet vatbaar voor argumenten.
Misschien ikzelf ook wel niet meer.
Ja, daarin heb je een punt.

Ik zie het meer als OPVOEDER van het volk zijn.

De algemene opdracht voor een ieder, om mee te helpen om de beschaving in stand te houden;)
rationeel
0
quote:

Fred Flinstone schreef op 20 april 2021 13:15:

[...]

Goh verbaasd me inderdaad niks, deze uitspraak.

Reflecteert u wel eens op hetgeen u hier allemaal schrijft?

"ik hoop dat voor de weigeraars allerlei beperkingen komen om het gevaar in te dammen."


"Weigeraars"

Dan heeft het dus niks meer met keuzes te maken.
Want je kan alleen iets weigeren wat je opgedragen wordt. Want anders is het geen weigering maar gewoon een keuze.

U "hoopt" dat mensen zoals "wij" dus aangepakt worden om UW veiligheid te waarborgen?
Maar mijn veiligheid doet er niet toe. Want u vindt maar dat wij de eventuele risico's zomaar zonder tegenstand moeten accepteren. En waarom? Zodat U maar veilig bent.
U bagatelliseert de risicos en doet alsof u er alles al vanaf weet. En dat voor een experimenteel vaccin waar nog geen jaren lange ervaring mee is.
Ik heb al eerder geschreven dat ik helemaal niet negatief sta tegenover een vaccinatie. Maar dan moet het zin hebben, bewezen effectief zijn en bewezen VEILIG! En dat is het simpelweg nog niet. Maar toch wil u het mij indirect opdragen om te doen, want als ik het niet doe, moet ik maar "beperkt" worden, wat dat dan ook maar mag beteken.
Moet ik dan een ster op mijn jas naaien ofzo die aangeeft dat ik niet gevaccineerd ben???

Ik hoop dat mensen zoals u gewoon ergens in een hokje worden gestopt zodat ze geen gevaar meer lopen en wij gewoon weer verder kunnen.
Mijn tolerantie naar mensen zoals u is volledig weg. De bereidheid om maar enigszins toe te geven aan mensen zoals u is compleet weg.

En waarom? Omdat u totaal geen begrip kunt opbrengen en de moeite wilt nemen ook maar enigszins begrip te tonen voor onze situatie en alles alleen maar vanuit uw eigen standpunt bekijkt.
Ik noem dat hypocriet en egoïstisch.

Shit....heb ik me toch weer uit de tent laten lokken
Goed zo:) Bewondering voor de aanhouders:)

Ende versaecht nie:)
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Fred Flinstone schreef op 20 april 2021 08:23:

[...]
Dus, ik mag van u niet bang worden gemaakt voor het vaccin, maar ik mag me wel compleet bang laten maken voor Corona????
Er heerst al een jaar een complete terreur campagne op de media hoe dood we allemaal wel niet gaan van corona.
Dus die angst moet ik hebben.

In mijn geval is het risico dat ik dood ga aan corona gewoon hetzelfde als ik doodga aan het vaccin.
Maar die angst van het vaccin mag ik niet hebben.
Want dan ben ik een aluhoedje en is alles een complot.

Hoe makkelijk om iemand die uw mening niet deelt weer even als idioot af te serveren. Dat maakt deze draad zo giftig.

Het respect blijft maar 1 kant op gaan.
Wij moeten u en uw ideeën respecteren (want u bent een pro maatregelen persoon), maar u hoeft blijkbaar ons niet te respecteren.

U deugd en wij zijn slecht.
Toch?
Overdrijf niet zo. Een complete terreurcampagne? Door wie of wat dan? Waarom gooit u er zoveel emotie in (ook in uw post van 08.31 uur)?

Ik heb een duidelijk standpunt dat ik door zakelijke argumenten probeer te onderbouwen. Wat mij betreft op een niet giftige manier, ik serveer u niet af.
Ik heb best begrip voor enige aarzeling bij jongeren als het om een voor hen persoonlijk misschien als 'overbodig' ervaren vaccinatie gaat, en ook voor kritiek op de nog steeds zeer strenge 'maatregelen'. Zelf ben ik al weken voor voorzichtige openstelling van buitenterrassen, liever dan niet te handhaven samenscholingen in parken.

Ik geef toe dat de regering in hun persconferenties vanaf oktober of zo steeds een sombere en mogelijk iets te pessimistische toon aanslaat, vermoedelijk om naleving van de maatregelen maximaal te bevorderen. Maar in het begin vond ik hen te paniekerig en in de zomer veel te slap en afwachtend. Toen heeft men bij de tijdelijk lage coronacijfers in juni/juli de tijd zitten verlummelen i.p.v. gedegen testmogelijkheden te organiseren en vaccinatiecampagnes voor te bereiden.

Maar een complete terreurcampagne op (of door?) de media? Kom nou, waar bestond die 'terreur' dan uit? Onder terrorisme versta ik echt wat anders.

Voor objectieve en nuchtere informatie moesten we ook niet bij meneer Jensen, meneer Engel of meneer Baudet zijn. Waarmee ik niet wil suggereren dat u daar een aanhanger van bent.

[verwijderd]
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 20 april 2021 13:32:

[...]
Overdrijf niet zo. Een complete terreurcampagne? Door wie of wat dan? Waarom gooit u er zoveel emotie in (ook in uw post van 08.31 uur)?

Ik heb een duidelijk standpunt dat ik door zakelijke argumenten probeer te onderbouwen. Wat mij betreft op een niet giftige manier, ik serveer u niet af.
Ik heb best begrip voor enige aarzeling bij jongeren als het om een voor hen persoonlijk misschien als 'overbodig' ervaren vaccinatie gaat, en ook voor kritiek op de nog steeds zeer strenge 'maatregelen'. Zelf ben ik al weken voor voorzichtige openstelling van buitenterrassen, liever dan niet te handhaven samenscholingen in parken.

Ik geef toe dat de regering in hun persconferenties vanaf oktober of zo steeds een sombere en mogelijk iets te pessimistische toon aanslaat, vermoedelijk om naleving van de maatregelen maximaal te bevorderen. Maar in het begin vond ik hen te paniekerig en in de zomer veel te slap en afwachtend. Toen heeft men bij de tijdelijk lage coronacijfers in juni/juli de tijd zitten verlummelen i.p.v. gedegen testmogelijkheden te organiseren en vaccinatiecampagnes voor te bereiden.

Maar een complete terreurcampagne op (of door?) de media? Kom nou, waar bestond die 'terreur' dan uit? Onder terrorisme versta ik echt wat anders.

Voor objectieve en nuchtere informatie moesten we ook niet bij meneer Jensen, meneer Engel of meneer Baudet zijn. Waarmee ik niet wil suggereren dat u daar een aanhanger van bent.

Allereerst, emotie, ja emotie, heel veel emotie!
Ik zie die maatschappij om me heen compleet kapot gaan.
Ik voel me een paria als ik over straat loop. Iedereen mijdt me alsof ik de pest heb. Alles loopt in grote bogen om elkaar heen, mag elkaar niet meer aanraken, lopen met muilkorven op, opgesloten thuis etc.
Vindt u het dan heel gek dat sommige mensen zich dat aantrekken en daar toch wat emotioneel van worden?
Of vindt u het allemaal niet zo erg en heel normaal?
Kan hoor. Maar ik niet.
En ja, ik begrijp wel waarom ze het doen, maar dat wil niet zeggen dat ik me daar goed bij voel.
En al helemaal niet als mensen het hebben over het " nieuwe NORMAAL".
Alsof dit ooit normaal zou moeten worden?!?!?
Van die term gaan de haren in mijn nek recht overeind staan.
Dus ja, ik ben hierover zeer emotioneel! Because I care!!! En dat is ook de reden dat ik hier dan toch maar weer terug blijf komen.
Ik heb 2 jonge dochters (6 en 12) die momenteel opgroeien in een compleet gestoorde wereld. Alles wat voor mij normaal was is nu zelfs crimineel. En in zo'n wereld moet ik dan mijn kinderen opvoeden??
Doden zijn vervelend, maar een kapotte maatschappij vind ik veel vervelender.
En sorry, ik kies liever voor mijn kinderen dan voor mijn oma.
En daar heeft mijn oma alle begrip voor!

En dan zijn er mensen zoals u.( *edit* sorry dit was gericht aan IZDP die dit stelde.)
Wilt u dan ook nog even reageren hoe u mij wenst te "beperken"? Want ik ben heel benieuwd hoe u dat voor zich ziet. Dat vind ik namelijk een HEEL BELANGRIJK punt. Want dat is namelijk wel waar het naar toe dreigt te gaan.
Ik maak me daar bijzonder druk over en heb daar heel veel zorgen over.
Dus ik hoor graag hoe u mij hoopt te beperken. Want wellicht heb ik daar een heel verkeerd beeld bij. Ik zie dan "sterren".

Daarbij, dit is de eerste post van u die ik lees dat u toch wel begrip hebt voor een aarzeling, blijkbaar. Maar toch moeten we het gewoon doen, en niet zo aanstellen.
Want anders hoopt u dat wij toch maar beperkt worden. Wel gewoon blijven doorduwen.

U heeft het niet door, maar ondertussen heeft u al zoveel verwijzingen gedaan naar Trump , Baudet, viruswaarheid. En ik heb op geen van drie gestemd, maar kan me wel heel goed in alle drie verplaatsen. Net zo goed als ik me in u kan verplaatsen.
De situatie moet van ALLE kanten bekeken worden. Ook de minder populaire kanten.
En ik schreef het al eerder, zonder kritisch geluid tegen het heersende gezag dachten we nog steeds dat de aarde plat was. Dus ik kan dat tegengeluid alleen maar omarmen.

En die terreur campagne, natuurlijk is het geen terrorisme, dat snap ik ook wel, maar dat is slechts een kleurrijke weergave van hoe ik de MSM momenteel zie. Alles is in werking gesteld om de bevolking heel veel angst voor het virus in te boezemen. En in dat opzicht is het wel terreur, want: Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek). We moeten bang zijn, heel bang. Want we gaan allemaal dood als we elkaar een hand schudden. Alsof het de pest is of beter, ebola, want dat is ook een virus.

U zegt dat we voor een nuchtere kijk niet bij Baudet heoven te zijn. Nou, bij wie wel dan?
Die flapdrollen van het OMT?
Die het land besturen op basis van het aantal IC bedden? Die totaal blind zijn voor de hele maatschappelijke consequenties die hun adviezen veroorzaken?
Natuurlijk, hun input is belangrijk. Maar moet/mag niet leidend zijn. De maatschappij is veel complexer dan het aantal IC bedden.

Laat ik nog even heel duidelijk toevoegen, ik heb geen gelijk.
Ik heb slechts een bepaalde invalshoek.
Net zoals u uw invalshoek heeft.
En m.b.t. tot de corona aanpak staan deze tegenover elkaar.
Op zich niet erg, zolang alle partijen naar elkaar blijven luisteren, elkaar niet belachelijk maken en elkaar vooral niet gaan demoniseren.

U vindt mij een wappie, een aluhoedje, ik vind u een naief bang schaap.
Zo, is dat eruit. Hoeven we het daar niet meer over te hebben en dat te benadrukken, want wat wij van elkaar vinden veranderd niks aan de situatie.

Ik hoop alleen dat u kunt begrijpen waarom ik een wappie aluhoedje ben, net zoals ik begrijp dat u naief en bang bent.

Ik begrijp uw angst, want corona is echt. De gevolgen voor een bepaalde groep ook.
En ik begrijp dat u vanuit die angst toch de zaken anders zou zien.

Ik heb ook een angst. En dat is voor het grotere plaatje erachter. Misschien denk ik er zelf ook wel te veel over na en maak ik me te veel onterechte zorgen over waar de maatschappij naar toe gaat.
Only time will tell.

Maar, in hemelsnaam, laten we stoppen met elkaar te demoniseren en laten we elkaar gewoon begrijpen.
rationeel
0
Baudet:) gaan wij niet afvallen hoor. De enige die politiek gezien de puntjes op de i zet is FVD:)die een plan, zinnig plan heeft om de democratie te vernieuwen en bestendig te maken:)
josti5
0
quote:

Fred Flinstone schreef op 20 april 2021 14:09:

[...]

(...)

Die flapdrollen van het OMT?
Die het land besturen op basis van het aantal IC bedden? Die totaal blind zijn voor de hele maatschappelijke consequenties die hun adviezen veroorzaken?
Natuurlijk, hun input is belangrijk. Maar moet/mag niet leidend zijn. De maatschappij is veel complexer dan het aantal IC bedden.

(...)

Ja, onbegrijpelijk, dat de politiek zich dit OMT zó laat aanleunen.
Ik begrijp, dat je als geschiedenisleraar en onderwijzer de ballen verstand hebt van zaken als corona, maar een breder oriëntatie, met name ook op de sociaal/maatschappelijke situatie, zou toch wel zéér wenselijk zijn geweest, alsmede veel méér daadkracht, om de uitgeklede zorg in no-time weer aan te kleden.

En van die ziekenhuis-actie in Breda ben ik dan ook best wel geschrokken: nog stééds dat gezeur over overbelaste zorg en gebrek aan IC-bedden, en dat na ruim een jaar.
Ja, dan is het misschien zuur, dat je een bende ziet feesten aan de overkant van je werk, maar zó ken ik er nóg wel een paar...

rationeel
0
Trump:) viruswaarheid:) Jensen:)allemaal okee:)

Zij belichten aspecten waarmee wij een betere kijk op ONZE omgeving kunnen veroveren. Het veroveren bestaat uit het verwerken van informatie:)
rationeel
0
ffff
0
Henk,
Vraagje voor de KK-statistiek: ben jij gevaccineerd?
Gokker: Dank: Ik zal de gegevens verwerken bij een volgend overzicht.

Fred. Objectief: Staatsgeheim? En ik meen toch echt dat ik ergens in al die duizenden postings iets gelezen heb van jou. Waarom zwijg je zo, terwijl je anders altijd wel een mening klaar hebt.
rationeel
0
quote:

ffff schreef op 20 april 2021 14:32:

Henk,
Vraagje voor de KK-statistiek: ben jij gevaccineerd?
Gokker: Dank: Ik zal de gegevens verwerken bij een volgend overzicht.

Fred. Objectief: Staatsgeheim? En ik meen toch echt dat ik ergens in al die duizenden postings iets gelezen heb van jou. Waarom zwijg je zo, terwijl je anders altijd wel een mening klaar hebt.
Mening?
ffff
0
Ik begrijp, dat je als geschiedenisleraar en onderwijzer de ballen verstand hebt van zaken als corona, maar een breder oriëntatie, met name ook op de sociaal/maatschappelijke situatie, zou toch wel zéér wenselijk zijn geweest,

John,

Natuurlijk wel frappant dat NIET-geschiedenisleraren in Duitsland ( Professor kernfysica), in Frankrijk, in Spanje, in Engeland, in de USA, in India, in China, in België, ja zelfs in Rusland er grosso modo precies hetzelfde over denken. In frankrijk zijn de beperkingen nog strenger....

Kortom, al die politici die uiteindelijk niets liever dan het beste voor hun eigen volk , vaardigen toch maatregelen uit, waarvan zij ook weten dat die moeilijk te aanvaarden zijn, maar uiteindelijk het beste voor hun volkeren. En wart dus lastig kan zijn voor een herverkiezing: Maar ze doen het toch !!!
En als we dan even naar Italië, Portugal, Spanje, Denemarken, Noorwegen kijken.... Verrek nog aan toe: Allemaal verantwoordelijke geschiedenisleraren...

Peter
rationeel
0
Het advies voor thuisbezoek wordt aangepast: iemand mag 2 mensen thuis ontvangen in plaats van 1

Leuk voor de tweelingen onder ons;)
rationeel
0
quote:

ffff schreef op 20 april 2021 14:38:

Ik begrijp, dat je als geschiedenisleraar en onderwijzer de ballen verstand hebt van zaken als corona, maar een breder oriëntatie, met name ook op de sociaal/maatschappelijke situatie, zou toch wel zéér wenselijk zijn geweest,

John,

Natuurlijk wel frappant dat NIET-geschiedenisleraren in Duitsland ( Professor kernfysica), in Frankrijk, in Spanje, in Engeland, in de USA, in India, in China, in België, ja zelfs in Rusland er grosso modo precies hetzelfde over denken. In frankrijk zijn de beperkingen nog strenger....

Kortom, al die politici die uiteindelijk niets liever dan het beste voor hun eigen volk , vaardigen toch maatregelen uit, waarvan zij ook weten dat die moeilijk te aanvaarden zijn, maar uiteindelijk het beste voor hun volkeren. En wart dus lastig kan zijn voor een herverkiezing: Maar ze doen het toch !!!
En als we dan even naar Italië, Portugal, Spanje, Denemarken, Noorwegen kijken.... Verrek nog aan toe: Allemaal verantwoordelijke geschiedenisleraren...

Peter
Kortom, al die politici die uiteindelijk niets liever dan het beste voor hun eigen volk...willen...?.

Als je daar nu eens een vraagteken bij zou zetten?

Durf je dat? Knopje omdraaien ?

..................................................................

Natuurlijk wel frappant dat NIET-geschiedenisleraren in Duitsland ( Professor kernfysica), in Frankrijk, in Spanje, in Engeland, in de USA, in India, in China, in België, ja zelfs in Rusland er grosso modo precies hetzelfde over denken. In frankrijk zijn de beperkingen nog strenger....

Als je dat nu eens ziet als een bovenmeester die al die partijen aanstuurt, durf je dat? Gewoon als gedachtenexperiment?

Knappe, open geest heb je dan:)

josti5
0
Peter, ik geloof er al langere tijd niet meer in, dat die regeringsleiders het beste willen voor hun volkeren.
Misschien was Drees Sr. wel de laatste...
OF de corona-aanpak het inderdaad de beste is, moet overigens nog blijken, de komende jaren.
In vele postings heb ik het afgelopen jaar al op de talloze inconsequenties gewezen.

Persoonlijk verwacht ik nog bergen narigheid.

En natuurlijk kijken die regeringsleiders naar elkaar, en overleggen ze met elkaar.

Hoe dan ook: de totaal verkeerd uitgevoerde bezuinigingen op de zorg onder Rutte (en jazeker, ook daarover heeft hij met Merkel c.s. gesproken - handelend in de 'main-line' kun je je immers geen builen vallen) hebben bij het eerste zuchtje (corona)tegenwind desastreuze gevolgen gehad.
Jaren geleden gaf ik al aan, dát het fout ging, wáár het fout ging, en hoe het beter zou kunnen.
Een covid-achtig gebeuren was geen kwestie van wel of niet, maar slechts van wanneer.
En de volgende 'covid' is al volop in de maak, mede dank zij de wijze, waarop de arrogante mens met Moeder Natuur omgaat...
De blinde vlek voor de eigen grenzen doet ons vroeger of later de das om.
Penny-wise, hundreds of pounds-foolish!
[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef op 20 april 2021 14:26:

[...]

Ja, onbegrijpelijk, dat de politiek zich dit OMT zó laat aanleunen.
Ik begrijp, dat je als geschiedenisleraar en onderwijzer de ballen verstand hebt van zaken als corona, maar een breder oriëntatie, met name ook op de sociaal/maatschappelijke situatie, zou toch wel zéér wenselijk zijn geweest, alsmede veel méér daadkracht, om de uitgeklede zorg in no-time weer aan te kleden.

En van die ziekenhuis-actie in Breda ben ik dan ook best wel geschrokken: nog stééds dat gezeur over overbelaste zorg en gebrek aan IC-bedden, en dat na ruim een jaar.
Ja, dan is het misschien zuur, dat je een bende ziet feesten aan de overkant van je werk, maar zó ken ik er nóg wel een paar...

Exact. Het OMT is een bijzonder eenzijdige organisatie. En ik blijf me verbazen dat een niet democratisch gekozen apparaat ons land momenteel bestuurd (indirect).

En over die petitie, sorry hoor, maar dat vind ik dan weer typisch aan onze zeik cultuur.
" Ik moet binnen blijven, dus die feestvierders ook!" Ik mag niet, dus zij ook niet! Ik ben bang dus zij moeten binnen blijven
Natuurlijk zijn er genoeg mensen te vinden die dit denken.
En dan zeggen ze, kijk, 300k handtekeningen, dus het volk wil het niet. Ze vergeten dan voor het gemak even de miljoen mensen die het wel wilde!!! Maar die worden niet gehoord.
Maar nee, Nederland, het land waar de zeikerds de boel bepalen. De kleine zeikende minderheid die het meest lawaai maakt.
(sorry voor de frustratie)

Geen woord in de media over ziekenhuizen die petities starten dat er meer IC bedden bij moeten komen. Waarom hoor ik daar niks over?
Kost geld. Ja dus? Dit niet dan?
Er zijn geen mensen? Oh, en toch sluiten we weer een ziekenhuis.
www.ad.nl/gezond/sluiten-bronovo-ziek...
Hoe kun je dit rijmen???
Dit soort berichten maakt het huidige beleid in 1 klap ongeloofwaardig!
[verwijderd]
0
quote:

ffff schreef op 20 april 2021 14:38:

Kortom, al die politici die uiteindelijk niets liever dan het beste voor hun eigen volk , vaardigen toch maatregelen uit, waarvan zij ook weten dat die moeilijk te aanvaarden zijn, maar uiteindelijk het beste voor hun volkeren.
Peter
beste Peter, hier komt mijn aluhoedjes instelling dan weer om de hoek kijken en vraag ik me oprecht af, is dat zo?

Volgens mij worden politici die het beste met het volk voor hebben, bestempeld als "populisten".
Populisme betekend namelijk het volk boven een kleine groep elite stellen.
En laat populisme nou net als iets heel vies worden bestempeld heden ten dagen.
Want ja, je zou maar iets willen doen waar het volk beter van wordt en de elite niet.

Populistische leiders die voor hun volk willen opkomen worden buiten spel gezet door de pluche plakkers die alleen maar geilen op de macht. Het enige wat ze doen is ons een wortel voorhouden en doen alsof we gek zijn.

Dus ja, als u geloofd dat "onze leiders" het beste voor hebben met ons, dan snap ik uw uitgangspunt en uw volgzaamheid.

Ik ben echter van mening dat die mensen ons geen hol kunnen interesseren en hun eigen agenda uitvoeren.

En de enkele ECHTE volksvertegenwoordiger, zoals een Omtzigt, die zijn eigenlijk helemaal niet wenselijk. Want ja, die controleert de regering uit naam van het volk. En dat is echt HEEL onwenselijk bij de zittende elite in Den Haag!
Rowi62
0
Als IEX -er zal u ook zijn opgevallen dat de Staat al 15 miljard meer heeft geleend dan ze in januari dachten te moeten lenen. De NL 10 jaarsrente is vandaag bijna positief geworden. Kortom zoals al in de uitgelekte kabinetsfromatie stukken te lezen was "nog 1 keer lenen voor steunpakket maar dan belastingen aanpassen" .. Als iemand nu nog niet begrijpt waarom ondanks de onverminderde druk op de IC tjes er gestopt wordt met winkels en horeca sluiting.........HET GELD IS OP!!!!!

ffff
0

Kijk, hieronder zijn nu van die berichten die ik zo graag lees. Echte multinationals, die inderdaad multinationaal denken en.... doen en gezamenlijk een goed project uit de grond stampen om een internationaal EU- Covid- Certificaat uit de grond te stampen. Daar is uiteraard een enorme behoefte aan, omdat langzamerhand de meeste mensen wel weer eens naar het buitenland willen, maar anderzijds de mensen in het buitenland niet zitten te wachten op Covid-verspreiders.

SAP reageert zelfs erg positief op de beurs en dat op een negatieve beursdag.

De achterliggende gedachtegang sta ik helemaal achter: Stamps een Covid pas uit de grond en laat mensen weer reizen. En wie geen Covid-pas heeft, tja... die gaat maar om de hoek met de hond wandelen....

Die Deutsche Telekom und SAP sollen die technische Infrastruktur für das geplante EU-COVID-Zertifikat für einfacheres Reisen in Europa aufbauen.
Deutsche Telekom AG
16,08 EUR -0,45%

Ein erster Vertrag mit SAP und der Telekom-Tochter T-Systems sei bereits unterzeichnet worden, teilte ein Sprecher der EU-Kommission am Donnerstag auf Anfrage mit. Beide Unternehmen arbeiteten gerade an der technischen Spezifizierung. Der endgültige Vertrag über den Aufbau der Verbindungsstelle für die nationalen Anwendungen solle zeitnah folgen. Zuvor hatte die "Wirtschaftswoche" darüber berichtet.
Das sogenannte "grüne Zertifikat" soll bis Ende Juni EU-weit einsatzbereit sein. Das Dokument - digital oder auf Papier - soll Impfungen, Ergebnisse zugelassener Tests sowie Informationen zu überstandenen Infektionen festhalten und EU-weit anerkannt werden. Welche Vorteile wie etwa eine Quarantäne-Befreiung die EU-Staaten gewähren, sollen sie selbst entscheiden können. EU-Staaten und Europaparlament müssen sich noch auf die Details des "grünen Zertifikats" einigen.

Die nationalen Anwendungen werden von den EU-Staaten selbst aufgesetzt. In Deutschland übernehmen das der US-Konzern IBM, das Softwareunternehmen Ubirch, die IT-Genossenschaft Govdigital und der IT-Dienstleister Bechtle. Die EU-Kommission ist für den Netzwerk-Knoten zuständig, über den die nationalen Programme miteinander verbunden werden sollen. Der Sprecher der Brüsseler Behörde betonte am Donnerstag, dass nur die öffentlichen Leseschlüssel der digitalen Zertifikate ausgetauscht werden, jedoch keine persönlichen Daten.
Auf EU-Ebene stehen 50 Millionen Euro für das "grüne Zertifikat" zur Verfügung. Dem Sprecher zufolge steht das Geld unter anderem für den Aufbau des Netzwerk-Knotens, die Unterstützung der EU-Staaten bei der Anbindung daran und die Entwicklung einer Open-Source-Software bereit, auf der nationale Lösungen aufbauen können.

SAP SE und die Deutsche Telekom hatten bereits die EU-Plattform gebaut, über die bislang 17 Corona-Warn-Apps der EU-Staaten miteinander verbunden sind.
SAP-Titel steigen im XETRA-Handel daraufhin zeitweise um 1,98 Prozent auf 115,64 Euro. Für Telekom-Aktien geht es derweil um 0,46 Prozent abwärts auf 16 Euro.
59.685 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1458 1459 1460 1461 1462 1463 1464 1465 1466 1467 1468 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 878,83 -3,44 -0,39% 30 apr
AMX 915,44 -10,56 -1,14% 30 apr
ASCX 1.190,39 -17,42 -1,44% 30 apr
BEL 20 3.883,26 -3,50 -0,09% 30 apr
Germany40^ 17.905,20 -26,97 -0,15% 30 apr
US30^ 38.043,99 0,00 0,00% 30 apr
US500^ 5.063,57 0,00 0,00% 30 apr
Nasd100^ 17.570,06 0,00 0,00% 30 apr
Japan225^ 38.318,54 0,00 0,00% 30 apr
WTI 81,58 -1,12 -1,35% 30 apr
Brent 85,94 -1,23 -1,41% 30 apr
EUR/USD 1,0718 +0,0048 +0,45% 00:42
BTC/USD 57.970,60 -5.117,93 -8,11% 00:42
Gold spot 2.322,07 -13,80 -0,59% 00:42
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Uitbundige korting op het aandeel Exor
  5. Premium
    Logische herfinanciering Pharming

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Ahold Delhaize 28,440 +0,330 +1,17% 30 apr
UNILEVER PLC 48,500 +0,440 +0,92% 30 apr
ASR Nederland 46,970 +0,180 +0,38% 30 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
EXOR NV 102,700 -2,400 -2,28% 30 apr
ArcelorMittal 23,590 -0,460 -1,91% 30 apr
ADYEN NV 1.130,200 -20,800 -1,81% 30 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront