Twijfel over Chinese toenadering tot Trump

Door AFN op 26 augustus 2019 09:20 | Views: 18.636

Twijfel over Chinese toenadering tot Trump

BIARRTIZ (AFN/RTR/BLOOMBERG) - Het is onduidelijk of Chinese onderhandelaars in de afgelopen dagen met vertegenwoordigers in de Verenigde Staten hebben gesproken om de vastgelopen handelsgesprekken vlot te trekken. De Amerikaanse president Donald Trump zei eerder op de dag dat Peking contact heeft opgenomen met de VS met de mededeling dat het land weer wil praten.

De opmerkingen van Trump leidden maandag tot opluchting op de financiële markten, nadat opmerkingen over strengere importheffingen voor het weekend juist voor rode koersenborden zorgden. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken kon niet bevestigen dat het telefoontje waarnaar Trump verwees heeft plaatsgevonden.

Hu Xijin, hoofdredacteur van de Engelstalige Chinese krant China Global Times, twitterde op basis van bronnen dat er de afgelopen dagen geen telefonische gesprekken zijn geweest. De voorman van de krant, die gelieerd is aan de Communistische Partij, stelde dat er alleen "technisch overleg" heeft plaatsgevonden, maar dat zou weinig op het lijf hebben. "China heeft zijn standpunten niet gewijzigd. China gaat niet door de knieën."

G7

Trump sprak bij de G7-top in Frankrijk van "significante gesprekken". "Ik denk dat we een deal zullen sluiten." Trump prees ook zijn Chinese collega Xi Jinping, die hij een "groot leider" noemde. Gevraagd naar een eventueel uitstel van verdere tarieven op Chinese producten zei Trump later dat "alles mogelijk is".

Voor het weekend kondigde Trump in een reeks tweets een verdere verhoging van de importtarieven aan. Trump deed dat uit woede op de door China aangekondigde importheffingen. Trump liet tevens weten dat Amerikaanse bedrijven maar beter op zoek kunnen gaan naar alternatieven voor productie in China.

De-escalatie

De Chinese toponderhandelaar Liu He, tevens vice-premier, riep eerder op tot een de-escalatie van de spanningen. "We zijn bereid het probleem op te lossen door middel van overleg en samenwerking", aldus Liu. Een handelsoorlog is volgens hem in niemands voordeel.

Economen waarschuwen op hun beurt dat uit de maatregelen over en weer een wereldwijde recessie zou kunnen voortvloeien.

Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

101 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Wereldbelegger
0
quote:

TA=verlies schreef op 26 augustus 2019 14:34:

[...]

Helaas haal je meerdere zaken door elkaar. Ga er maar vanuit dat minder besteld worden, waarschijnlijk pas als er 1 verkocht is, wordt ie pas besteld. Daarnaast ging het niet over de verminderde inkomsten.
Leg het dan eens uit dat ik zaken door elkaar haal.
En waarom ga je er van uit dat een Amerikaanse importeur van vazen pas iets bestelt wanneer hij iets verkocht heeft.

De importheffing wordt echt door de Amerikanen zelf betaald.
Niet voor niets dat er al berekend is dat een gemiddeld huishouden al dit jaar $ 600 meer kwijt is dank zij die heffingen.

Ook is al uitgerekend dat een Amerikaanse auto zo.n 1500 dollar duurder wordt door de importheffingen op auto-onderdelen uit China

Niet voor niets dat de geniale president Trump de extra importheffingen nog even uitstelt vanwege de kerstinkopen.
[verwijderd]
0
quote:

TA=verlies schreef op 26 augustus 2019 13:40:

[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Ik zal het je uitleggen: stel ik importeer chinese vazen als amerikaans importeur. Ik besteëde er elke maand 1000. Nu moet ik 25% extra betalen, in de vorm van belasting. Hoeveel denk je dat ik er nu bestel?
weet jij zelf het antwoord?

Ik zou zeggen dat de prijselasticiteit hier relevant is. Een importheffing op A betekent echt niet 1:1 dat de totale bestedingen aan A gelijk zullen blijven (dus aantal verkochte vazen omlaag) en jij dus een slimme ondernemer bent als je er minder bestelt om de totale prijs van invoer gelijk te houden.

En in de meest extreme gevallen, zogeheten 'giffen goods' stijgt de vraag zelfs mee met de prijs.

Succes met de vazen!

Wereldbelegger
0
Trump in september 2018
'Er is een simpele oplossing waarbij er nul belasting is, en zelfs een belastingvoordeel. Maak je producten in de VS in plaats van China. Begin nu fabrieken te bouwen. Opwindend!

'Maar uit dit nieuwe onderzoek blijkt dat een minderheid van de Amerikaanse bedrijven in China overweegt hun productlocaties te verhuizen. En slechts 6 procent ziet de VS dan als nieuwe bestemming.

www.trouw.nl/nieuws/amerikaanse-bedri...

Is een jaar later de wil om fabrieken in Amerika te bouwen inmiddels toegenomen?
Tot op heden niks daarover gelezen.
Lijkt erop dat de importheffingen op dat gebied weinig tot niets uithalen en de tegenlobby van de Amerikaanse bedrijven richting Trump onveranderd sterk blijft.
[verwijderd]
0
quote:

MartijnN1932 schreef op 26 augustus 2019 13:23:

[...]

Dit is onzin,

De componenten en de fabricage zijn niet de onderdelen die de IPhone zo duur maken. ik durf te beweren dat de kosten daarvan nog niet eens 10% zijn van de volledige prijs die in de winkel verschijnt. Fabricage naar de US zou misschien het dubbele worden, al zijn de investeringen in nieuwe fabrieken de bottleneck.
Voordat je een fabriek hebt neergezet is men alweer 2-3 jaar verder, dus alweer op de helft van het volgende ambtstermijn van Trump.

Verder nog even over de kosten
Waar de consument voor betaald is Het merk, software en het ontwerp (Buitenkant)

Hoe denk je anders dat Apple Tig miljard dollar als reserve heeft kunnen opbouwen..
Ja, idd...

Daarom onvoorstelbaar dat Trump kamp, buiten Amerika, het dan ook niet doorhebben dat zij woekerprijzen betalen voor een Iphone.

Ik heb liever een Huawei van 300 euro dan een iphone van 1.300 euro.
Maar blijkbaar leeft iedereen hier in een kasteel en het kan veroorloven om een Amerikaanse product te kopen.

ik ben gestopt met westerse prijzen te kopen. door overheid is alles belachelijk duur. grondprijs, project ontwikkelaars... mensen moeten hier wel 2.000 euro verdienen omdat ze voor zwarte aarde 500 euro moeten neertellen.
voor 1e 650m2 moet je voor een kavel al E. 190.000 euro betalen.
Wie denkt dat overheid niet mee profiteerd van de huizenmarkt...??

dus als wij iets te klagen hebben, dan kunnen wij liever eerst naar ons zelf kijken.

Ik herhaal maar weer.

Benzine bij ons 1,76
Bij de Belgen 1,43
Bij de duitsers 1,39




Wereldbelegger
1
Volgens Trump hebben de Chinezen wel twee keer vannacht gebeld (naar hem?)

Grappig is dat nog niemand dat heeft bevestigd. Niemand uit het Witte huis en niemand uit het gevolg van president Xi.

Is het fenomenale tactiek van een listige onderhandelaar of niet meer dan een natte droom in een Frans hotelletje in Biaritz.

Chiddix
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 26 augustus 2019 15:52:

Volgens Trump hebben de Chinezen wel twee keer vannacht gebeld (naar hem?)

Grappig is dat nog niemand dat heeft bevestigd. Niemand uit het Witte huis en niemand uit het gevolg van president Xi.

Om 9:15 Nederlandse tijd kwam het bericht. In de VS is het dan 3:15. Normaal ligt Trump dan te slapen.
Wereldbelegger
1
Chiddix,
je bent waarschijnlijk vergeten of niet op de hoogte dat de heer Trump tot vanavond in Biarritz verblijft voor de G7 top.
Bij mijn weten heeft Zuid-Frankrijk dezelfde tijd als Nederland.
Wereldbelegger
0
Chiddix,

om je even bij te praten:
De G7-top in Biarritz is vandaag aan zijn derde en laatste dag toe. Op de agenda staat nog een uitgebreide werksessie over klimaat, biodiversiteit en de oceanen. Tijdens de werklunch zal er gesproken worden over digitale transformatie en daarna is er de slotsessie van de topbijeenkomst.
Chiddix
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 26 augustus 2019 16:31:

Chiddix,
je bent waarschijnlijk vergeten of niet op de hoogte dat de heer Trump tot vanavond in Biarritz verblijft voor de G7 top.
Bij mijn weten heeft Zuid-Frankrijk dezelfde tijd als Nederland.

Je hebt gelijk. Chinese functionarissen hebben Trump op de hoogte gesteld en hij zei, dat de leider van China een geweldige leider is. Vorige week noemde hij hem nog de vijand.
TA=verlies
0
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Het komt ook omdat wij hier een veel hogere bruto loon hebben en een veel betere voorziene
Daar zal het ook wel door komen dat het hier duurder is denk ik
Of zit ik er ver naast
€GP
0
Het zijn net kleine kinderen, om er simpel uit te komen is dat beide heren maar eens gaan shoppen bij onze snoepjes winkel JAMIN mogelijk dat dan snel een besluit genomen wordt.
peter545
0
Knight V, dat de benzine hier duurder is dan onze nabuurlanden, komt door het kwartje (= fl 0,25 = E 0,12) van Kok en dan nog eens BTW daarover.
DeZwarteRidder
0
Jim Cramer, de CNBC beurs guru, is ontzet dat de verhalen van de Chinezen meer vertrouwd worden dan die van Trump:

“I’m aghast we trust the People’s Republic of China more than we trust the White House,”
“The predominance of coverage this morning is that the president is lying. I’m not willing to say that he’s lying. We can doubt him, but in the end we’re doubting a guy that didn’t want the market to crash.”

Cramer was referring to Trump’s comments at the G-7 summit Monday in France, where he said Beijing is ready to reenter negotiations and begin serious talks.

“China called last night our top trade people and said ‘let’s get back to the table’ so we will be getting back to the table and I think they want to do something,” Trump told reporters.
At a later press event, Trump said he didn’t want to talk about phone calls, saying that talks between U.S. and Chinese trade officials have been taking place at the highest levels.
However, the editor-in-chief of the Global Times, a tabloid controlled by the Communist Party of China, tweeted that Trump was “exaggerating.”

@HuXijin_GT
Based on what I know, Chinese and US top negotiators didn't hold phone talks in recent days. The two sides have been keeping contact at technical level, it doesn't have significance that President Trump suggested. China didn't change its position. China won't cave to US pressure.

Portoscanner
0
quote:

Knight V schreef op 26 augustus 2019 15:25:

[...]

Ja, idd...

Daarom onvoorstelbaar dat Trump kamp, buiten Amerika, het dan ook niet doorhebben dat zij woekerprijzen betalen voor een Iphone.

Ik heb liever een Huawei van 300 euro dan een iphone van 1.300 euro.
Maar blijkbaar leeft iedereen hier in een kasteel en het kan veroorloven om een Amerikaanse product te kopen.

ik ben gestopt met westerse prijzen te kopen. door overheid is alles belachelijk duur. grondprijs, project ontwikkelaars... mensen moeten hier wel 2.000 euro verdienen omdat ze voor zwarte aarde 500 euro moeten neertellen.
voor 1e 650m2 moet je voor een kavel al E. 190.000 euro betalen.
Wie denkt dat overheid niet mee profiteerd van de huizenmarkt...??

dus als wij iets te klagen hebben, dan kunnen wij liever eerst naar ons zelf kijken.

Ik herhaal maar weer.

Benzine bij ons 1,76
Bij de Belgen 1,43
Bij de duitsers 1,39





Wereldbelegger
0
DeZwarteRidder,

dank voor het delen van dit nieuwsitem.
Er van uitgaande dat dit waar is, past het in het beeld dat de heer Trump niet vies is van het vertellen van onwaarheden ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
[verwijderd]
0
quote:

Knight V schreef op 26 augustus 2019 15:25:

[...]

Ja, idd...

Daarom onvoorstelbaar dat Trump kamp, buiten Amerika, het dan ook niet doorhebben dat zij woekerprijzen betalen voor een Iphone.

Ik heb liever een Huawei van 300 euro dan een iphone van 1.300 euro.
Maar blijkbaar leeft iedereen hier in een kasteel en het kan veroorloven om een Amerikaanse product te kopen.

ik ben gestopt met westerse prijzen te kopen. door overheid is alles belachelijk duur. grondprijs, project ontwikkelaars... mensen moeten hier wel 2.000 euro verdienen omdat ze voor zwarte aarde 500 euro moeten neertellen.
voor 1e 650m2 moet je voor een kavel al E. 190.000 euro betalen.
Wie denkt dat overheid niet mee profiteerd van de huizenmarkt...??

dus als wij iets te klagen hebben, dan kunnen wij liever eerst naar ons zelf kijken.

Ik herhaal maar weer.

Benzine bij ons 1,76
Bij de Belgen 1,43
Bij de duitsers 1,39





Ik merk het verschil niet tussen een iPhone of een Huawei. Sterker nog bij Apple heb je steeds iTunes nodig. En dat is vreselijk onhandig.
het zwaard
0
Mag ik jullie erop wijzen dat de prijs van de diesel 12 cent goedkoper is in Nederland dan in België. Dat is ooit anders geweest. De pomphouders aan de grens NL-BE hebben nog nooit zoveel diesel verkocht als heden. En dan hebben we het nog niet gehad over de prijzen van wasproducten, zuivel en vooral sterke drank of bier. Belgisch bier kost 'n pak goedkoper in Nl dan in BE. Nederlandse Supermarkten gelegen aan de grens doen gouden zaken. En dan maar zeuren dat het leven in Nederland zo duur is. Hoe is het dan voor de Belgen?
Wereldbelegger
0
Wereldwijd zullen dit jaar meer bedrijven failliet gaan dan in 2018, schrijft kredietverzekeraar Atradius dinsdag. Reden voor het stijgende aantal is de aanhoudende onzekerheid in de internationale handel.

In totaal zal het aantal faillissementen wereldwijd met 2,8 procent stijgen. Dat is volgens de kredietverzekeraar sneller dan verwacht.

De Verenigde Staten zijn de koploper, met een verwachte stijging van het aantal faillissementen van 3,2 procent. Volgens Atradius worden deze gedreven door de handelsspanningen met China. Hierdoor stijgt het aantal bedrijven dat over de kop gaat voor het eerst sinds 2010. Ook voor 2020 verwacht Atradius een stijging van het aantal faillissementen in de VS.

bron:
www.nu.nl/economie/5983458/wereldwijd...
101 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Koersen meer

AEX 882,63 +12,36 +1,42% 26 apr
AMX 914,42 -2,12 -0,23% 26 apr
ASCX 1.198,74 +7,95 +0,67% 26 apr
BEL 20 3.874,87 +16,93 +0,44% 26 apr
Germany40^ 18.177,90 +260,62 +1,45% 26 apr
US30^ 38.211,61 0,00 0,00% 26 apr
US500^ 5.095,29 0,00 0,00% 26 apr
Nasd100^ 17.698,09 0,00 0,00% 26 apr
Japan225^ 38.345,55 0,00 0,00% 26 apr
WTI 83,64 0,00 0,00% 26 apr
Brent 87,99 0,00 0,00% 26 apr
EUR/USD 1,0693 -0,0001 0,00% 27 apr
BTC/USD 63.490,70 -489,17 -0,76% 02:21
Gold spot 2.337,95 0,00 0,00% 26 apr
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 623,800 +42,200 +7,26% 26 apr
ASML 858,800 +25,100 +3,01% 26 apr
PROSUS 31,625 +0,815 +2,65% 26 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
IMCD 141,700 -7,300 -4,90% 26 apr
ABN AMRO BANK N.V. 15,210 -0,665 -4,19% 26 apr
BESI 130,400 -5,600 -4,12% 26 apr