MADRID (AFN/BLOOMBERG) - Het Spaanse Telefónica heeft in het derde kwartaal de opbrengsten laten groeien, ondanks stevige concurrentie van rivalen met lagere kosten voor telefoondiensten. Het concern wist op zijn thuismarkt meer klanten aan zich te binden voor premium-producten en glasvezel.
De omzet dikte in de meetperiode met 3,4 procent aan tot 11,9 miljard euro. Dat is iets lager dan kenners in doorsnee hadden voorzien. Ook groei op belangrijke markten als het Verenigd Koninkrijk, Brazilië en Duitsland hielpen de druk in Spanje te weerstaan.
In het derde kwartaal kwam het onderliggende bedrijfsresultaat (oibda) uit op ruim 4,2 miljard euro. Over de eerste negen maanden van het jaar dikte dit resultaat met 1,1 procent aan. Telefónica houdt vast aan zijn jaardoelen, waaronder een stijging van het onderliggende resultaat met 2 procent.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!