BERLIJN (AFN) - Maaltijboxenbezorger HelloFresh heeft het tweede kwartaal van het jaar recordresultaten in de boeken gezet. De onderneming profiteerde volop van de coronacrisis omdat veel mensen ervoor kozen om maaltijdboxen te laten bezorgen in plaats van zelf naar de winkel te gaan. HelloFresh slaagt er bovendien beter in om zijn klanten vast te houden en merkt dat ze meer bestellen.
De onderneming, die recent nog zijn verwachtingen opschroefde voor heel 2020, sloot de meetperiode af met een omzet van 972,1 miljoen euro. In vergelijking met een jaar eerder was daarmee sprake van een groei van 123 procent. In totaal werden 18,1 miljoen orders bij HelloFresh geplaatst, wat een stijging met 103 procent betekende.
Het klantenbestand dikte in de periode met 74 procent aan tot 4,2 miljoen actieve klanten. Verder kwam het aangepaste bedrijfsresultaat uit op een recordstand van 153,6 miljoen euro en wist HelloFresh de winstmarges aanzienlijk te verbeteren.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Een meer dan verwachte groei voor mij. Het eten smaakt mij er al een tijdje geweldig.Waar kan ik dit fonds vinden om er in te beleggen binnen ieX?