Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Peter van Kleef - 25 miljard of Dow 6.000

17 Posts
[verwijderd]
0
Peter van Kleef - 25 miljard of Dow 6.000

"Het duivels dilemma van Paulson: pappen en nathouden of GM laten vallen (en de Dow naar 6.000)...?"

www.iex.nl/columns/columns_artikel.as...
[verwijderd]
2
nog EEN keer.
Als je geen auto's gaat verkopen en de oorlog met de Jappe hebt verloren op het gebied van de Autoindustrie heb je GEEN bestaansrecht. ALS ze gered worden wordt de produktie toch in lage lonen landen ondergebracht!!
Lekker bloeden en over 3 jaar zien we wel verder, maar hou eens op over die Staatssteun want er valt niks te redden!!
[verwijderd]
0
Mijn verwachting:

Er komt een mooi dealtje met de Europese en Aziatische autoindustrie. Die gaan tegen gunstige voorwaarden grote belangen nemen in de Amerikaanse autoindustrie.

Dus geen 25 miljard en geen Dow 6000 (al zal de Dow fors omlaag gaan).
Paulio
0
Ik sluit me aan bij 0,01. De trend van schonere, zuinigere auto's is al 20 jaar gaande. Dat goedkope olie op zou raken, is al heel lang bekend. Als je daar allemaal niet op inspeelt en toch alleen maar slurpers blijft produceren, heb je inderdaad geen bestaansrecht meer.

En als het nou nog kwalitatief goede auto's waren, was dat nog een verzachtende omstandigheid. Maar ook dat is niet het geval.
[verwijderd]
0


Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Wanneer zal men dat nu eindelijk eens leren?

[verwijderd]
0
Geheel mee eens... wat hebben die zogenaamde TOp managers in GM zitten doen? Zich beziggehouden met kaarten, zuipen, bordelen, feestjes, bonussen, etc.

Top managers ontslaan, klassieke auto industrie ten onder laten gaan, en het overheidsgeld investeren in bedrijven met een echte toekomst: electrische auto's, zonnepanelen, windturbines, goed onderwijs, uitstekend medisch zorgsysteem. Vanuit welbevinden en welzijn bouw je welvaart voor de mensheid. WM
brav0
0
Volgens Bos zal GM in de kern een gezond bedrijf zijn...als je alle schulden en verplichtingen eruit haalt, en omzet definieerd als iets dat gelijk is aan winst, tja dan redden maar. Beter korte pijn dan een slopend trage vernietiging. Chapter 11 en opnieuw beginnen
taurus86
0
@Paulio.
Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!
GM moest ze wel produceren, want zij konden niet de zegsman zijn het slechte nieuws, dat The American Dream alleen nog in Disneyland wordt opgevoerd. Toen de Duitser in 1920 het gevoel kregen dat ze geen ´Ubermenschen´ meer waren, begon het volgen van foute leiders, want zelf kwam men daar niet uit. Nu GM laten stikken kon weleens een herhaling zijn van het stellen van de verkeerde voorwaarden aan de Duitsers bij de vrede van Versailles. Laat de wereld nu een wedloop organiseren, wie het eerst de meest veilige en energieneutrale auto kan ontwikkelen.
Want daar zitten we op te wachten; niet op een wapenwedloop.
k2es
0
@Paulio
Ik wist niet dat Opels, Vauxhalls(is ook GM)en de koreaanse Chevrolet benzineslurpers waren.
In amerika kost de benzine overigens nog steeds ca. de helft van hier, dus het verbruiksargument telt daar veel minder. Niet alleen GM, Ford etc. verkopen veel minder maar ook buitenlandse merken als Toyota, dat heeft dus niets met het verbruik te maken, maar komt omdat men liever de hand op de knip houdt tot de onrust op de financiële markten over is.
[verwijderd]
0
quote:

brav0 schreef:

Volgens Bos zal GM in de kern een gezond bedrijf zijn...als je alle schulden en verplichtingen eruit haalt, en omzet definieerd als iets dat gelijk is aan winst, tja dan redden maar. Beter korte pijn dan een slopend trage vernietiging. Chapter 11 en opnieuw beginnen
Datzelfde zegt Bos van al die banken die miljarden hebben gekregen. Ze hadden het nergens voor nodig maar wilden het maar wat graag tegen woekervoorwaarden in ontvangst nemen.

Als een politicus je een hand geeft. Tel dan direct daarna twee maal al je vingers na.

PS: Chapter 11 is nu juist het equivalent van surseance van betaling en makt e.e.a. dus juist tot een slepende ziekte. In normale tijden een mooi iets voor een bedrijf met incidentele problemen maar in de huidige tijden praat je over structurele problemen.

[verwijderd]
0
quote:

k2es schreef:

In amerika kost de benzine overigens nog steeds ca. de helft van hier, dus het verbruiksargument telt daar veel minder.
De helft?? Zeg maar liever eenkwart.
[verwijderd]
0
Even voor alle duidelijkheid, die 6000 op de DOW
gaat men sowieso zien en wel lagere standen ook, ongeacht de ontwikkelingen rond GM.
gerrit 69
0
In zijn geheel zal GM niet te redden zijn.
Het bedrijf moet zo snel mogelijk afgeslankt worden en een doorstart maken met de meest vitale delen. Met pappen en nat houden gaat het hele bedrijf failliet. Zoals GM er nu voor staat, is het bedrijf veel te groot en te log om nog in zijn geheel te overleven in een slecht draaiende economie. Met een goede chirurgische ingreep geef ik GM een goede kans. Voor de aandeelhouders blijft er dan als vanouds niet veel meer over.
Gerrit
Paulio
0
Even reageren dan:

Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!

Dit gaat over de jaren 50 t/m 80. Ik heb het over daarna.

En voor wat betreft de Opels en Vauxhalls (is overigens hetzelfde): Inderdaad is dat nu ook GM, maar hierop ligt natuurlijk niet de focus. Ik kwam tot voor kort regelmatig in Amerika, en je ziet daar echt geen Opels rijden.
17 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 910,59 0,00 0,00% 10 mei
AMX 937,23 0,00 0,00% 10 mei
ASCX 1.205,64 0,00 0,00% 10 mei
BEL 20 4.013,33 0,00 0,00% 10 mei
Germany40^ 18.773,50 +0,65 +0,00% 10 mei
US30^ 39.507,00 0,00 0,00% 10 mei
US500^ 5.221,51 0,00 0,00% 10 mei
Nasd100^ 18.156,80 0,00 0,00% 10 mei
Japan225^ 38.190,30 0,00 0,00% 10 mei
WTI 78,28 0,00 0,00% 10 mei
Brent 82,79 0,00 0,00% 10 mei
EUR/USD 1,0770 -0,0001 -0,01% 06:55
BTC/USD 60.963,19 +323,59 +0,53% 06:55
Gold spot 2.355,39 -5,33 -0,23% 06:55
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 16,230 0,000 0,00% 10 mei
ADYEN NV 1.246,600 0,000 0,00% 10 mei
Aegon 6,136 0,000 0,00% 10 mei
Dalers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 16,230 0,000 0,00% 10 mei
ADYEN NV 1.246,600 0,000 0,00% 10 mei
Aegon 6,136 0,000 0,00% 10 mei

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront