Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Fiscale optimalisatie

14.310 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 712 713 714 715 716 » | Laatste
JZ
1
@RT
Laat me raden: jouw link is gebaseerd op de situatie in NL?

Welke sukkel beoogt dan ook 180 te rijden in Noorwegen... Oftewel, appels en peren.

Maar zeg eens, vinden die ongevallen nu plaats omdat de een zo hard rijdt, of de ander zo langzaam? Zoals Kattenkop al stelde: snelheidsverschil.. Ergo, waarom beboeten we niet op die mooie overzichtelijke snelwegen die langzame 60-plussers?
[verwijderd]
4
quote:

jrxs4all schreef op 7 augustus 2013 16:52:

[...]
Dat is dus onzin en al helemaal omdat je geen rekening houdt met het feit dat, als er toch een ongeluk gebeurt, de gevolgen bij hogere snelheid veel ernstiger zijn. Kinetische energie neemt immers toe met het kwadraat van de snelheid.
In het algemeen kun je stellen dat het aantal dodelijke ongevallen toeneemt met een macht 4 van de snelheid. Een verhoging van de gemiddelde snelheid van 100 naar 105 km/h veroorzaakt dan 105/100 ^4 = 22% meer doden.
Niet slim hoor, eigenlijk zelfs heel erg dom.
Het is haast alsof ik Koos Spee hoor praten. Die lag 's nachts wakker van onze 600 - 700 verkeersdoden per jaar en vergat daarbij dat de oorzaak alleen maar in een heel beperkt aantal gevallen een te hoge snelheid was.
Maar wat is een te hoge snelheid? Bij dichte mist en gladheid kan 80 km/h al veel te hard zijn, terwijl je met 180 km per uur op een rustige Autobahn en in een betrouwbare auto met goede banden geen enkel risico loopt - tenzij je een dier voor de auto krijgt.

Het verkeer op de weg is een niet uit ons leven weg te denken noodzaak. Dat kost inderdaad slachtoffers. Die worden niet alleen door automobilisten gemaakt overigens, maar ook door treinmachinisten, buschauffeurs en piloten. Zelfs door uit de bocht vliegende fietsers, als ze ongelukkig terechtkomen.
Dat het aantal verkeersdoden bij een verhoging van de snelheid van 100 naar 105 km met 22% stijgt kan misschien wel op papier kloppen, maar niet in de praktijk. Dat is complete nonsens. Het enige wat klopt is dat de reactiesnelheid gelijk blijft en de remweg langer wordt - daar hoor je dan ook rekening mee te houden. Dat doe je door bij hogere snelheden meer afstand te houden en beter op te letten - anticiperend rijden heet dat.

Als je met 70-90 km/h een hert voor je auto krijgt dan belandt die bij je op schoot. Raak je hem met 160 km/h dan vliegt die in een grote boog over het dak van je auto, om maar een zijstraat te noemen. Ontwijken kun je hem in geen van beide gevallen. Om zoiets te voorkomen zou je 's nachts nergens harder dan hooguit 50 km/h moeten rijden.
Het is allemaal zo relatief. Misschien hebben ze sinds de invoering van de maximumsnelheid in de jaren '70 de Nederlanders wel afgeleerd om verantwoord harder te rijden dan 120 km. Dat was overigens om brandstof te besparen vanwege de oliecrisis toen, en niet vanwege de verkeersveiligheid. Later kwam daar dan nog 'het milieu' bij.

Ik rijd diverse keren per week in Duitsland, met 100 km/h buiten de bebouwde kom en met 160-180 km op de Autobahn. Ik zie de stakkers met de gele NL-kentekens daar elke keer weer stuntelen. Met 100 - 120 van de rechter rijstrook wisselen naar de linker om een vrachtwagen in te halen b.v., terwijl er van achteren een BMW met om en nabij de 200 nadert. Die moet dan boven op de rem gaan staan - en die brave borsten in hun Toyota Corolla kijken dan ook nog verontwaardigd om - zo van: dan moet je maar niet zo scheuren. Ze hadden beter in hun spiegels moeten kijken, dat is het probleem.

Anticiperend rijden kan ook op hoge snelheden, maar dat kun je mensen die gewend zijn om zich met hooguit 120 op de snelweg voort te bewegen niet aan hun verstand brengen. De rijopleiding is in Duitsland ook anders dan hier. Daar wordt je veel meer geleerd hoe om te gaan met onverwachte situaties op de weg. Hier kun je hooguit op eigen initiatief een slipcursus doen, als je wat meer weten wilt over hoe je auto zich onder onverwachte extreme omstandigheden gedraagt.

Als je te maken hebt of kunt hebben met aquaplaning, mistbanken of ijzel is snelheid natuurlijk een heel ander verhaal, maar dan zouden de meesten eigenlijk gewoon thuis moeten blijven. Dat bedoel ik met je snelheid en rijstijl aanpassen aan de omstandigheden op de weg en in het verkeer.
Geloof mij nu maar: de grootste killers op de weg zijn drank, verdovende middelen incl. medicijnen, (over)vermoeidheid en een gebrek aan rijervaring. Als je dát dan nog combineert met te hoge snelheden vraag je om ongelukken, letterlijk en figuurlijk.

Tenslotte vraag ik mij af waarom een toename van het aantal dodelijke ongelukken bij hogere snelheden zo'n ramp is. Wat mij persoonlijk betreft ben ik liever op slag dood dan dat ik een dwarslaesie oploop en de rest van mijn leven in een rolstoel (of erger nog) door moet brengen. Het kost de maatschappij ook een stuk minder. Ik wil daarmee geen pleidooi houden voor onbeperkte snelheden op de weg, maar een beetje realiteitszin moet toch kunnen lijkt mij. Ik vind het dan ook hypocriet, en dat is nog vriendelijk gezegd, om de oorzaak van verkeersongevallen bij voorkeur in de rijsnelheid te zoeken.
Mijn man is trouwens bij een verkeersongeval om het leven gekomen. Hij reed niet harder dan 70 km/h. Als hij 100 km gereden had was het ongeval niet eens gebeurd. Het was een onbeveiligde spoorwegovergang, en het enige wat je hem kon verwijten was dat hij waarschijnlijk de radio te hard aan had staan op die rustige weg, zodat hij de bel niet gehoord heeft. Pas een jaar later hebben ze er spoorbomen neergezet.
ONN
1
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is verwijderd.]
The Duck Master
4
Zit er geen negeerknop op het forum?
Het liefst 1 die de communistenpraat van A5 en consorten vervangt door de poëzie van die kattekop...
[verwijderd]
1
quote:

ONN schreef op 8 augustus 2013 09:17:

Ach ja, de 'stoere' praat van kattekop :) Toch vind ik het altijd iets oubolligs en truttigs hebben of zou dat aan mij liggen ?
Ligt meer aan niet willen of kunnen nadenken, iets van Kip zonder koppraat.
Even wat googlen en zelf nadenken.

www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-...

Doden is niet het probleem maar alles wat blijft leven, hele verpleeghuizen vol met invaliden en coma slachtoffers vreten de staatsruif en fondsen leeg.
Trauma helicopter is het meest dure instrument van de zorg, wegens aanlevering van eigenlijk niet meer te genezen slachtoffers.
Denk bijvoorbeeld maar eens aan een jong slachtoffer welke levenslang als plant verpleegd en onderhouden moet worden.
Maar toch wij zijn door onze terughoudendheid en strenge handhaving één van de meest veilige landen met het minst aantal slachtoffers per 100.000 daar ben ik blij mee, terug dus naar lagere snelheden en blijven bekeuren diegenen die zich boven anderen verheven voelen.
josti5
1
quote:

ONN schreef op 8 augustus 2013 09:17:

Ach ja, de 'stoere' praat van kattekop :) Toch vind ik het altijd iets oubolligs en truttigs hebben of zou dat aan mij liggen ?
Dat ligt uitsluitend aan jou zelf.
Oorzaak: jaloezie.
Kattekop levert wezenlijke, doorleefde bijdragen.
Uit jouw komen alleen maar kommentaren en waarde-oordelen.
Beter kun je niet.
Net als A5.
[verwijderd]
1
quote:

josti5 schreef op 8 augustus 2013 09:56:

[...]
Dat ligt uitsluitend aan jou zelf.
Oorzaak: jaloezie.
Kattekop levert wezenlijke, doorleefde bijdragen.
Uit jouw komen alleen maar kommentaren en waarde-oordelen.
Beter kun je niet.
Net als A5.
Ik kwam met inhoud en link vanwege het onzin verhaal, zeker te veel moeite even te lezen en te begrijpen.
ONN
0
quote:

josti5 schreef op 8 augustus 2013 09:56:

Dat ligt uitsluitend aan jou zelf.
Oorzaak: jaloezie.
Kattekop levert wezenlijke, doorleefde bijdragen.
Uit jouw komen alleen maar kommentaren en waarde-oordelen.
Beter kun je niet.
Net als A5.
Thanks Josti. Ik wist het wel, het ligt dus toch aan mij. Bedankt voor de wijze levensles.

Loopt je munten- en postzegelhandeltje nog een beetje ? ;-))
[verwijderd]
0
quote:

The Duck Master schreef op 8 augustus 2013 09:52:

Die rijden met 80 op de snelwegen en veroorzaken 100x meer ellende dan een jonge gast die met 180 voorbij komt en wel de auto en zijn reflexen de baas is.
Net als in de arbeidsmarkt waar onderscheid wordt gemaakt in salaris, zou je ook aan een rijbewijs/auto combinatie een maximumsnelheid toe kunnen voegen...
Nog meer regeltjes, dus een goed plan voor die linksmenschen hier :)

Grappig de feiten wijzen anders uit, het zijn de jonge snelle mannen.

Meeste slachtoffers zijn jonge mannen
Jaarlijks overlijden gemiddeld 830 personen aan de gevolgen van een verkeersongeval. Bijna driekwart van de slachtoffers is een man. Vooral jongeren van 15-24 jaar zijn relatief vaak slachtoffer van een dodelijk verkeersongeval.
ramptoerist
1
quote:

klabanus schreef op 8 augustus 2013 10:35:

[...]
Grappig de feiten wijzen anders uit, het zijn de jonge snelle mannen.

Meeste slachtoffers zijn jonge mannen
Jaarlijks overlijden gemiddeld 830 personen aan de gevolgen van een verkeersongeval. Bijna driekwart van de slachtoffers is een man. Vooral jongeren van 15-24 jaar zijn relatief vaak slachtoffer van een dodelijk verkeersongeval.
Yep, allemaal waar. Maar gister ( als je even terug scrolled ) werden hier toch wel wat aardige bijdrages gepost, incluis onderzoeken en stevige onderbouwing.
Snap dat het helaas vandaag weer moddergooien is met & van de bekende kemphanen ( wat moet je anders overdag doen ) maar dit is toch wel behoorlijk onderbouwd iig :

www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Fac...
jrxs4all
4
quote:

katzenkop schreef op 8 augustus 2013 00:26:

Dat het aantal verkeersdoden bij een verhoging van de snelheid van 100 naar 105 km met 22% stijgt kan misschien wel op papier kloppen, maar niet in de praktijk. Dat is complete nonsens. .....

Tuurlijk joh, wetenschap is ook meer een mening en die cijfers uit de praktijk gelden niet in de praktijk. In ieder geval zeker niet voor de goden op de autobahn in hun snelle bolides, daarvoor gelden zelfs de natuurwetten niet.

Lekker je kop in het zand steken, ik vind het niet alleen dom maar vooral ook zielig en asociaal. Bij de meesten gaat zulk gedrag over als ze uit de pubertijd komen, een klein gedeelte blijft er blijkbaar in steken.

Trouwens, op die geweldige autobahnen met hun uberautomobilisten vallen per gereden voertuigkilometer bijna 2 keer zoveel doden als op de Nederlandse snelwegen (bron: IRTAD). En ik had al eerder aangegeven dat daar het aantal doden met 60% daalde op de stukken waar voorheen geen limiet gold en daarna een 130 limiet werd ingesteld. Is natuurlijk puur toevallig.....
JZ
1
quote:

A5 schreef op 8 augustus 2013 00:40:

[...]

Vanwege dit soort verwaande, neerbuigende geblaat heb ik zo de pest aan je.
Kan zijn, maar ze heeft wel gelijk. Situatie is in Frankrijk niet veel anders met al die NL-sleurhutten.
ramptoerist
0
quote:

jrxs4all schreef op 8 augustus 2013 11:13:

[...]

Trouwens, op die geweldige autobahnen met hun uberautomobilisten vallen per gereden voertuigkilometer bijna 2 keer zoveel doden als op de Nederlandse snelwegen (bron: IRTAD). En ik had al eerder aangegeven dat daar het aantal doden met 60% daalde op de stukken waar voorheen geen limiet gold en daarna een 130 limiet werd ingesteld. Is natuurlijk puur toevallig.....

Heee, hier zocht ik gister naar maar kon ik niet vinden. Dank u.
[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef op 7 augustus 2013 13:53:

'En port is goedkoper in Portugal. Ga er eens op vakantie en laad je bagage vol met de maximale hoeveelheid te importeren drank. Dan kun je weer even vooruit.'


Hmm drink zelf geen port,haal al mijn drank in Duitsland,veul goedkoper,mot eens ffff kijken wat port kost bij Rewe.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

klabanus schreef op 8 augustus 2013 10:02:

[...]

Ik kwam met inhoud en link vanwege het onzin verhaal, zeker te veel moeite even te lezen en te begrijpen.

Lezen lukt misschien nog net, begrijpen is wat te veel gevraagd.
ffff
1
Niet om het een of ander......Maar dit is en blijft een "lekker draadje"

En geloof mij maar dat het driftig gelezen wordt!! Zelfs door een prominent schrijver in De Telegraaf. Die leest hier heel veel...!
Ook al reageert hij hier niet.

En toch: Ineens komt daar het woord " Roverheid " en het begrip The new slavery in de Telegraaf door "Onze Willem" !!!!!
Voor zover ik weet kwamen die begrippen voor het eerst in deze draad ter sprake.....

Als reactie op die graaiende, het ondernemerschap beknellende Overheid.

En daar kan ik dan weer van genieten:

Stukje uit Willems artikel, vandaag te lezen in zijn collumn in De Telegraaf:
Ieder land krijgt zijn regering.

Recent schreef ik nog, dat ieder land zijn regering krijgt die het verdient; ik ben intussen bijna van mening veranderd. Ik vraag mij namelijk oprecht af wat wij misdaan hebben om hiermee afgescheept te worden. Over bijna driehonderd jaar zullen, zo vermoed ik, aan de nazaat ZZP-er’s uitvoerige excuses worden aangeboden; the new slavery is here to come.

W.D. Okkerse MBA is CEO OK-Rating Institute BV, Voorzitter RvB OK-Score Institute CvBA en Voorzitter Rating Committee European Rating House, Brussel.
[verwijderd]
0
quote:

ffff schreef op 8 augustus 2013 12:19:

En geloof mij maar dat het driftig gelezen wordt!! Zelfs door een prominent schrijver in De Telegraaf. Die leest hier heel veel...!
Ook al reageert hij hier niet.

Wilde jij daar niet een paar jaar geleden een wedstrijd verpissen mee houden? Dat draadje liep toen helemaal uit de hand. Wat ging jij over de rooie.
ffff
1
Kees, Zie je nu wel dat je een aartsleugenaar bent toen je afgelopen jaar herhaaldelijk beweerde dat je hier ..."nieuw" was.

Overigens gingen jouw dikke vriend Ben en ik tesamen niet over de rooie, maar plaatsten wij zeer hinderlijke vragen......

Wel grappig dat dat een van de weinige keren was dat Ben en ik aan hetzelfde zeel trokken...

Maar ook dat zul jij je nog wel goed herinneren, Kees.

Overigens ging mijn posting over Roverheid en slavernij, druk besproken in deze draad , met name de afgelopen drie dagen in vele postings, en moet jij het onderwerp weer niet gauw veranderen. Je bent daar toch altijd zo stiekem gluiperig mee bezig.

Peter
[verwijderd]
0
quote:

ffff schreef op 8 augustus 2013 12:39:

Kees,......mee bezig.

Peter
Ik heet geen Kees. Overigens volg ik de KK. al jaren i.v.m. mijn proefschrift over multimiljonairs en de virtuele werkelijkheid.

En jij bent er altijd zo stiekem gluiperig mee bezig mij woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.
14.310 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 ... 712 713 714 715 716 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 912,60 +2,01 +0,22% 10:12
AMX 938,43 +1,20 +0,13% 10:12
ASCX 1.203,83 -1,81 -0,15% 09:57
BEL 20 3.988,24 -25,09 -0,63% 10:12
Germany40^ 18.756,50 -16,35 -0,09% 10:12
US30^ 39.555,70 +48,70 +0,12% 10:12
US500^ 5.231,03 +9,52 +0,18% 10:12
Nasd100^ 18.202,70 +45,90 +0,25% 10:12
Japan225^ 38.122,80 -67,50 -0,18% 10:11
WTI 78,51 +0,23 +0,29% 10:11
Brent 82,98 +0,19 +0,23% 10:11
EUR/USD 1,0778 +0,0006 +0,06% 10:12
BTC/USD 62.476,57 +1.836,96 +3,03% 10:12
Gold spot 2.349,38 -11,34 -0,48% 10:12
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Akzo Nobel 64,640 +1,560 +2,47% 09:56
ABN AMRO BANK N.V. 16,475 +0,245 +1,51% 09:56
DSM FIRMENICH AG 104,400 +1,300 +1,26% 09:56
Dalers Laatst +/- % tijd
ASML 859,700 -4,800 -0,56% 09:56
UMG 27,860 -0,150 -0,54% 09:55
BESI 132,800 -0,550 -0,41% 09:54

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront