schreef:
als je de reverse split meemaakt dan wordt het aantal dat je in porto hebt gedeeld door honderd
maar de waarde per aandeel gaat dan juist keer honderd.
resultaat is dat de totale waarde van je aantal aandelen spyker gelijk blijft.
wat dat betreft is er geen verschil.
echter is het zo dat ook de nominale waarde verlaagt wordt.
de nominale waarde is de minimale waarde waar op nieuwe aandelen kunnen worden uitgegeven.
het is naar aanleiding hiervan aannemelijk dat er in de toekomst na de reverse split dus nieuwe aandelen worden uitgegeven en als dat gebeurt is dat juist slecht voor de koers!
op dit moment is de nominale waarde 0,04 terwijl de koers daar onder staat.
er mogen nu dus geen nieuwe aandelen bij.
als er een reverse split plaats vind van 100 naar 1 zou bij een koers van 0,02 cent de koers dus 2 euro worden
de nominale waarde wordt op 1,30 gezet waardoor het raadzaam is om ook eens te berekenen wat een hondertste van je huidige aantal stuks waard is tegen die koers.
want wie zoals ik de verwachting van op komst zijnde emissies heeft verwacht dus dat na reverse split de koers snel richting 1,30 kan/zal gaan../
overigens kan dan net als nu de koers ook weer onder de nominale waarde dalen.
het geld dat met deze emissies wordt opgehaald is nodig om niet failliet te gaan maar het lijkt er op alsof dat alleen maar tot uitstel daarvan zal lijden.
mocht het echter zo zijn dat de fabriek weer gaat draaien en er ineens heel veel auto's verkocht worden dan is dit een goed aandeel om in porto te hebben, en dat is je eigen afweging.
ik denk echter dat je ze na reverse split + emissie(s) goedkoper kunt krijgen mocht je dit willen!
nu of als je het er op wilt wagen direkt na reverse split verkopen en na emissie goedkoper terug kopen is mijn advies als je veel van dit bedrijf verwacht. maar zelf verwacht ik er niet zo veel van.