BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi Mei 2015

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Ron61
0
Help het je hopen. Ik denk eerder dat de koers morgen weer wat hoger mag omdat dan het dividend er af is. Nu al weer een stukje teruggezet.
[verwijderd]
0
5% omhoog laten wij het hopen! Als je de trades ziet, zijn dit vooral kleine trades (tussen de 10 en 100 shs) om aandeel telkens lager te zetten. Blijkbaar willen partijen heel graag van shs af en/of willen de koers lager zetten.Dit gebeurd al heel wat handelsdagen achter elkaar bij het aandeel BESI.Komende dagen maar even goed JP Morgan in het oog houden m.b.t. BESI.
[verwijderd]
0
quote:

Hibii schreef op 4 mei 2015 11:39:

Klote ING. Ze moeten stoppen met beleggen aanbieden. amateurs.
Stap dan over naar een concurrent. Snap je probleem niet.
Je zit alle forums onder te zeiken maar toch blijf je bij ing.
objectief
0
Een jaar geleden was de beurskoers 11,90 en nu boven de 25....Ik vind de verwachtingen voor dit aandeel wel erg hoog en hoop daarom op een terugval naar 20. Tostrams heeft voor dit aandeel ook in de verkoopsignaal.
[verwijderd]
0
quote:

fred12345 schreef op 4 mei 2015 12:14:

Een jaar geleden was de beurskoers 11,90 en nu boven de 25....Ik vind de verwachtingen voor dit aandeel wel erg hoog en hoop daarom op een terugval naar 20. Tostrams heeft voor dit aandeel ook in de verkoopsignaal.
gelukkig zijn er ook beleggers die kijken naar de fundamenten van een bedrijf, i.p.v. technische korte-termijn ruis.

Bij een koers van 20 zou het aandeel op een P/E van minder dan 10 staan.
Dat is een lachertje in de tech-sector.
[verwijderd]
1
Besi is een lastig bedrijf om op waarde te schatten. De groeiexplosie van afgelopen jaar in zowel omzet als winst heeft de koers meegetrokken. De vraag is of die koersreactie overdreven is of niet.

Kijkend naar het verleden (vanaf 2008)
-De marges zijn nog nooit zo hoog geweest,
-De waardering van Besi ligt momenteel een stuk lager dan de afgelopen 3 jaar, maar is ook een stuk goedkoper geweest in 2010 en 2011. Qua niet winstgerelateerde maatstaven (p/boekwaarde en p/omzet) is Besi wel duur.
-Schuldpositie is heel sterk
-Er blijft maar waarde toegevoegd worden (dividend + toenemende boekwaarde).

De (aangepaste) k/w is zo rond de 12 en daarmee is Besi 1 van de goedkopere fondsen op de Amsterdamse beurs.

Aan het verleden en alternatieven op de beurs ligt het dus niet. Zou het dan aan de toekomst liggen?

Kijk ik naar schattingen voor 2015 en 2016, dan lijken zowel de omzet als de winst te stagneren rond het huidige niveau.

www.4-traders.com/BE-SEMICONDUCTOR-63...

Als hierbij ook dezelfde kasstromen gehaald worden als het huidige niveau, dan zou je ook hetzelfde dividend kunnen blijven betalen de komende jaren.

Als ik snel naar waardering kijk, neem ik meestal 10 + groei omzet/EBIT/winst +dividendrendement. pas je dat toe op Besi en 2016 dan kom je op 2 a 3 % groei +5% divi = een k/w van 17. Meestal neem ik de groei van afgelopen jaar er ook nog bij en zou je dus nog hoger komen.

Ik vind Besi onder de 30 euro, uitgaande van stilstand de komende 2 jaar, zeker niet duur.

Voorlopig ga ik er vanuit dat zowel de omzet als de EBIT voor 2015 zeker 10% hoger gaan liggen dan 2014, waardoor de waardering nog aantrekkelijker wordt.

Uit de presentatie van Besi valt af te leiden, dat zowel de markt waarin Besi actief is, gaat groeien komend jaar en dat het erop lijkt dat besi marktaandeel pakt. Verhuizing uit het dure Zwitserland en verplaatsing activiteiten naar Azie, zouden ook ondersteunend moeten werken.

www.besi.com/fileadmin/data/Investor_...

Groet,
Bolo

Bijlage:
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

bgc200 schreef op 4 mei 2015 13:22:

Koers wordt geblokt op de 26 euro.
Vrees weer een naderende verkoopgolf
Waarom? Die verkoopgolf was vorige week. Het aandeel noteert een relatief lage koers/ winstverhouding, terwijl de vooruitzichten heel goed zijn. BESI heet zelf geen prognose afgegeven, maar waarom zou het dit jaar opeens slechter gaan? De markt groeit nog steeds, BESI heeft een leidende positie en het bedrijf vestigt record na record in zijn resultaten. Belangrijk is dat BESI blijft innoveren, omdat de markt niet alleen groeit, maar zich ook steeds weer vernieuwt.
[verwijderd]
0
quote:

DirkH schreef op 4 mei 2015 13:30:

[...]

Waarom? Die verkoopgolf was vorige week. Het aandeel noteert een relatief lage koers/ winstverhouding, terwijl de vooruitzichten heel goed zijn. BESI heet zelf geen prognose afgegeven, maar waarom zou het dit jaar opeens slechter gaan? De markt groeit nog steeds, BESI heeft een leidende positie en het bedrijf vestigt record na record in zijn resultaten. Belangrijk is dat BESI blijft innoveren, omdat de markt niet alleen groeit, maar zich ook steeds weer vernieuwt.
Ja dat weet ik. Op de lange termijn zal het ook niet veel uitmaken.

Maar hetzelfde gebeurde destijds toen de koers richting de 30 kroop. 'Iemand' blokkeerde de koers op 30 euro. Als dit lang genoeg doorgaat, gaan op een gegeven moment de korte termijn beleggers eruit stappen.

Als dit dan in grote aantallen gebeurt, dan krijg je een stoploss lawine over je heen.
Joseph185
0
quote:

bgc200 schreef op 4 mei 2015 13:33:

[...]

Ja dat weet ik. Op de lange termijn zal het ook niet veel uitmaken.

Maar hetzelfde gebeurde destijds toen de koers richting de 30 kroop. 'Iemand' blokkeerde de koers op 30 euro. Als dit lang genoeg doorgaat, gaan op een gegeven moment de korte termijn beleggers eruit stappen.

Als dit dan in grote aantallen gebeurt, dan krijg je een stoploss lawine over je heen.
Iemand blokkeerd? Je bedoeld iemand wil ze wel kwijt voor die prijs. Waarschijnlijk iemand die al een mooie koerswinst gemaakt heeft.

[verwijderd]
0
quote:

Joseph185 schreef op 4 mei 2015 13:45:

[...]
Iemand blokkeerd? Je bedoeld iemand wil ze wel kwijt voor die prijs. Waarschijnlijk iemand die al een mooie koerswinst gemaakt heeft.

Het waren grote brokken van 10k aandelen.
Werd telkens aangevuld zodra het leeg was op 30 euro.

Waarom zou je onder de laagste laat prijs gaan zitten als je ze ook wel voor 30.50 kwijt kon?
DeZwarteRidder
0
quote:

bgc200 schreef op 4 mei 2015 13:22:

Koers wordt geblokt op de 26 euro.
Vrees weer een naderende verkoopgolf
Alleen newbies kunnen dit soort dingen verzinnen.....
@ out of the blue
0
quote:

Hibii schreef op 4 mei 2015 09:56:

Ik snap de nut van dividend ook niet. Als je ze hebt en de koers dan lager gaat met wat je krijgt. Wat win je ermee dan?
Je moet dividend zien voor wat het is: WINSTDELING. Dat de koers zakt bij ex-dividend gaan is een momentopname, cash heb de dan mooi wel in de pocket.

Wat de koers in de toekomst gaat doen weet je nooit maar je hebt tenminste iets van je investering terug.

Simplistisch verhaal nietwaar? ;-) En zo blijkt jaar na jaar dividend best wel lucratief te zijn.
Joseph185
0
quote:

Hibii schreef op 4 mei 2015 11:03:

Besi gaat Vandaag met meer dan 5% de dag afsluiten kan ik jullie zeggen.
Wordt die 5% plus of min? Ik houd wel van mensen die het zeker weten.
Pokerface
0
quote:

fred12345 schreef op 4 mei 2015 12:14:

Een jaar geleden was de beurskoers 11,90 en nu boven de 25....Ik vind de verwachtingen voor dit aandeel wel erg hoog en hoop daarom op een terugval naar 20. Tostrams heeft voor dit aandeel ook in de verkoopsignaal.
Ze hebben die verwachtingen toch aardig waargemaakt. Kijk maar eens naar de onderliggende groei of de gigantische dividend groei. Nee, die 25 is zeker niet te hoog. Denk dat we een tijdje tussen 25 en 30 blijven hangen totdat er een duidelijkere outlook voor H2 gegeven kan worden.
Joseph185
0
En we zijn weer terug bij de slotkoers. Gezien de spectaculaire dalingen woensdag en donderdag lijkt het me wel fijn als we vandaag hoger sluiten.
[verwijderd]
0
Mogen heel blij zijn als we de komende dagen niet nog heel veel weg zakken. Er lijkt gewoon enkel vertrouwen te zijn in het aandeel. Andere bedrijven communiceren dan ook veel beter dan BESI met hun omgeving. Schimmig doen over H2 is natuurlijk niet heel slim, dan wordt het aandeel gewoon afgestraft. Het mag dan wel een mooi bedrijf lijken met goede ontwikkelingen, maar blijkbaar denkt de markt daar momenteel heel anders over, anders was de koers niet in een paar handeldagen zoveel gezakt als nu. We moeten maar eens goed opletten wie hier belang bij heeft. Worden er soms op korte termijn weer gratis aandelen aan bestuurders verstrekt of zo?

beurswatcher
1
Ik ga ze maar op de plank wegleggen en een hele tijd niet meer naar omkijken, en dan zien we wel weer, want zoals het nu gaat begin ik me kapot te ergeren aan de koers.
[verwijderd]
0
Goed idee beurswachter.Als je ooit in de plus komt met zo'n slecht aandeel als BESi meteen verkopen. De handel in dit aandeel is niet serieus te nemen. Indien een grote partij wil, kan deze de koers neerzetten waar deze het wil. Het laatste half uurtje van vndaag zullen er nog wel wat van die "slimme" stop-lossjes van particulieren weg worden geblazen. En dan zijn de particulierjes weer boos dat dit gebeurd. Leg gewoon geen stop-loss in. Spreek voor jezelf af hoeveel verlies je evt. wil dragen en dan gewoon verkopen als dit is bereikt. Een stop-lossje inleggen in dit fonds is gewoon vragen om problemen. Maar goed ik ga dit fonds gewoon een tijd niet meer volgen en zeker niet bijkopen.
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront