BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi Mei 2015

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
[verwijderd]
0
Straks zal het helemaal hard gaan als de EURUSD onder de 1.09 zakt.

25 moet gewoon te doen zijn.
[verwijderd]
0
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24091...

Misschien niet echt relevant voor de BESI beleggers... maar je weet maar nooit. De watch loopt blijkbaar goed. Maar wie komt nou zo'n high tech klokje???

Pitmans
0
'Chipmakers Broadcom en Avago Technologies praten over fusie'
quote:

hvasd2 schreef op 27 mei 2015 21:10:

Stijgende beurzen en dat dit verhaal .... Lijkt mij mij wel een 25,25 + koers op korte termijn ;-)
Afnemers die fuseren betekent volgens mij :
- grotere buying power voor de nieuwe combinatie (negatief)
- grotere kans op keuze voor 1 leverancier voor de combinatie (afhankelijk van de huidige leveranciersmix en wie de final say heeft in die keuze dus positief of negatief)

In het algemeen is dit dus niet zo'n positief nieuws, tenzij je een positie als ASML hebt dat iedere partij van enige omvang wel zo'n beetje bij jou terecht moet, omdat niemand anders de innovatie kan leveren.
En zover is Besi nog lang niet.
hvasd2
0
NXP verkoopt signaalversterkers voor $1,8 mrd

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse chipmaker NXP Semiconductors nv (NXPI) verkoopt zijn signaalversterkerbedrijf aan het Chinese investeringsbedrijf Jianguang Asset Management voor $1,8 miljard, om goedkeuring van mededingingsinstaties te krijgen voor de eerder aangekondigde overname van Freescale Semiconductor Ltd.

Met de overname van de Amerikaanse chipproducent voor $11,8 miljard zou de op drie na grootste chipmaker van de wereld ontstaan met een waarde van meer dan $30 miljard, zegt NXP. Het bedrijf denkt door de fusie met Freescale zijn positie voor een nieuwe golf toepassingen, 'The Internet of Things', sterk te zullen verbeteren.

De deal is nog afhankelijk van toestemming van de toezichthouder, aldus NXP, dat verwacht dat de transactie in het tweede halfjaar van 2015 wordt afgerond.

De halfgeleidersector consolideert snel als gevolg van afnemende groei en toenemende concurrentie. Eerder vandaag werd bijvoorbeeld bekendgemaakt dat chipleverancier Avago Technologies Ltd (AVGO) sectorgenoor Broadcom Corp (BRCM) overneemt voor $37 miljard.

"Het landschap lijkt met de dag te veranderen", zegt NXP-woordvoerder Joon Knapen donderdag.

Aangezien Freescale en NXP allebei dominante marktposities hebben in signaalversterkende transistoren, was het al duidelijk dat een van de bedrijven hun activiteiten op dit vlak zou moeten verkopen om groen licht van de toezichthouders te krijgen. Samen zouden beide bedrijven een marktaandeel van tussen de 80 en 90% hebben. Zogeheten RF Power-transistors zijn chips die worden gebruikt om de signaalsterkte van zendmasten te verhogen.

De opbrengst van de verkoop kan worden gebruikt voor de financiering van de overname van Freescale.

Dat Jianguang in staat was het onderdeel snel over te nemen was een belangrijke factor om de deal door te zetten, zei chief executive Richard Clemmer. Hij erkende dat wellicht een hogere prijs zou zijn bedongen indien er meer tijd was genomen voor de overname.

Alle patenten en het intellectueel eigendom die verbonden zijn aan RF Power gaan mee naar de Chinezen, net als NXP's back-end productiefaciliteiten in de Filipijnen. Ook het management blijft aan.

De transactie moet nog worden goedgekeurd voor de toezichthouders. Naar verwachting zal de deal in de tweede helft van het jaar worden afgerond. NXP verwacht dat de verkoop in het vierde kwartaal en in 2016 de winst zal drukken.


Door Chester Yung en Archie van Riemsdijk; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; archie.vanriemsdijk@wsj.com

Nog wat geld erbij en ze kunnen Besi kopen ;-)
[verwijderd]
0
Niet elk bericht in Semi-wereld heeft invloed of impact op BESI.
Dat is allemaal wishful thinking op dit moment. Kans is imo erg klein dat BESI wordt overgenomen.

Er zijn 2 dingen die BESI kunnen bewegen:
1) Verbeterde outlook, grote order, of Q2 cijfers.
2) Griekenland/FED doet weer iets geks.

Voor de rest is het allemaal 'marktruis'. Denk dat we voorlopig wel 'uithersteld zijn'. Waarschijnlijk dat we in de 25 gaan zwemmen een tijdje, aangezien we nu een beetje de sweet-spot gevonden lijken te hebben.

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/BESI-...

Zie zijwaartse beweging rond de 25 euro
[verwijderd]
0
quote:

hvasd2 schreef op 28 mei 2015 10:30:

[...]

Ben wel benieuwd naar de motivering van de SNS.....
Ik ook, kan hem helaas niet lezen, omdat ik geen login heb bij SNS
www.snssecurities.nl/research/aandele...

Iemand?
hvasd2
0
quote:

Ojo schreef op 28 mei 2015 21:16:

[...]

Ik ook, kan hem helaas niet lezen, omdat ik geen login heb bij SNS
www.snssecurities.nl/research/aandele...

Iemand?
Ik vraag het even op het TomTom forum. Sommige kunnen daar wel bij !
Daniel30
0
quote:

bgc200 schreef op 28 mei 2015 20:46:

Voor de rest is het allemaal 'marktruis'. Denk dat we voorlopig wel 'uithersteld zijn'. Waarschijnlijk dat we in de 25 gaan zwemmen een tijdje, aangezien we nu een beetje de sweet-spot gevonden lijken te hebben.

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/BESI-...

Zie zijwaartse beweging rond de 25 euro
denk dat je helemaal gelijk krijgt....

BESI

BESI legt het herstel stil.
BESI heeft de herstelfase afgebroken, hetgeen verkoopdruk weergeeft. De steun ligt rond 21,88 (bodem van 7 mei). BESI laat per saldo een horizontale trend zien tussen deze steun en weerstand 25,25 (top van 22 mei).
Na een uitbraak boven weerstand 25,25 wordt 31,89 het volgende opwaartse koersdoel.
Dit fonds laat een opvallend koersverloop zien en heeft onze aandacht. Wij houden dit fonds voor u in de gaten.

Analist Wouter Slot heeft geen posities in BESI

Wouter Slot heeft de analyse van BESI voor het laatst beoordeeld op vrijdag 29-5-2015
hvasd2
0
Besi zit op dit moment dichter bij de 25,25 dan die 21,88 ! Ook blijf de koers door die 25 heengaan. Logischer wijs zal dus die 25,25 gebroken gaan worden ! Vandaag ook alweer een herstel van 20 cent tov DL.
Daniel30
0
quote:

hvasd2 schreef op 29 mei 2015 10:55:

Besi zit op dit moment dichter bij de 25,25 dan die 21,88 ! Ook blijf de koers door die 25 heengaan. Logischer wijs zal dus die 25,25 gebroken gaan worden ! Vandaag ook alweer een herstel van 20 cent tov DL.
Het overheen springen en weer terugvallen is niet zo spannend, het einde dag sluiten boven die (zogenaamde!) magische grens van 25,25 dat moet gebeuren. Dan is die, zoals de analisten dan zeggen, gebroken.....
hvasd2
0
quote:

Koning Insinuatie schreef op 29 mei 2015 13:55:

Dan helpen al die insider verkopen gemeld van vandaag niet echt mee.
Helpen nee niet echt maar omlaag duwen ook niet echt !
[verwijderd]
0
quote:

Koning Insinuatie schreef op 29 mei 2015 14:00:

Bijlage
Dit plaatje laat een verkoop zien van 1.800 aandelen BESI.

Hier zie ik veel uitgebreidere data:
www.trivano.com/insider-trading/lates...

Zo'n 85k aandelen zijn toegekend, waarvan er nog geen 15k zijn verkocht.

valt wel mee lijkt me.
[verwijderd]
0
Deze is nog mooier:

www.trivano.com/aandeel/besi.352.insi...

Dan zie je dat die persoon van de 1.800 stuks er meer dan 14.000 heeft ontvangen.
Lijkt me een goed teken dat bijna iedereen de stukjes vasthoudt.
Daniel30
0
Ach na verkoop van die 1800 heeft hij er nog 55.000 + dus...
Zeker kleingeld nodig voor de vrouw..;-)
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 130,400
Verschil -5,600 (-4,12%)
Hoog 134,100
Laag 126,950
Volume 790.185
Volume gemiddeld 502.670
Volume gisteren 1.032.366

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront