BE Semiconductor « Terug naar discussie overzicht

Besi Mei 2015

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
[verwijderd]
0
De bied is weer aardig leeg momenteel en de laat is redelijk gevuld.Het wordt weer weer waarschijnlijk het eerste uur weer helemaal niets met de koers. Misschien daarna dat men wakker wordt en BESI begint te kopen...
Eddy the Eagle
0
Ach, het zal vandaag wel een lauw dagje worden. Nog geen witte rook rond Griekenland, maandag tweede Pinksterdag... Ik verwacht niet dat er nog veel nieuwe posities in worden genomen.
[verwijderd]
0
@ EDDy. Datpatroon zou je ook verwachten. echter zou mij niets verbazen als de koers eind van de dag bijv. 2% hoger staat(dit wil natuurlijk graag). Op dit soort dagen heb je ook wel eens een paar partijen die in de laatste twee uur of uur toch nog even wat doen en dan kan het hard gaan met zo'n bewegeijk aandeel als BESI.....
Eddy the Eagle
0
Ik zit een beetje te kijken op PostNL voor een kort handeltje. Dinsdag wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe Postwet in de 1e kamer aangenomen. Dit is al voor een groot gedeelte ingeprijsd; je ziet alleen vaak op de dag dat het goede nieuws bewaarheid wordt, dat de koers toch nog ff een sprongetje maakt...
[verwijderd]
0
Speech Mario Draghi:
Conclusion

Let me conclude.

The economic outlook for the euro area is brighter today than it has been for seven long years. Monetary policy is working its way through the economy. Growth is picking up. And inflation expectations have recovered from their trough.

This is by no means the end of our challenges, and a cyclical recovery alone does not solve all of Europe’s problems. It does not eliminate the debt overhang that affects parts of the Union. It does not eliminate the high level of structural unemployment that haunts too many countries. And it does not eliminate the need for perfecting the institutional set-up of our monetary union.

But what the cyclical recovery does achieve is to provide near perfect conditions for governments to engage more systematically in the structural reforms that will anchor the return to growth. Monetary policy can steer the economy back to its potential. Structural reform can raise that potential. And it is the combination of these demand and supply policies that will deliver lasting stability and prosperity.
www.ecb.europa.eu/press/key/date/2015...
[verwijderd]
0
Verwacht dat de koers weer dichtbij 24 euro komt.
Financieel blijft er teveel onrust in EUR en USA.
[verwijderd]
0
quote:

licet schreef op 22 mei 2015 12:15:

Verwacht dat de koers weer dichtbij 24 euro komt.
Financieel blijft er teveel onrust in EUR en USA.

Dat zou mooi zijn , ik heb al 2x laag ingekocht en 1 euro hoger verkocht
[verwijderd]
0
quote:

licet schreef op 22 mei 2015 12:15:

Verwacht dat de koers weer dichtbij 24 euro komt.
Financieel blijft er teveel onrust in EUR en USA.

Dat verwacht jij vooral omdat je de aandelen nu zelf niet hebt.
[verwijderd]
0
quote:

RW1984 schreef op 22 mei 2015 13:01:

[...]
Dat verwacht jij vooral omdat je de aandelen nu zelf niet hebt.
Haha in 1 zin de psychologie van de belegger uitgelegd.
Ik ben benieuwd.

Verwacht vandaag wel weer een groen cijfertje.
EURUSD is gedraaid en verlies van BESI is beperkt gebleven.

We bewegen nu nog netjes tussen de trendlijn in, dus een grote correctie omlaag lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
24,5 lijkt op dit moment een eerste steunlijn te zijn

Eddy the Eagle
0
De wens is in beleggers-land wel vaker de vader van de gedachte...

Een paar dagen terug heb ik eens becijferd dat er in totaal zo'n 15 mio aandelen Besi zijn verhandeld boven de 24 euro. Daar treedt natuurlijk een hoop vervuiling op door daghandel, maar toch. 15 mio op een totaal uitstaand totaal van 37,7 mio is toch aanzienlijk. Uitgaande van de volgende aannames:

- het meerendeel van de (Besi)beleggers doen dit voor de lange(re) termijn
- beleggers die er al meer dan 2 jaar in zitten, zullen op het huidige niveau niet zo snel winstnemen (dan hadden ze het al wel eerder gedaan)
- er zijn veel beleggers die op dit niveau nog geen significante winst maken, of zelfs negatief staan
- Besi voor 2015 uitkomt op een wpa van 1,80 - 2,00 euro

denk ik dat we een behoorlijke steun hebben op het niveau 23-24 euro. Ik zou wel eens willen weten, wat op dit moment de gemiddelde kostprijs van het aandeel is... Schot voor de boeg, 18 euro?
Eddy the Eagle
0
Oh ja, ik heb Besi aandelen in bezit. De wens is geen vader van de gedachte in voorgaand verhaal, het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen welke kant het opgaat op de korte termijn. Aan de ene kant zou ik best nog een stevige dip richting de 22 willen, zodat ik nog een keer fors kan bijkopen. Ik heb aan de andere kant ook al een mooi aantal bijeen gekocht, dat een verder stijging ook prima is :)
[verwijderd]
0
quote:

RW1984 schreef op 22 mei 2015 13:01:

[...]
Dat verwacht jij vooral omdat je de aandelen nu zelf niet hebt.
Ik had kortgeleden heel veel aandelen BESI en ze op een goed moment kunnen verkopen. Natuurlijk blijf ik in BESI geinteresseerd. Voorlopig is het niet kopen, omdat ik onverwachtse forse koersdaling indexen breed (de derde) kan komen als gevolg van de financiele onrust in bepaalde landen.
Om dan te kopen, lijkt me goed.
Pokerface
0
Eddy the Eagle
0
quote:

licet schreef op 22 mei 2015 14:11:

[...]
Ik had kortgeleden heel veel aandelen BESI en ze op een goed moment kunnen verkopen. Natuurlijk blijf ik in BESI geinteresseerd. Voorlopig is het niet kopen, omdat ik onverwachtse forse koersdaling indexen breed (de derde) kan komen als gevolg van de financiele onrust in bepaalde landen.
Om dan te kopen, lijkt me goed.
Bovenstaand verhaal lijkt sterk op de technische analyse van "de beurs". Ik vind dat er echter iets te gemakkelijk voorbijgegaan wordt aan een aantal "uitzonderingen op de regel":

- rentes staan historisch laag, zelfs na de recente stijging
- de ECB heeft nog nooit aan QE gedaan

Ik ga niet roepen dat het "deze keer echt HELEMAAL anders is", maar je kunt het ook niet helemaal negeren. Misschien dat vanwege het feit dat er niet zoveel alternatieven zijn voor beleggen, we vaker een aantal mini-correcties krijgen in plaats van 1 forsere...

[verwijderd]
0
quote:

raingie schreef op 22 mei 2015 16:23:

www.deaandeelhouder.nl/news/2015/5/22...

nou kom maar op
Dit bericht brengt mij niet in beweging om te gaan kopen.
Helemaal niet als een analist van bureau Kepler Cheuvreux dit meldt.
Eddy the Eagle
0
Nou, wie moeten we geloven? De auteur van "Eng Besi" of Kepler Chevruex? Laat maar, ik geloof meer in de fundamentals van Besi dan de gedachtenkronkels van een columnist en een analist...
[verwijderd]
0
Enkele analisten kunnen een aandeel waarderen met een goede onderbouwing. Andere analisten niet of wteen het niet. De fundamentals zijn zeker belangrijk. Helaas niet zo bij enkele analisten, waardoor verkoop bij een groep beleggers het gevolg is. Die analisten zitten bij Kepler. Sorry, daar heb ik geen vertrouwen in.
[verwijderd]
0
haha het schiet hier wel door.

Je hoeft analisten niet perse te wantrouwen (behalve Goldman Sachs dan).
Je moet je gewoon realiseren dat die mensen niet meer informatie hebben dan jij en ik.
Enige wat zij wel hebben is wat meer sector kennis en modelleringstools, waarmee ze hun berekeningen van koersdoelen uitvoeren.

Dit zou iedereen kunnen doen als je de tijd erin zou steken. Dan zou je op vergelijkbare koersdoelen uitkomen. Enige wat je niet weet is welke assumpties ze doen.

Daarom moet je altijd zelf je analyses en waardebepalingen doen en die naast die van de analisten leggen. En dan beredeneren waarom jij een afwijking hebt t.o.v. de analisten die elke dag met waardebepalingen bezig zijn.

Overigens vind ik de bewegingen van de europese beurzen vandaag maar een beetje raar. Dalingen bij een forse EURUSD daling is gek. En al helemaal omdat de amerikaanse beurzen het beter doen.

Gok dat het te maken had met pinksterweekend, aangezien volumes ook erg laag waren. De stijgende trendlijn is nog wel intact:
www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/BESI-...

Mening Binck:
"BESI herstelt langzaam verder.
BESI verbetert wat, nu de dalende trend is gebroken. Zolang er nog geen hogere toppen en bodems worden gevormd, blijven we behoedzaam. Het technische beeld klaart pas verder op indien weerstand 31,89 (top van 24 maart) wordt gebroken. We verwachten een consoliderend koersverloop. De steun ligt rond 19,63 (bodem van 20 februari)"

Vind het overigens wel een erg voorzichtige analyse. BESI consolideert nu rond richting de 26 (mijn eigen koersdoel). Bij een nieuwe impuls kunnen we hard omhoog schieten aangezien, zoals Eddy al zegt, er veel beleggers hoog zijn ingestapt i.v.t. pre-Mei

Maandag dan weer een dagje up als er geen gekke dingen gebeuren in het weekend.
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 12:28
Koers 132,250
Verschil +1,300 (+0,99%)
Hoog 133,000
Laag 129,000
Volume 120.770
Volume gemiddeld 526.790
Volume gisteren 743.319

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront