Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

josti5
0
quote:

rationeel schreef op 4 oktober 2020 17:01:

Zelfkennis behoed voor ijdelheid;)

Niet bij iedereen is de zelfkennis helaas evengoed ontwikkeld;)
Schot in de roos, ratio!
JP Samosa
0
600 man in n grote kerk op Ruim 1,5M
En elk kamerlid moet z’n oordeeltje uitbraken...
Daarom nu ns een leuk artikel
.........................

Bron: AD
Midas Dekkers: ‘Een boer mag 50.000 kippen mishandelen, maar heb je seks met één kip dan is de wereld te klein’
INTERVIEWWe gaan ver voor dieren, zo blijkt. Maar hoe ver mag de relatie tussen mens en dier eigenlijk gaan? Midas Dekkers (74), wonend in Heino, velt oordelen. ,,Als boer dieren erbarmelijk opsluiten kan, maar diezelfde boer mag zijn piemel niet in een koe steken.” Hypocriet, vindt hij. ,,Maar inderdaad, we gaan te ver in dierenliefde.”

Andre Valkeman 04-10-20, 17:06 Laatste update: 17:25
rationeel
0
De Slag bij Nieuwpoort was een veldslag die op 2 juli 1600, tijdens de Tachtigjarige Oorlog, werd uitgevochten tussen het Staatse en het reguliere Zuid-Nederlandse ('Spaanse') leger.

Maurits van Nassau, de latere prins van Oranje, was door de Staten-Generaal van de Nederlanden naar Vlaanderen gestuurd om de stad Duinkerke in te nemen. De kaapvaart vanuit deze stad bracht veel schade toe aan de handelsvloot van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. Onverwacht kwam een groot Spaans leger onder leiding van aartshertog Albrecht van Oostenrijk richting Vlaanderen, wat leidde tot een veldslag nabij Nieuwpoort. De tocht naar Duinkerke werd uiteindelijk afgeblazen, zodat het doel niet bereikt werd. De slag is mede vanwege het gemakkelijk te onthouden jaartal een van de bekendste gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis
rationeel
1
Zouden de huidige kindjes dat ook nog leren?
Wij leerden ONZE geschiedenis vanaf 100 jaar voor Christus uit het hoofd;)

Mooie platen aan de wanden.

En wij zongen ook al die leuke oude liedjes, zeker tegen Sinterklaastijd.

Over ZWARTE PIET en Sinterklaas en het WITTE Paard:)

Een schemerige klas. Kindjes in de bankjes 2 aan 2, zo knusjes:)
rationeel
0
quote:

JP Samosa schreef op 4 oktober 2020 20:01:

600 man in n grote kerk op Ruim 1,5M
En elk kamerlid moet z’n oordeeltje uitbraken...
Daarom nu ns een leuk artikel
.........................

Bron: AD
Midas Dekkers: ‘Een boer mag 50.000 kippen mishandelen, maar heb je seks met één kip dan is de wereld te klein’
INTERVIEWWe gaan ver voor dieren, zo blijkt. Maar hoe ver mag de relatie tussen mens en dier eigenlijk gaan? Midas Dekkers (74), wonend in Heino, velt oordelen. ,,Als boer dieren erbarmelijk opsluiten kan, maar diezelfde boer mag zijn piemel niet in een koe steken.” Hypocriet, vindt hij. ,,Maar inderdaad, we gaan te ver in dierenliefde.”

Andre Valkeman 04-10-20, 17:06 Laatste update: 17:25

Het zal de koe in ieder geval worst zijn;)
haas
0
Maker Stint zo goed als failliet
De producent van de elektrische bolderkar Stint is zo goed als failliet, zegt eigenaar Edwin Renzen in de Volkskrant. Renzen zette zijn negentien man personeel vorige week noodgedwongen op straat.

De opvolger van de Stint, de BSO Bus, is volgens hem klaar om de weg op te gaan, maar minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) kondige in juli aan dat er extra onderzoek nodig is om de veiligheid te kunnen garanderen.

Renzen: ‘Voor de politiek is drie maanden langer wachten op de uitkomst misschien niet zo interessant, maar voor ons betekent het einde bedrijf of niet.’
rationeel
0
quote:

haas schreef op 5 oktober 2020 10:36:

Maker Stint zo goed als failliet
De producent van de elektrische bolderkar Stint is zo goed als failliet, zegt eigenaar Edwin Renzen in de Volkskrant. Renzen zette zijn negentien man personeel vorige week noodgedwongen op straat.

De opvolger van de Stint, de BSO Bus, is volgens hem klaar om de weg op te gaan, maar minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) kondige in juli aan dat er extra onderzoek nodig is om de veiligheid te kunnen garanderen.

Renzen: ‘Voor de politiek is drie maanden langer wachten op de uitkomst misschien niet zo interessant, maar voor ons betekent het einde bedrijf of niet.’
Het gaat alleen maar erg snel als er weer een overeenkomst doorgejaagd moet worden, waar de burger nog geen weet van heeft, en dus niet kan proteseren.

ffff
0
John,

Je had nog een reactie van mij tegoed!
Ik heb inderdaad al eens een paar keer naar IEX gekeken. 3,66 miljoen aandelen variërend van 1,70 Euro tot 3,80 Euro betaal ik met enkel en alleen mijn DSM aandelen... En dan houd ik nog zwaar over. Maar dan ga je wat dieper in die cijfers en in de verslaggeving die je alleen al hier op IEX over IEX kan vinden. Winst- en verlies, personeelsbestand, verwachtingen en vooral het toch heel magere handel in die aandelen. Als ik het goed zie nu al bijna drie weken niet één enkel aandeel in verhandeld..... Niet één aandeel......
Kortom John, alle punten bij elkaar genomen: Dat is niks voor mij, maar wellicht wel iets voor die echte mediagiganten die al zoveel media in hun handen hebben. 3,66 maal 2,50 is 9,15 miljoen. En als je dan de inkomstencijfers bekijkt. Mijn praktijk bracht vroeger meer op. Netto, helemaal alleen en niet met 31 man personeel....

Peter
josti5
0
quote:

ffff schreef op 5 oktober 2020 12:19:

John,

Je had nog een reactie van mij tegoed!
Ik heb inderdaad al eens een paar keer naar IEX gekeken. 3,66 miljoen aandelen variërend van 1,70 Euro tot 3,80 Euro betaal ik met enkel en alleen mijn DSM aandelen... En dan houd ik nog zwaar over. Maar dan ga je wat dieper in die cijfers en in de verslaggeving die je alleen al hier op IEX over IEX kan vinden. Winst- en verlies, personeelsbestand, verwachtingen en vooral het toch heel magere handel in die aandelen. Als ik het goed zie nu al bijna drie weken niet één enkel aandeel in verhandeld..... Niet één aandeel......
Kortom John, alle punten bij elkaar genomen: Dat is niks voor mij, maar wellicht wel iets voor die echte mediagiganten die al zoveel media in hun handen hebben. 3,66 maal 2,50 is 9,15 miljoen. En als je dan de inkomstencijfers bekijkt. Mijn praktijk bracht vroeger meer op. Netto, helemaal alleen en niet met 31 man personeel....

Peter
Tnx Peter - je hebt mijn knipoog toch óók gelezen?
JP Samosa
0
Bron:Dft

WOLVEGA - Actievoerder Martin Mourik uit Wolvega is maandagochtend door de politie meegenomen nadat hij wilde protesteren bij het Linde College in die plaats, omdat Mourik niet wil dat scholieren, onder wie zijn zoon, mondkapjes dragen.
......................
als zoon schaam Je je wss kapot. Zo gênant...Je vader die gaat protesteren....
Mourik vergeet bijv het belang van leraren.
Wat t ook altijd goed doet: Hoeft pappie niet te werken?
Dan kan Hij zijn zoon ook thuis houden.
Tijd voor n nieuw clubje : Mourikwaanzin?

Kom er maar in virusontkenners
rationeel
0
quote:

JP Samosa schreef op 5 oktober 2020 13:54:

Bron:Dft

WOLVEGA - Actievoerder Martin Mourik uit Wolvega is maandagochtend door de politie meegenomen nadat hij wilde protesteren bij het Linde College in die plaats, omdat Mourik niet wil dat scholieren, onder wie zijn zoon, mondkapjes dragen.
......................
als zoon schaam Je je wss kapot. Zo gênant...Je vader die gaat protesteren....
Mourik vergeet bijv het belang van leraren.
Wat t ook altijd goed doet: Hoeft pappie niet te werken?
Dan kan Hij zijn zoon ook thuis houden.
Tijd voor n nieuw clubje : Mourikwaanzin?

Kom er maar in virusontkenners

Ik zou de schade die mondkapjes aanrichten maar niet bagatelliseren.

In Australie nemen ze onder deze omstandigheden je kind gewoon af.

Zover zijn we hier nog niet, maar had je het van Australie verwacht?
rationeel
0
quote:

ffff schreef op 5 oktober 2020 12:19:

John,

Je had nog een reactie van mij tegoed!
Ik heb inderdaad al eens een paar keer naar IEX gekeken. 3,66 miljoen aandelen variërend van 1,70 Euro tot 3,80 Euro betaal ik met enkel en alleen mijn DSM aandelen... En dan houd ik nog zwaar over. Maar dan ga je wat dieper in die cijfers en in de verslaggeving die je alleen al hier op IEX over IEX kan vinden. Winst- en verlies, personeelsbestand, verwachtingen en vooral het toch heel magere handel in die aandelen. Als ik het goed zie nu al bijna drie weken niet één enkel aandeel in verhandeld..... Niet één aandeel......
Kortom John, alle punten bij elkaar genomen: Dat is niks voor mij, maar wellicht wel iets voor die echte mediagiganten die al zoveel media in hun handen hebben. 3,66 maal 2,50 is 9,15 miljoen. En als je dan de inkomstencijfers bekijkt. Mijn praktijk bracht vroeger meer op. Netto, helemaal alleen en niet met 31 man personeel....

Peter
Vandaar dat ze tegenwoordig de artsen liever in loondienst hebben.

Niet mijn idee hoor vrindje:)

Ik ben een ECHTE liberaal.
JP Samosa
0
quote:

rationeel schreef op 5 oktober 2020 14:41:

[...]

Ik zou de schade die mondkapjes aanrichten maar niet bagatelliseren.

In Australie nemen ze onder deze omstandigheden je kind gewoon af.

Zover zijn we hier nog niet, maar had je het van Australie verwacht?
Heb zelf een grote hekel aan die mondkapjes.
Vooral niet te lange tijd Ophouden, en tijdig Geregeld de buitenlucht op zoeken, zou ik zeggen. No matter what.
[verwijderd]
0
quote:

JP Samosa schreef op 5 oktober 2020 13:54:

Bron:Dft

WOLVEGA - Actievoerder Martin Mourik uit Wolvega is maandagochtend door de politie meegenomen nadat hij wilde protesteren bij het Linde College in die plaats, omdat Mourik niet wil dat scholieren, onder wie zijn zoon, mondkapjes dragen.
......................
als zoon schaam Je je wss kapot. Zo gênant...Je vader die gaat protesteren....
Mourik vergeet bijv het belang van leraren.
Wat t ook altijd goed doet: Hoeft pappie niet te werken?
Dan kan Hij zijn zoon ook thuis houden.
Tijd voor n nieuw clubje : Mourikwaanzin?

Kom er maar in virusontkenners

Prima, mensen die tegen de onzinstroom in in actie durven komen.

Alleen al de volgende sociaal gewenste gang van zaken: bij lopen door de gangen en lopen in het klaslokaal een mondkapje op; zodra iedereen zit gedurende de les van meestal 50/60 minuten mondkapjes af. Mooi nummer van Queen: it's a kind of magic!
rationeel
0

Rob Roos
@Rob_Roos

Geaardheid, religie, leeftijd, paspoort weggegooid, we worden op alle manieren bij de neus genomen.

De NL belastingbetaler betaalt de rekening. Onze kinderen hebben geen woning.

@VVD
,
@CDA
t/m ?
@groenlinks
?... ze hebben het allemaal laten gebeuren
rationeel
0

Mattijs Glas
@MattijsGlas

Opvallend fragment in campagnefilmpje #VVD

"Wij waren al kritisch op integratie toen anderen daar nog niet klaar voor waren."Nadenkend gezicht

En hoe gaven ze daar gevolg aan?

- Ayaan en Wilders weggestuurd
- 10.000'en migranten binnengelaten
- islamisme nooit serieus aangepakt
#geloofzeniet
53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1595 1596 1597 1598 1599 1600 1601 1602 1603 1604 1605 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 878,83 -3,44 -0,39% 30 apr
AMX 915,44 -10,56 -1,14% 30 apr
ASCX 1.190,39 -17,42 -1,44% 30 apr
BEL 20 3.883,26 -3,50 -0,09% 30 apr
Germany40^ 17.905,20 -213,12 -1,18% 30 apr
US30^ 38.043,99 0,00 0,00% 30 apr
US500^ 5.063,57 0,00 0,00% 30 apr
Nasd100^ 17.570,06 0,00 0,00% 30 apr
Japan225^ 38.318,54 0,00 0,00% 30 apr
WTI 81,58 0,00 0,00% 30 apr
Brent 85,94 0,00 0,00% 30 apr
EUR/USD 1,0677 +0,0008 +0,07% 19:29
BTC/USD 57.180,63 -5.907,90 -9,36% 19:29
Gold spot 2.299,74 -36,13 -1,55% 19:29
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Aandelenadviezen van IEX.nl

  1. Premium
    Advieswijziging ASML
  2. Premium
    Iets langer geduld met Besi
  3. Premium
  4. Premium
    Uitbundige korting op het aandeel Exor
  5. Premium
    Logische herfinanciering Pharming

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Ahold Delhaize 28,440 +0,330 +1,17% 30 apr
UNILEVER PLC 48,500 +0,440 +0,92% 30 apr
ASR Nederland 46,970 +0,180 +0,38% 30 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
EXOR NV 102,700 -2,400 -2,28% 30 apr
ArcelorMittal 23,590 -0,460 -1,91% 30 apr
ADYEN NV 1.130,200 -20,800 -1,81% 30 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront