Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Kabinet Rutte III, vertrouwen in de toekomst ???

JP Samosa
1
quote:

rationeel schreef op 8 oktober 2020 13:21:

Volgende week is Mark Rutte 10 jaar premier van Nederland. In dit speciale onderzoek stellen we je vragen over zijn verleden, zijn heden en zijn toekomst.

Welk cijfer krijgt hij voor de afgelopen 10 jaar? Welke eigenschappen vind je bij hem passen? Heb je het gevoel dat je hem kent als mens? En denk je dat hij nog een keer premier wordt?

Volgende week dinsdag en woensdag presenteer ik de uitslagen van dit onderzoek.

Doe mee!

Ga los:)

EEN VANDAAG OPINIEPANEL
Cijfer 8 en een half
Rationeel, praktisch, naar draagvlak zoekend. Snelle denker en spreker, crisisbestendig,Kent iedereen in Europa
Zwaar minpunten: Helaas teveel Gedraaid naar de EU, coronabonds, afschaffing referendum,

Ja,heb zeker t gevoel dat ik hem ken als mens. De man verdiend wel zijn privacy!
Nog n keer premier: heeft hij zelf in de hand,ik den 50% kans ( over ruim 4 jaar opvolger vonLeyen!)

Er is in Nederland geen betere Leider beschikbaar.
rene l
3
quote:

rationeel schreef op 7 oktober 2020 21:54:

Harry Mens wint oeuvreprijs voor slechtste tv-programma

Dit geeft wel dat vele mensen totaal de weg kwijt zijn en liever naar programma's kijken waar alleen maar bagger uitgekraamd wordt.

Nou, ik kan wel zeggen, ik geniet elke zondagmorgen met volle teugen van Harrie en zijn bonte gezelschap, het is een ware show met vele exentrieke figuren en je steekt er ook zeker wat van op.
En wees eerlijk, in tegenstelling tot de roddelprogramma's wordt er bij hem niet gevloekt, niet gescholden en nooit schuttingtaal uitgekraamd.

Afgelopen zondag was het weer genieten.
Eerst een mevrouw die een soort van energieverslindende laadpaal aan het promoten was, wat moet je er in vredesnaam mee, er zat zelfs nog geen ingebouwde biertap in.
Zelf vind ik dat deze mevrouw zelf altijd voor paal staat.

De slijter is altijd het zonnetje in huis, hij schuift elke keer volgens mij in licht benevelde toestand aan.
De blokhutventers blijven ook maar komen, koop zo'n ding, het is je beste investering ooit, totdat die dingen na 10 jaar volledig uitgewoond zijn, dan komen de echte kosten en verdampen al je behaalde rendementen als sneeuw voor de zon.

Mensen met slechte bedoelingen komen er ook met de slag van de klok, ze zijn uit op je geld.
Zondag schoven de oprichters oplichters van RevenYou aan.
Ze hebben de beleggingsapp BOTS op de markt gebracht, ze maken beleggen gemakkelijk en je kunt beleggen als een pro, het is vooral voor de naieve millennials die zelf niet meer kunnen denken.
Schaamteloos heeft het medogenloze figuur met een koele blik in zijn ogen al eens een keer gezegd, ik wordt groter dan Goldman Sachs en rijker dan Warren Buffett.
Je kijkt dan eens even verder hoe het werkt, het heeft niets met beleggen te maken, algoritmes handelen met elkaar in niet bestaande crypto-munten.
Ook kun je handelen in hun eigen certificaten, ze hebben namelijk heel veel geld nodig en draaien nog nog bakken met verlies.
Dit gaat gegarandeerd verkeerd aflopen en de mensen zijn hun inleg kwijt, net als bij 9-teen met zijn palmeilanden.

Aberfeld was er ook, ze hebben een nieuwe mevrouw in dienst genomen die een verhaaltje over beleggen op kwam zeggen.
Ze komt uit Drente, en dit ligt volgens hun nieuwsbrief net onder Zwolle, ja, echt waar, of niet dan.
Ik moest speuren om wat over deze mevrouw te vinden.
Ze heeft in ieder geval tot eind vorig jaar in de goudhandel gezeten, nee, niet op de beurs zelf, ze was eerste verkoopster bij Schaap en Citroen juweliers en bracht daar gouden klokkies en aanverwante artikelen aan de man.
Verstand van beleggen heeft ze overduidelijk niet, en hoe ze haar gevonden hebben, misschien weet Geert Schaaij er wel meer van.

Jammer dat Han Vermeulen er niet was, hij had altijd een visie, en het beursbloed stroomt bij hem ook door de aderen.
Er als jochie begonnen, op de optiebeurs gestaan, miljonair geworden, een paar dagen in de bak gezeten wegens vermeende niet geoorloofde beurspraktijken, en daarna straatarm de aandelenhandel toch weer opgepakt.
Han loopt richting de 80, ooit zal het moment komen dat hij moet stoppen, en hoe zal het dan met Aberfeld vergaan, hij is toch grotendeels verantwoordelijk voor het beleggingsbeleid.

Etienne Platte van Antaurus was er ook.
Ik heb ook een keer een presentatie van hun bijgewoond.
De lunch was heel anders dan die bij Aberfeld waar ik na een luxe zalmmoot met aanverwante attributen en de nodige glazen wijn slingerend naar huis gefietst ben.
En dan moesten hun nog met de auto helemaal naar Haarlem, maar goed dat Han zijn rijbewijs nooit gehaald heeft, ik vond het onverantwoord.

Bij Antaurus kregen we een staande lunch, een grote pan met soep, belegde broodjes van volgens mij de Dekamarkt, en er was koffie, sinaasappelsap, melk en karnemelk.
Geen overdreven gedoe, lekker met elkaar kletsen, totaal geen kapsones bij hun, en het heeft me prima gesmaakt.

Bij Aberfeld, Wierda en bijv. Fintessa maken ze per klant een specifieke porto aan die beheert wordt door een medewerker, en iederéén behaalt een ander rendement.
Antaurus gooit al het geld dat ze binnenkrijgen op een grote hoop en stoppen alles in hun eigen fonds, alle klanten behalen hetzelfde rendement.
En hun zelf ook, ze zitten er met hun eigen geld ook dik in.
Volgens is dit ook het meest efficient en ben je aan vaste kosten het minste kwijt.
Je hebt daarnaast geen dure relatie managers nodig die de klanten koest moeten houden als het met hun persoonlijk niet zo fantastisch gaat zoals ze op tv vertellen.

Harry draait inmiddels al meer dan 20 jaar mee, en als je het zo lang vol weet te houden dan wordt er volgen mij ook goed naar het programma gekeken.
Wat mij betreft houd Harry het nog een flinke tijd vol, hij is altijd de rust zelve en laat zich niet gek maken.

Wel zou het hem sieren als hij zijn hond eens voorstelt, dat beest is tenslotte ook een trouwe gast.
rationeel
1
quote:

rene l schreef op 8 oktober 2020 16:28:

[...]

Dit geeft wel dat vele mensen totaal de weg kwijt zijn en liever naar programma's kijken waar alleen maar bagger uitgekraamd wordt.

Nou, ik kan wel zeggen, ik geniet elke zondagmorgen met volle teugen van Harrie en zijn bonte gezelschap, het is een ware show met vele exentrieke figuren en je steekt er ook zeker wat van op.
En wees eerlijk, in tegenstelling tot de roddelprogramma's wordt er bij hem niet gevloekt, niet gescholden en nooit schuttingtaal uitgekraamd.

Afgelopen zondag was het weer genieten.
Eerst een mevrouw die een soort van energieverslindende laadpaal aan het promoten was, wat moet je er in vredesnaam mee, er zat zelfs nog geen ingebouwde biertap in.
Zelf vind ik dat deze mevrouw zelf altijd voor paal staat.

De slijter is altijd het zonnetje in huis, hij schuift elke keer volgens mij in licht benevelde toestand aan.
De blokhutventers blijven ook maar komen, koop zo'n ding, het is je beste investering ooit, totdat die dingen na 10 jaar volledig uitgewoond zijn, dan komen de echte kosten en verdampen al je behaalde rendementen als sneeuw voor de zon.

Mensen met slechte bedoelingen komen er ook met de slag van de klok, ze zijn uit op je geld.
Zondag schoven de oprichters oplichters van RevenYou aan.
Ze hebben de beleggingsapp BOTS op de markt gebracht, ze maken beleggen gemakkelijk en je kunt beleggen als een pro, het is vooral voor de naieve millennials die zelf niet meer kunnen denken.
Schaamteloos heeft het medogenloze figuur met een koele blik in zijn ogen al eens een keer gezegd, ik wordt groter dan Goldman Sachs en rijker dan Warren Buffett.
Je kijkt dan eens even verder hoe het werkt, het heeft niets met beleggen te maken, algoritmes handelen met elkaar in niet bestaande crypto-munten.
Ook kun je handelen in hun eigen certificaten, ze hebben namelijk heel veel geld nodig en draaien nog nog bakken met verlies.
Dit gaat gegarandeerd verkeerd aflopen en de mensen zijn hun inleg kwijt, net als bij 9-teen met zijn palmeilanden.

Aberfeld was er ook, ze hebben een nieuwe mevrouw in dienst genomen die een verhaaltje over beleggen op kwam zeggen.
Ze komt uit Drente, en dit ligt volgens hun nieuwsbrief net onder Zwolle, ja, echt waar, of niet dan.
Ik moest speuren om wat over deze mevrouw te vinden.
Ze heeft in ieder geval tot eind vorig jaar in de goudhandel gezeten, nee, niet op de beurs zelf, ze was eerste verkoopster bij Schaap en Citroen juweliers en bracht daar gouden klokkies en aanverwante artikelen aan de man.
Verstand van beleggen heeft ze overduidelijk niet, en hoe ze haar gevonden hebben, misschien weet Geert Schaaij er wel meer van.

Jammer dat Han Vermeulen er niet was, hij had altijd een visie, en het beursbloed stroomt bij hem ook door de aderen.
Er als jochie begonnen, op de optiebeurs gestaan, miljonair geworden, een paar dagen in de bak gezeten wegens vermeende niet geoorloofde beurspraktijken, en daarna straatarm de aandelenhandel toch weer opgepakt.
Han loopt richting de 80, ooit zal het moment komen dat hij moet stoppen, en hoe zal het dan met Aberfeld vergaan, hij is toch grotendeels verantwoordelijk voor het beleggingsbeleid.

Etienne Platte van Antaurus was er ook.
Ik heb ook een keer een presentatie van hun bijgewoond.
De lunch was heel anders dan die bij Aberfeld waar ik na een luxe zalmmoot met aanverwante attributen en de nodige glazen wijn slingerend naar huis gefietst ben.
En dan moesten hun nog met de auto helemaal naar Haarlem, maar goed dat Han zijn rijbewijs nooit gehaald heeft, ik vond het onverantwoord.

Bij Antaurus kregen we een staande lunch, een grote pan met soep, belegde broodjes van volgens mij de Dekamarkt, en er was koffie, sinaasappelsap, melk en karnemelk.
Geen overdreven gedoe, lekker met elkaar kletsen, totaal geen kapsones bij hun, en het heeft me prima gesmaakt.

Bij Aberfeld, Wierda en bijv. Fintessa maken ze per klant een specifieke porto aan die beheert wordt door een medewerker, en iederéén behaalt een ander rendement.
Antaurus gooit al het geld dat ze binnenkrijgen op een grote hoop en stoppen alles in hun eigen fonds, alle klanten behalen hetzelfde rendement.
En hun zelf ook, ze zitten er met hun eigen geld ook dik in.
Volgens is dit ook het meest efficient en ben je aan vaste kosten het minste kwijt.
Je hebt daarnaast geen dure relatie managers nodig die de klanten koest moeten houden als het met hun persoonlijk niet zo fantastisch gaat zoals ze op tv vertellen.

Harry draait inmiddels al meer dan 20 jaar mee, en als je het zo lang vol weet te houden dan wordt er volgen mij ook goed naar het programma gekeken.
Wat mij betreft houd Harry het nog een flinke tijd vol, hij is altijd de rust zelve en laat zich niet gek maken.

Wel zou het hem sieren als hij zijn hond eens voorstelt, dat beest is tenslotte ook een trouwe gast.
Weer een heel leuk verhaal, Rene:)

Wachten op het Rene journaal:)
JP Samosa
0
René,

Harrie laat zijn gasten betalen, anders komen ze er niet in. ( behalve Willem v Hanegem)
Kijk, dat zou bij alle talkshows moeten gebeuren. Dat zou zomaar kunnen resulteren in wat minder Peter R @co . zou toch prettig zijn?
[verwijderd]
0
Lekker voorstel van Groen Links: 10 kaatjes op 18-jarige leeftijd. Ik zou denken: meteen daaraan het basisinkomen toevoegen, praten we nergens meer over.

Rutte-enquete wil ik ook wel even invullen. De uitkomst in het eindcijfer staat echter al vast: als men opzichtig wil zijn een 8, wil men iets minder in de gaten lopen dan een 7,9. Of ik de mens Rutte persoonlijk denk te kennen of te kunnen of te kunnen kennen, is niet belangrijk, want voor mij iets te sentimentele emo.
Rowi62
0
Jesse Klaver werd net live afgemaakt op OP1. De aanwezige jongeren zeiden allen dat het een stemtrek ideetje was. Ze trappen er niet meer in. De presentatrice deed er ook nog een duit bij door te zeggen dat als je migranten jongeren 10K geeft ze dit direct aan de familie geven die het heel goed kan gebruiken. Toen ging Jesse stotterend over klimaat en black lives matter jeugd praten. HIj wist het niet meer.
Beursgoeroe
0
alles kost goud in dit land en alles is/wordt onbetaalbaar, 1 grote klerenzooi ........... Bananenrepubliek .......
Kees1
0
Ik begrijp Jesse wel. Hij moet in het nieuws blijven. Maar waarmee? GL zit niet in de regering. GL heeft vrijwel alleen aandacht voor het klimaat, maar daar is nu weinig aandacht voor. Hij heeft hetzelfde probleem als de SP de vorige verkiezingen had. Voor zijn thema is geen belangstelling.
Dat risico neem je wanneer je er zoals GL voor kiest om in feite een single issue partij te worden.
Wanneer GL in maart verliest zal Jesse wel vertrekken en kan GL onder een nieuwe leider op zoek gaan naar nieuwe thema's.
DeZwarteRidder
1
OOJeee, pleegt Bodet weer fraude....???
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ministerie: Forum voor Democratie kan aantal leden niet aantonen

Door Valentijn Bartels
5 min geleden in BINNENLAND

Den Haag - Forum voor Democratie (FvD) is in de knel geraakt met de subsidieregeling voor politieke partijen op basis van het aantal leden. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken kan de zelfbenoemde grootste ledenpartij van voorman Thierry Baudet tot op heden niet aantonen hoeveel leden er vorig jaar waren. Accountants kunnen niet opmaken hoeveel leden de partij vorig jaar had.
JP Samosa
0
quote:

Opus135 schreef op 8 oktober 2020 19:20:

Lekker voorstel van Groen Links: 10 kaatjes op 18-jarige leeftijd. Ik zou denken: meteen daaraan het basisinkomen toevoegen, praten we nergens meer over.

Rutte-enquete wil ik ook wel even invullen. De uitkomst in het eindcijfer staat echter al vast: als men opzichtig wil zijn een 8, wil men iets minder in de gaten lopen dan een 7,9. Of ik de mens Rutte persoonlijk denk te kennen of te kunnen of te kunnen kennen, is niet belangrijk, want voor mij iets te sentimentele emo.
Die 10.000 is een goed idee, MITS dat iedereen ,die aantoonbaar geen miljoen op de bank heeft, dit ook krijgt.
Honderduizenden bedrijven krijgen al gratis geld, dus Waarom De groep niet- miljonairs niet.
Tis niet veel, 10.000, maar goed voor de economie hè.

Ik zag :Doen!
[verwijderd]
0
Asjeblief!

"Verslaggever" Ron Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Dus vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
[verwijderd]
0
Allemaal in het gelid? Voorwaarts mars (recht over het voormalige demonstratierecht (voorheen nog wel gedoogd :-) heen)!!!!!!!!!!!!!!:

"De politie heeft vanavond zo'n tachtig mensen opgepakt bij een demonstratie op het Plein in Den Haag. De arrestanten deden mee aan een onaangekondigde demonstratie tegen de coronawet, waarover vandaag in de Tweede Kamer werd gedebatteerd. In totaal waren er zo'n 150 demonstranten. De afgelopen dagen hadden tegenstanders van de coronawet al een aantal keren onaangekondigd gedemonstreerd. De gemeente Den Haag had dat tot nu toe gedoogd, maar kondigde vandaag aan dat het protest ontbonden zou worden. Toen de demonstranten weigerden te vertrekken, greep de politie in. Volgens de politie gebeurde dat vrij rustig en liep het niet uit de hand."
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Opus135 schreef op 8 oktober 2020 23:01:

Allemaal in het gelid? Voorwaarts mars (recht over het voormalige demonstratierecht (voorheen nog wel gedoogd :-) heen)!!!!!!!!!!!!!!:

"De politie heeft vanavond zo'n tachtig mensen opgepakt bij een demonstratie op het Plein in Den Haag. De arrestanten deden mee aan een onaangekondigde demonstratie tegen de coronawet, waarover vandaag in de Tweede Kamer werd gedebatteerd. In totaal waren er zo'n 150 demonstranten. De afgelopen dagen hadden tegenstanders van de coronawet al een aantal keren onaangekondigd gedemonstreerd. De gemeente Den Haag had dat tot nu toe gedoogd, maar kondigde vandaag aan dat het protest ontbonden zou worden. Toen de demonstranten weigerden te vertrekken, greep de politie in. Volgens de politie gebeurde dat vrij rustig en liep het niet uit de hand."
Waar wind je je over op? Zo haalt een groepje van 150 het nieuws en zelfs dit forumpie.
[verwijderd]
0
Ach, het is maar een grondrecht.

Sterftecijfer corona volgens WHO inmiddels 0,13%, was in maart nog 3,4%.

Gelukkig komt er een noodwet. Slaap lekker verder!
[verwijderd]
0
quote:

Opus135 schreef op 8 oktober 2020 23:13:

Ach, het is maar een grondrecht.
[...]
Artikel 9: Vrijheid van vergadering en betoging

  1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
  2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Samenscholing met 150 mensen. Mag dat volgend de huidige regels? Ik kan het allemaal niet meer volgen.
Beperktedijkbewaking
2
quote:

gokker schreef op 8 oktober 2020 12:43:

Overdrachtsbelasting opgeheven voor starters.
Ben benieuwd wat "men" hier weer tegen zal hebben.
Slecht voor startende huurders. Immers tegelijk is de overdrachtsbelasting voor beleggers (dus verhuurders, incl. woco's) verhoogd tot maar liefst 8%. Die moeten dat compenseren door een hogere huur te vragen.

Zoals altijd bij het woonbeleid: men heeft alleen kopers in het hoofd, nooit huurders. Terwijl er allerlei redenen kunnen zijn dat mensen (tijdelijk of voor zeer lange tijd) willen of moeten huren.

jonas
0
Gokker.

Dat is ingewikkeld.

Stel je staat in het bos met maximaal 3 verwante personen in het bos en dan op 1,5 meter van een ander 3 gezelschapje die weer op 1,5 meter staat van een ander groepje.

Dat mag dan begrijp ik.

Gaan ze in een niet door de gemeente corona ontheft ruimte staan dan mag weer maximaal 30 ongeacht ventilatie

Gaan ze in Rotterdam op een terras zitten dan mag weer niet een gasgestookte verwarming want redding van het klimaat is daar dan weer belangrijker dan het niet failliet laten gaan van ondernemers.

Ach ja je krijgt gewoon met deze coalitie machtspolitiek met uitsluiting van partijen die grote delen van de bevolking vertegenwoordigen rare zaken. Zegt de ene partij 1 en 1 is 1 en een andere partij zegt 1 en 1 is 5 dan zegt Rutte dus is 1 en 1 dus 3.

Gaat ze helemaal niet om inhoud, maar puur de macht en daarom maken ze er een geweldig zooitje van met onnodige doden zelfs.

Groet, Jonas

jonas
1

BDB helemaal mee eens. Lijkt wel aan gezond verstand te ontbreken bij die D'66 Ollogron. Is ze nu in die positie gekomen vanwege lesbisch zijn of vanwege enige kennis of aantoonbare management vaardigheid?

Maar ja bij GroenLinks en D'66 is het diversiteit en inclusie een nieuw soort gebedje. Ze missen de kerk en hebben wat nieuws gevonden. Nog even en de Oranje voetbalcoach moet zijn opstelling meer divers maken. Zou betekenen wat zwarte jongens met talent niet mogen opstellen volgens dat geloof.

Groet, Jonas
53.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1600 1601 1602 1603 1604 1605 1606 1607 1608 1609 1610 ... 2682 2683 2684 2685 2686 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 913,39 +2,76 +0,30% 18:05
AMX 956,98 +9,29 +0,98% 18:05
ASCX 1.218,94 +3,51 +0,29% 18:05
BEL 20 4.029,25 +60,44 +1,52% 18:05
Germany40^ 18.870,60 +154,18 +0,82% 21:36
US30^ 39.878,40 +326,90 +0,83% 21:37
US500^ 5.304,83 +59,88 +1,14% 21:37
Nasd100^ 18.601,10 +283,60 +1,55% 21:36
Japan225^ 38.699,00 +116,00 +0,30% 21:35
WTI 78,32 +0,61 +0,78% 21:36
Brent 82,84 +0,46 +0,56% 21:36
EUR/USD 1,0880 +0,0062 +0,57% 21:37
BTC/USD 66.032,11 +4.387,45 +7,12% 21:37
Gold spot 2.385,84 +27,85 +1,18% 21:37
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 638,800 +17,800 +2,87% 17:39
DSM FIRMENICH AG 108,050 +2,650 +2,51% 17:36
IMCD 147,400 +2,950 +2,04% 17:36
Dalers Laatst +/- % tijd
ABN AMRO BANK N.V. 15,670 -1,020 -6,11% 17:35
Ahold Delhaize 29,100 -0,480 -1,62% 17:35
ING 16,188 -0,228 -1,39% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront