BUNNIK (AFN) - Een samenwerkingsproject met bouwer BAM heeft goedkeuring gekregen voor het ontwerp en de bouw van de eerste fase van het hogesnelheidstreinproject HS2 in Groot-Brittannië. Het consortium bestaat naast BAM Nuttall uit het Franse Eiffage, het Britse Kier en het Spaanse Ferrovial Agroman.
BAM en Ferrovial sloten zich onlangs bij het samenwerkingsverband. De partners gaan nu aan de slag met een stuk spoor van Londen naar Birmingham van 80 kilometer. Daarmee is een bedrag gemoeid van bijna 2,3 miljard pond. De bouwwerkzaamheden moeten later dit jaar gaan beginnen en betreffen onder meer viaducten, tunnels en het verleggen van wegen.
HS2 moet Londen gaan verbinden met steden in het noorden van het land. De totale kosten van dat project, dat niet onomstreden is, zouden meer dan 100 miljard pond gaan bedragen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Bam zit en staat niet stil en heeft het volste vertrouwen in de toekomst, nu nog het VEB.
Bij Kier zou k maar oppassen met de centen
Spoor werkzaamheden zijn één van de sterke punten van BAM.
BAM heeft hier zeer ruime ervaring mee en men kan behoorlijk nauwkeurig calculeren.Dit betekent bijna risicoloze projecten.
Verder loopt de infrastructuur van UK ver achter. Dat betekent dat er veel werk aan zit te komen. Verder zit NS die in de UK spoorwereld. NS heeft concessies gewonnen. NS is populair in de UK v.w.b. service, trein materieel maar ook de infra.
Zowel NS als BAM doet copy Nederland en paste UK. En omdat de rijzen van het Openbaar Vervoer in de UK vele malen hoger liggen is dat zeer interessant,
Dit is een interessante strategische opdracht.
en "omdat de rijzen van het openbaar vervoer" etc ??????????