Wessanen « Terug naar discussie overzicht

November; stil het jaar uit of toch nog vuurwerk?

268 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Nel schreef op 26 november 2013 16:38:

manipulatie meer kan je er niet van maken.
Smoesjes. Uitvlucht van een belegger die niet tegen zijn verlies kan.
Nel
0
hahaaahahaha mij zal je nooit horen klagen over een investering want met geduld komt het altijd goed
SAHR-0310
0
quote:

Alert........ schreef op 26 november 2013 22:08:

Een overname van ABC door Diageo is dat een optie???
www.diageo.com/en-row/Investor/Pages/...
Het helpt niet als je je alias aanpast, Nel.

ABC wordt niet los verkocht...mijn mening.
Nel
0
SAHR-0310
0
AMSTERDAM (AFN) - Wessanen wil zijn bestuursstructuur omzetten naar een zogeheten 'one tier board'. Daarbij wil het de Fransman Christophe Barnouin de rol geven van chief executive officer (ceo). Dat maakte de natuurvoedingsmiddelenproducent woensdag bekend.

De nieuwe structuur past volgens Wessanen het best bij de groeidoelstellingen van het bedrijf. Het zorgt er onder meer voor dat niet-uitvoerende bestuurders, de huidige raad van commissarissen, meer invloed krijgen, aldus de onderneming. In een one tier board zitten uitvoerende en niet-uitvoerende bestuurders in één raad, in plaats van in een aparte raad van bestuur en raad van commissarissen.

De beoogde nieuwe ceo, Barnouin, heeft momenteel de leiding over de Franse en Italiaanse activiteiten van Wessanen. Hij moet de opvolger worden van Piet Hein Merckens, waarvan eerder deze maand werd gemeld dat hij niet wordt genomineerd voor een tweede termijn.

Voorstellen

De voorstellen worden in de tweede helft van januari voorgelegd aan aandeelhouders.

Daarbij wordt ook voorgesteld de huidige president-commissaris Frans Koffrie te benoemen als niet-uitvoerend voorzitter. De huidige commissarissen Rudy Kluiber, Ivonne Rietjens en Marjet van Zuijlen worden voorgedragen als niet-uitvoerende bestuurders, terwijl financieel directeur Ronald Merckx zijn functie houdt.

Met de voordracht van Koffrie wijkt Wessanen af van de stelregel dat een commissaris maximaal drie keer voor vier jaar mag worden benoemd. Het bedrijf doet dit naar eigen zeggen om ervaring in het bestuur te behouden tijdens de periode van verandering.
SAHR-0310
0
Barnouin wordt dus de marionet van Koffrie.....

Benieuwd hoeveel waarde Koffrie nog moet verkloten voordat de overnemende partij het goed vindt.
[verwijderd]
0

de enige redding voor Wessanen is een overname, zelf is het bedrijf al decennia niet meer bij machte een weg te vinden, er is geen " game-plan" , jaren van incompetent en niet consistent beleid hebben er toe geleid dat de enige waarde binnen Wessanen nog haar naam is welke een rijke historie heeft gehad en het predicaat koninklijke , ik zit het aandeel Long op 2,78 puur speculatief, gokkende dat het nu eindelijke geschoond gaat worden , in de etalage en uit haar lijden verlost.

als je het aandeel koopt voor investeringsdoeleinden als zelfstandig bedrijf, zal je er weinig plezier aan beleven , aandeel glijd verder weg in de vergetelheid en beurswaarde, onderbroken door kleine herstel bewegingen gaat gewoon verder verdampen totdat er niets meer over is en met slechts 200 mio aan beurswaarde gaat dat geen 5 jaar meer duren, wellicht nog een keer een emissie er door drukken , voor de finale nekslag en dan opdoeken.

Neen, ik vrees Wessanen is een one-off gok op een overname, staat dat niet te gebeuren in 2014 moet je er snel uit.

mvg W
SAHR-0310
0
Koffrie heeft ervaring genoeg in het 'helpen' van overnemende partij bij het zo goedkoop mogelijk inlijven van het bedrijf.....die zit er echt niet voor de aandeelhouders.
rene l
0
Op zich ben ik al blij te lezen dat er geen duur kopstuk van buiten aangetrokken gaat worden, PHM was tenslotte een hele dure miskoop.
Koffrie de man waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum inmiddels verstreken is mag nog even aanblijven als bankzitter.
Tja, wat is het plan nu, eerst z.s.m. ABC verpatsen, aan wie zou je de bitterballenfabriek eigenlijk kunnen slijten?, en wat te doen met de rest, of komt er toch een private investeerder de de hele boedel opkoopt.
De tijd dringt.
[verwijderd]
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 27 november 2013 08:07:

Ik ben het niet met je hele betoog eens, Wiesje.
misschien heb ik het fout, maar zo voelt het aan voor mij en dat is ook de enige reden dat ik het aandeel in bezit heb, ik zou anders echt niet weten waarom het Long te zitten, wie gaat de tent draaien ? .. dit is de zoveelste die het mag proberen, is toch gewoon lachwekkend hoe hier met aandeelhouderswaarde omgegaan wordt , Neen voor mij is klaar als een klontje: schonen, huis op orde en in de verkoop, er is m.i. snel geld te verdienen, ik gok op een euro winst ( 3,75 als take-out price), staat dat niet te gebeuren in 2014 ben ik weg en hoop er nog op 2,50 uit te kunnen, daar zou wat steun moeten zitten.
voor mij is Wessanen daarom een aantrekkelijke risk/reward als gok.

mvg W
Nel
0
de Fransman Christophe Barnouin(45) is wel een frisse wind in het bestuur,staat goed aangeschreven
ABC naar Diageo
De rest naar .......
Goed news dat het intern gebeurd en koffrie wil zijn taak afmaken voor delta= verkoop:-)
Nel
0
wiesje je price target van 3,75 lijkt redelijk zit wellicht spelling in naar 3,75-4 euro
boekie van de afgelopen weken lijkt erop of er al een partij actief is.

De nieuwe structuur past volgens Wessanen het best bij de groeidoelstellingen van het bedrijf. Het zorgt er onder meer voor dat niet-uitvoerende bestuurders, de huidige raad van commissarissen, meer invloed krijgen

koffrie gaat verkoop proces versnellen.
Nel
0
AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv (WES.AE) wil Christophe Barnouin benoemen tot de nieuwe chief executive officer (CEO) van de onderneming ter opvolging van de begin deze maand afgetreden Piet Hein Merckens, en wil de bestuursorganisatie van Wessanen transformeren in een zogeheten one-tier board, meldt het voedingsmiddelen en winkelbedrijf woensdag.

De voorstellen zullen de agenda vullen voor een buitengewone aandeelhoudersvergadering, die in de tweede helft van januari 2014 zal worden gehouden.

De nieuwe, 45-jarige CEO Bardouin heeft de Franse nationaliteit en is sinds 2006 werkzaam bij Wessanen, waar hij op dit moment verantwoordelijk is voor de Franse en Italiaanse activiteiten. Hij begon zijn carriere in 1991 bij Orangina en heeft daarna bij Reckitt Benckiser Group Plc (RB.LN) en Mars Inc (MRS.XX) gewerkt, voordat hij in 2006 bij Wessanen directeur van Distriborg werd.

De benoeming van Christophe Barnouin als nieuwe CEO is een goede keuze, vindt Pascale Weber van KBC Securities. Ze wijst op de solide groei, die de Franse operaties van Wessanen onder zijn leiding hebben doorgemaakt. KBC handhaaft een hold-advies, omdat het bedrijf nog een uitdaging heeft aan het verlieslatende ABC. Het koersdoel blijft EUR2,80.

Met een one-tier inrichting wil Wessanen niet uitvoerende directieleden nauwer betrekken bij bestuurszaken. Frans Koffrie, thans voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) en in 2009-2010 interim CEO, wordt voorgedragen als zogeheten non-executive voorzitter van de bestuursraad. Daarvoor worden verder voorgedragen de huidige RvC-leden Rudy Kluiber, Ivonne Rietjens en Marjet van Zuijlen, terwijl RvC-lid Frank van Oers afziet van een benoeming.

De huidige chief financial officer (CFO) Ronald Merckx van Wessanen behoudt zijn positie.

ABC wordt spoedig afgestoten en de druk op de koers verdwijnt zelfde verhaal wat er bij SBM Offshore is gebeurd,IZICO staat ook in de etalage en zal de volgende afstoot zijn.
en met de woorden van de RABO sluit ik af.

De analisten voorzien de verkoop van IZICO in de
eerste helft van 2014, waarmee het bedrijf in de loop van het jaar schuldenvrij
en een overnameprooi zou kunnen worden.

dat is mijn visie SAHR.
effegenoeg
0
quote:

Alert........ schreef op 27 november 2013 11:47:

AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv (WES.AE) wil Christophe Barnouin benoemen tot de nieuwe chief executive officer (CEO) van de onderneming ter opvolging van de begin deze maand afgetreden Piet Hein Merckens, en wil de bestuursorganisatie van Wessanen transformeren in een zogeheten one-tier board, meldt het voedingsmiddelen en winkelbedrijf woensdag.

De voorstellen zullen de agenda vullen voor een buitengewone aandeelhoudersvergadering, die in de tweede helft van januari 2014 zal worden gehouden.

De nieuwe, 45-jarige CEO Bardouin heeft de Franse nationaliteit en is sinds 2006 werkzaam bij Wessanen, waar hij op dit moment verantwoordelijk is voor de Franse en Italiaanse activiteiten. Hij begon zijn carriere in 1991 bij Orangina en heeft daarna bij Reckitt Benckiser Group Plc (RB.LN) en Mars Inc (MRS.XX) gewerkt, voordat hij in 2006 bij Wessanen directeur van Distriborg werd.

De benoeming van Christophe Barnouin als nieuwe CEO is een goede keuze, vindt Pascale Weber van KBC Securities. Ze wijst op de solide groei, die de Franse operaties van Wessanen onder zijn leiding hebben doorgemaakt. KBC handhaaft een hold-advies, omdat het bedrijf nog een uitdaging heeft aan het verlieslatende ABC. Het koersdoel blijft EUR2,80.

Met een one-tier inrichting wil Wessanen niet uitvoerende directieleden nauwer betrekken bij bestuurszaken. Frans Koffrie, thans voorzitter van de Raad van Commissarissen (RvC) en in 2009-2010 interim CEO, wordt voorgedragen als zogeheten non-executive voorzitter van de bestuursraad. Daarvoor worden verder voorgedragen de huidige RvC-leden Rudy Kluiber, Ivonne Rietjens en Marjet van Zuijlen, terwijl RvC-lid Frank van Oers afziet van een benoeming.

De huidige chief financial officer (CFO) Ronald Merckx van Wessanen behoudt zijn positie.

ABC wordt spoedig afgestoten en de druk op de koers verdwijnt zelfde verhaal wat er bij SBM Offshore is gebeurd,IZICO staat ook in de etalage en zal de volgende afstoot zijn.
en met de woorden van de RABO sluit ik af.

De analisten voorzien de verkoop van IZICO in de
eerste helft van 2014, waarmee het bedrijf in de loop van het jaar schuldenvrij
en een overnameprooi zou kunnen worden.

dat is mijn visie SAHR.
Het is bemoedigend te constateren dat er gekozen is voor een ceo uit de eigen stal en niet voor een dure externe interim.
Men begint te letten op het huishoudboekje....
Nel
0
Wessanen heeft een goede keuze gemaakt met het benoemen van een insider als nieuwe topman. Dit schrijft analist Richard Withagen van SNS Securities, die echter minder te spreken was over de keuze van Wessanen voor een one-tier board.



Withagen wees op het track record van Christophe Barnouin, die Piet Hein Merckens moet opvolgen, en het feit dat de nieuwe topman al jarenlang bij Wessanen werkt. “Dit leidt tot minder verstoring van de uitvoering van de strategie dan we vreesden”, aldus de analist.



Na een eerdere ontmoeting schreef Withagen al onder de indruk te zijn van het Franse managementteam, dat onder leiding stond van Barnouin.



De keuze voor een one-tier board werd met minder gejuich ontvangen door Withagen. De analist spreekt van een “zware” topstructuur voor een onderneming met een jaaromzet van 700 miljoen euro, waarvan 200 miljoen euro uit niet-kern activiteiten.



Volgens Withagen heeft de huidige two-tier board in het verleden niet tot problemen geleid en kan een one-tier de daadkracht van de nieuwe CEO ondermijnen.

laatste zin geeft toch precies aan wat de plannen van Delta zijn
viermeiden
0
L.s.,

Advies omschrijving

Amsterdam - Op 27-11-2013 herhalen de analisten van SNS Securities hun koopadvies voor het Nederlandse levensmiddelenconcern Wessanen (ISIN: NL0000395317 / Mnemo: WES). Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van € 3,50 naar € 4,00.

In 2012 bedroeg de koerswinstverhouding (berekend met de ultimo slotkoers van het aandeel in 2012) -3,26.
De forward PE (de slotkoers van 26-11-2013 gedeeld door de winst per aandeel over 2012) bedraagt -3,97.
Over 2012 rapporteerde het bedrijf een omzet van € 710.80 miljoen

viermeiden
268 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 910,59 +6,38 +0,71% 10 mei
AMX 937,23 -0,72 -0,08% 10 mei
ASCX 1.205,64 +11,91 +1,00% 10 mei
BEL 20 4.013,33 +27,93 +0,70% 10 mei
Germany40^ 18.773,50 +86,90 +0,47% 10 mei
US30^ 39.507,00 0,00 0,00% 10 mei
US500^ 5.221,51 0,00 0,00% 10 mei
Nasd100^ 18.156,80 0,00 0,00% 10 mei
Japan225^ 38.190,30 0,00 0,00% 10 mei
WTI 78,28 0,00 0,00% 10 mei
Brent 82,79 0,00 0,00% 10 mei
EUR/USD 1,0771 0,0000 0,00% 10 mei
BTC/USD 60.989,60 -1.594,21 -2,55% 07:44
Gold spot 2.360,72 0,00 0,00% 10 mei
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 49,120 +1,250 +2,61% 10 mei
ASMI 621,800 +12,000 +1,97% 10 mei
ASML 864,500 +16,600 +1,96% 10 mei
Dalers Laatst +/- % tijd
UMG 28,010 -0,850 -2,95% 10 mei
DSM FIRMENICH AG 103,100 -1,850 -1,76% 10 mei
Akzo Nobel 63,080 -0,980 -1,53% 10 mei

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront