Altice « Terug naar discussie overzicht

Altice november 2019

706 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Putz
0
nettoschuld en dan minus? Lijkt me niet te kloppen.

En @AD: inderdaad kan niemand de beurskoers voorspellen, maar een trend van een jaar lang met een 150% increase? Dat is wel een hele grote misser natuurlijk.
[verwijderd]
0
quote:

Putz schreef op 16 november 2019 09:45:

nettoschuld en dan minus? Lijkt me niet te kloppen.

En @AD: inderdaad kan niemand de beurskoers voorspellen, maar een trend van een jaar lang met een 150% increase? Dat is wel een hele grote misser natuurlijk.
De rit van € 22 naar € 7 (met tussentijds in- en uitstappen) van Altice NV voor de splitsing en daarna de rit naar onder de € 2 van Altice Europe heb ik vele malen meer aan verdiend dan ik met de koersstijging dit jaar heb verloren.

Maar je hebt gelijk dat ik de koersstijging dit jaar niet had voorzien. Dus als je dat als hele grote misser wil omschrijven vind ik dat prima.

Ik zie echter nog geen enkele reden om mijn short positie in Altice op te geven.

> aanhoudende grote netto verliezen
> aanhoudende cashburn
> wederom oplopende nettoschuld
> nauwelijks stijgende omzet (op historische basis)
> verder afnemende kaspositie
> zeer manipulatieve cijferpublicaties (de woordelijke toelichting en gekozen invalshoeken)
> bestuurders die geen enkel probleem zien in privé transacties met Altice

Ik begrijp echt niet dat beleggers niet zien dat dit bedrijf dweilt met de kraan open en dat het geld eruit stroomt.

HOBBYMAN
0
Bij een meer simpele vergelijking van de cijfers van balans en resultaat constateer ik het volgende:
- (geschoond) exploitatieresultaat is in eerste 3 kwartalen 2019 belangrijk verbeterd ten opzichte van vergelijkbare periode 2018. Met name door hogere omzet en lagere kosten.
- totale schulden positie (langlopend en kortlopend)per 30 september 2019 is met ongeveer 500 miljoen afgenomen ondanks forse investeringen in 2019.
(de post lease liabilitys ad ruim 3 miljard heb ik ge-elimineerd omdat dit een kwestie is van IFRS-presentatie)
De kaspositie zoals deze uit balans blijkt is wel degelijk toegenomen. Hieruit moeten wel nog een aantal uitgaven worden gedaan. Het is echter een momentopname.
Al met al is mijn conclusie dat het bedrijf goede vooruitgang boekt. En goede toegang heeft tot kapitaalmarkt aangezien laatste obligatielening vrij vol was volgeboekt.
Zoals eerder aangegeven zal ik mijn berekeningen nog op papier zetten. Dit duurt iets langer dan ik had verwacht.

Op dit forum wordt door sommigen beweert dat Altice in haar rapprtages bewust een te rooskleurige gang van zaken geeft. Dit kan er bij mij niet in omdat de rapportages worden opgesteld volgens internationale regels door een accountantsorganisatie die ook aan strenge regelgeving onderworpen is en aansprakelijk gesteld kan worden indien de berichtgeving onjuist is.
Mangy_Scoundrel
0
quote:

Krisna schreef op 15 november 2019 12:32:

[...]

Altice heeft veel particuliere beleggers. Ik vraag mij af hoeveel particulieren, bang gemaakt door AD, gisteren tegen de bodemprijs hun aandelen hebben verkocht en met een onnodig verlies zijn komen te zitten. Ik hoop niet dat men zich door deze stemmingmakerij heeft laten leiden. Dat zou pas triest zijn!

En dan die onzin dat GS en andere grote banken niet tot een adequate waardering van Altice kan komen of bewust een verkeerde waardering geeft. Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beste Krisna,

Ik had heel graag gezien dat er zo'n stemmingmakerij eind 2017 zou zijn geweest. Wellicht had het toen mijn ogen geopend en had het mij een flinke zeperd gescheeld. Want onder de streep heb ik nog altijd een verlies van ruim 10K euro in Altice.

Als er iets triest is, dan zijn het de beleggers die rond de €20 zijn ingestapt en een enorm verlies hebben en niet diegene die onder de €2 zijn ingestapt, want die laatste groep is de groep die hier het hardste schreeuwt.

Ik heb nu een short positie en ik hoop dat Altice uiteindelijk failliet gaat.

Op welke koers ben je eigenlijk zelf ingestapt?

Mangy_Scoundrel
2
quote:

HOBBYMAN schreef op 16 november 2019 11:57:

Op dit forum wordt door sommigen beweert dat Altice in haar rapprtages bewust een te rooskleurige gang van zaken geeft. Dit kan er bij mij niet in omdat de rapportages worden opgesteld volgens internationale regels door een accountantsorganisatie die ook aan strenge regelgeving onderworpen is en aansprakelijk gesteld kan worden indien de berichtgeving onjuist is.

Creatief omgaan met cijfers?

Was je op de hoogte dat de voormalig CFO, Dennis Okhuijsen, vlak voordat de koers van Altice onderuit ging zijn aandelen t.w.v. 37 miljoen heeft verkocht?
Beetje vreemd he, dat dé man die de cijfertjes klaarmaakt zijn aandelen verkoopt .... en prompt het aandeel in de vrije val beland ;-)

www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel...
[verwijderd]
0
quote:

HOBBYMAN schreef op 16 november 2019 11:57:

Bij een meer simpele vergelijking van de cijfers van balans en resultaat constateer ik het volgende:
- (geschoond) exploitatieresultaat is in eerste 3 kwartalen 2019 belangrijk verbeterd ten opzichte van vergelijkbare periode 2018. Met name door hogere omzet en lagere kosten.
- totale schulden positie (langlopend en kortlopend)per 30 september 2019 is met ongeveer 500 miljoen afgenomen ondanks forse investeringen in 2019.
(de post lease liabilitys ad ruim 3 miljard heb ik ge-elimineerd omdat dit een kwestie is van IFRS-presentatie)
De kaspositie zoals deze uit balans blijkt is wel degelijk toegenomen. Hieruit moeten wel nog een aantal uitgaven worden gedaan. Het is echter een momentopname.
Al met al is mijn conclusie dat het bedrijf goede vooruitgang boekt. En goede toegang heeft tot kapitaalmarkt aangezien laatste obligatielening vrij vol was volgeboekt.
Zoals eerder aangegeven zal ik mijn berekeningen nog op papier zetten. Dit duurt iets langer dan ik had verwacht.

Op dit forum wordt door sommigen beweert dat Altice in haar rapprtages bewust een te rooskleurige gang van zaken geeft. Dit kan er bij mij niet in omdat de rapportages worden opgesteld volgens internationale regels door een accountantsorganisatie die ook aan strenge regelgeving onderworpen is en aansprakelijk gesteld kan worden indien de berichtgeving onjuist is.

Het klopt dat de financial statements worden opgesteld volgens Internationale Accounting Standaarden (overigens zijn de tussentijdse rapportage nog niet ge-audit door de accountant, maar dat terzijde).

Wat Altice echter doet is op woensdagavond cijfers om 17:35 uur cijfers publiceren:
> zonder balans (financial position)
> zonder nettowinst of nettoverlies
> zonder netto cashflow
> zonder omzet- en ebitda vergelijkingen op historische basis

altice.net/sites/default/files/pdf/AE...

Dit persbericht besteedt dus geen enkele aandacht aan de ontbrekende cijfers, die juist zo belangrijk zijn.

Vervolgens krijgen beleggers een kwartiertje om de onvolledige cijfers te bestuderen. En dan is al direct de earnings call, zonder dus gelegenheid om de volledige cijfers te bestuderen.

En dan worden vervolgens de volledige cijfers op de website geplaatst.
altice.net/sites/default/files/pdf/Al...

De zakenbanken werken leuk mee, door ook de begrippen als nettowinst, nettocashflow, netto schuldpositie en kaspositie totaal te negeren in hun analyse.

===================================

Verder inhoudelijk:

> Altice geeft zelf een proforma kaspositie van € 0,9 miljard (nota bene inclusief restricted cash). Van de kaspositie die jij in de balans ziet staan moet dus nog circa € 2,8 miljard aan eenmalige betalingen vanaf. Je zou er verstandig aan doen om de financiële documenten wat beter te bestuderen.

> dit jaar heeft Altice een eenmalige boekwinst op verkoop van glasvezel gemaakt van € 3,2 miljard (waarvan € 1,6 miljard in cash). De verplichtingen (kort en lang) zijn echter niet met dat bedrag gedaald. En het eigen vermogen is ook niet navenant verbeterd. Dus uit normale bedrijfsuitoefening lekt er nog steeds honderden miljoenen weg.

pieren
0
quote:

Mangy_Scoundrel schreef op 16 november 2019 12:25:

[...]

Beste Krisna,

Ik had heel graag gezien dat er zo'n stemmingmakerij eind 2017 zou zijn geweest. Wellicht had het toen mijn ogen geopend en had het mij een flinke zeperd gescheeld. Want onder de streep heb ik nog altijd een verlies van ruim 10K euro in Altice.

Als er iets triest is, dan zijn het de beleggers die rond de €20 zijn ingestapt en een enorm verlies hebben en niet diegene die onder de €2 zijn ingestapt, want die laatste groep is de groep die hier het hardste schreeuwt.

Ik heb nu een short positie en ik hoop dat Altice uiteindelijk failliet gaat.

Op welke koers ben je eigenlijk zelf ingestapt?

Ik zat short op 34 euro.

En toen kondigde Altice een aandeleninkoop programma aan.

Omdat ik daar niks van begreep, heb ik mijn positie gesloten.

Achteraf, heel slechte timing van me.

HOBBYMAN
3
reactie op Mangy_Scoundrel
De kwestie van Dennis Ockuijsen is mij niet bekend en is in het geheel niet relevant voor de cijfers van Altice. Verder zie ik niet dat hij hiervoor gestraft is. Als hij niet gestraft is zal dit wel een legale actie zijn geweest.
Verder is het voor mij belangrijk dat hij destijds de juiste cijfers heeft gepubliceerd.
Volgens mij veel negativiteit om Altice is discrediet te brengen.
Ik heb geen informatie over toekomstige planning van Altice maar ik constateer wel dat banken en financiers voldoende vertrouwen hebben in dit bedrijf.
Dat het ooit een keer fout gelopen is kan ook voor Altice een goede les voor de toekomst zijn geweest.
Ik houd mijn stukken vast en wil nog de rit naar € 7,- meemaken. En met mij vele anderen.
[verwijderd]
0
quote:

HOBBYMAN schreef op 16 november 2019 19:15:

reactie op Mangy_Scoundrel
De kwestie van Dennis Ockuijsen is mij niet bekend en is in het geheel niet relevant voor de cijfers van Altice. Verder zie ik niet dat hij hiervoor gestraft is. Als hij niet gestraft is zal dit wel een legale actie zijn geweest.
Verder is het voor mij belangrijk dat hij destijds de juiste cijfers heeft gepubliceerd.
Volgens mij veel negativiteit om Altice is discrediet te brengen.
Ik heb geen informatie over toekomstige planning van Altice maar ik constateer wel dat banken en financiers voldoende vertrouwen hebben in dit bedrijf.
Dat het ooit een keer fout gelopen is kan ook voor Altice een goede les voor de toekomst zijn geweest.
Ik houd mijn stukken vast en wil nog de rit naar € 7,- meemaken. En met mij vele anderen.
Het gaat erom wat voor beeld het oproept als de toentertijd financieel topman van Altice vlak voor een 50% koersval voor tientallen miljoenen euro's aandelen verkoopt. Los van de vraag of het volgens de regelgeving mag.

Bij Altice zijn er vele voorbeelden van bestuurders die vooral goed voor zichzelf zorgen:

Partick Drahi (president en meederheidsaandeelhouder) die ieder kwartaal tientallen miljoenen euro's huur ontvangt voor vastgoed dat hij via een privé entiteit aan Altice verhuurt. Denk jij dat er lang gezocht is naar gunstigere huuropties? Denk jij dat er op het scherpst van de snede is onderhandeld over de huurvoorwaarden?

Alain Weill (CEO) die vanuit een privé entiteit de meerderheid van de aandelen in een bedrijfsonderdeel van Altice koopt, waarbij Altice € 40 miljoen verlies neemt op de boekwaarde van dat bedrijfsonderdeel.

Een koersopdrijvend aandeleninkoop programma bij Atus terwijl Patrick Drahi zelf een pakket aandelen van bijna $ 400 miljoen ging verkopen. En dat aandeleninkoop programma viel in een context van extreem hoge schulden en een solvabiliteit die nu op 7% staat. Ik kan je ook aanbevelen om eens naar de kaspositie van Atus te kijken en te onderzoeken hoe dat aandeleninkoopprogramma is gefinancierd.

En dan heb je nog de talloze voorbeelden van hoe Altice door de manier van cijfers publiceren en de woordelijke toelichting daarop de beeldvorming manipuleert. Ik zal die voorbeelden nu niet herhalen. Tenzij jij daar heel veel prijs op stelt.

Het mag allemaal volgens de regels. Maar heel fraai vind ik het niet.

pieren
1
Ha AD,
Ik lees in de toelichting op de cijfers (management discussion q3 Altice nv) dat sfr ftth al 124 mln verlies heeft gedraaid dit jaar, zie pagina 26 van de toelichting:

r the nine months ended September 30, 2019, the Group’s share of loss of associates totalled €123.3 million compared to a loss of €5.9 million for the nine months ended September 30, 2018. This increase is mainly related to the margin realised on downstream transactions between Altice France to SFR FTTH, which is eliminated in the statement of income up to Altice France’s share in SFR FTTH. In the absence of precise IFRS guidance related to the geography of the margin elimination in the statement of income, the Group elects to eliminate the margin in the caption Share of earnings of associates in the consolidated statement of income in counterpart of the caption Investment in associates in the statement of financial position

pieren
0
Maw: er is 123 mln verloren in de directe dochter van Altice.

Als dat niet in een aparte vennootschap was geplaatst was de ebitda 123 mio lager geweest.

Denk het wel
Daarom
0
De markt weegt de ontwikkelingen en de schuld bij Altice; ontwikkelingen zijn positief en de schuld negatief. Alles in overweging nemende is de koers boven de 5 euro gezet.
In de conference call gaf Altice aan dat Portugal voorlopig de enige desinvestering wordt (meer is niet nodig) en dat deal in de komende maanden wordt afgerond. Hiermee wordt de deur open gezet naar verdere herfinanciering tegen (nog) lagere rentes en structurele verlaging van de schuld. De toekomst van Altice ziet er gewoon heel goed uit.

Echter de komende maanden zal de koers waarschijnlijk nog wel fluctueren tussen de € 4,50 en € 6. Dus de komende maanden kunnen de shorters op dit forum nog even doorgaan met bashen. Na de Q1 cijfers 2020 zal dit vast over zijn.
DeZwarteRidder
0
quote:

Daarom schreef op 17 november 2019 11:18:

De markt weegt de ontwikkelingen en de schuld bij Altice; ontwikkelingen zijn positief en de schuld negatief. Alles in overweging nemende is de koers boven de 5 euro gezet.
In de conference call gaf Altice aan dat Portugal voorlopig de enige desinvestering wordt (meer is niet nodig) en dat deal in de komende maanden wordt afgerond. Hiermee wordt de deur open gezet naar verdere herfinanciering tegen (nog) lagere rentes en structurele verlaging van de schuld. De toekomst van Altice ziet er gewoon heel goed uit.

Echter de komende maanden zal de koers waarschijnlijk nog wel fluctueren tussen de € 4,50 en € 6. Dus de komende maanden kunnen de shorters op dit forum nog even doorgaan met bashen. Na de Q1 cijfers 2020 zal dit vast over zijn.
Er is simpelweg geen enkel business-plan te bedenken, waarbij Altice in staat is om z'n schulden af te lossen.

Drahi heeft z'n kans gemist om tegen hoge koersen nieuwe aandelen uit te geven.
Mangy_Scoundrel
0
quote:

HOBBYMAN schreef op 16 november 2019 19:15:

reactie op Mangy_Scoundrel
De kwestie van Dennis Ockuijsen is mij niet bekend en is in het geheel niet relevant voor de cijfers van Altice. Verder zie ik niet dat hij hiervoor gestraft is. Als hij niet gestraft is zal dit wel een legale actie zijn geweest.
Verder is het voor mij belangrijk dat hij destijds de juiste cijfers heeft gepubliceerd.
Volgens mij veel negativiteit om Altice is discrediet te brengen.
Ik heb geen informatie over toekomstige planning van Altice maar ik constateer wel dat banken en financiers voldoende vertrouwen hebben in dit bedrijf.
Dat het ooit een keer fout gelopen is kan ook voor Altice een goede les voor de toekomst zijn geweest.
Ik houd mijn stukken vast en wil nog de rit naar € 7,- meemaken. En met mij vele anderen.
Ik zie dat je 3 AB's voor je posting hebt gekregen, gefeliciteerd.

Dat je niet bekend bent met het feit dat de CFO als een rat het zinkende schip verlaten heeft vergeef ik je, maar dat je hem dan ook nog verdedigd kan ik echt niet begrijpen.

Heb nog wel een vraag voor je.
Waarom denk jij dat een Frans bedrijf als Altice een notering heeft in Nederland en niet in het thuisland Frankrijk?
DeZwarteRidder
1
Altice Europe vervangt financieel directeur

Door ANP Producties
31 okt. 2018 in FINANCIEEL

Amsterdam - Kabel- en telecombedrijf Altice Europe heeft Malo Corbin benoemd tot financieel directeur. Corbin volgt Dennis Okhuijsen op, die adviseur wordt op het gebied van financiering en kapitaalstructuur. Behalve Okhuijsen wordt ook Jérémie Bonnin tot adviseur benoemd.

Okhuijsen wordt naast adviseur niet-uitvoerend directeur namens grootaandeelhouder A4, dat de aandelen van oprichter Patrick Drahi beheert. Hij zit niet meer in de raad van bestuur in zijn persoonlijke capaciteit. Ook Altice USA-topman Dexter Goei heeft daar per direct geen zitting meer in.

Tijdens een buitengewone aandeelhoudersvergadering op 20 november worden ook Nicolas Paulmier en Philippe Besnier voorgedragen als niet-uitvoerend directeur. Wordt hun voordracht goedgekeurd, dan neemt het aantal niet-uitvoerend directeuren toe tot vier.
HOBBYMAN
2
Nergens blijkt uit dat Ockhuijsen en/of Drahi buiten de wet gehandeld hebben. Transacties tussen directie en de onderneming worden altijd kritisch beoordeeld door toezichthoudende/controlerende instanties. Het is voor ons als buitenstaander moeilijk te beoordelen wat er precies gebeurt. Dit soort transacties zullen ongetwijfeld ook plaatsvinden bij andere beursgenoteerde ondernemingen en moeten bovendien in het juiste perspectief worden geplaatst.
Ik vind het te ver gaan om de directie als onbetrouwbaar af te schilderen voor transacties welke wettelijk zijn toegestaan. Ook uit de reactie van DeZwarteRidder blijkt niet dat de wisseling van functie te maken heeft met eerdere door jullie genoemde misstappen van de diverse personen.
Hou a.u.b. op met deze verdachtmakingen en probeer niet op deze manier jullie verliezen goed te maken. Mijn visie is en blijft nog steeds dat je met Altice meer geld kunt verdienen door aandelen te kopen (en te houden) dan met shortposities. Het is nog niet te laat!
[verwijderd]
0
quote:

pieren schreef op 17 november 2019 10:20:

Ha AD,
Ik lees in de toelichting op de cijfers (management discussion q3 Altice nv) dat sfr ftth al 124 mln verlies heeft gedraaid dit jaar, zie pagina 26 van de toelichting:

r the nine months ended September 30, 2019, the Group’s share of loss of associates totalled €123.3 million compared to a loss of €5.9 million for the nine months ended September 30, 2018. This increase is mainly related to the margin realised on downstream transactions between Altice France to SFR FTTH, which is eliminated in the statement of income up to Altice France’s share in SFR FTTH. In the absence of precise IFRS guidance related to the geography of the margin elimination in the statement of income, the Group elects to eliminate the margin in the caption Share of earnings of associates in the consolidated statement of income in counterpart of the caption Investment in associates in the statement of financial position

Hoi pieren,

Ik vind het best lastig om te begrijpen wat hier nu precies staat.

Ik zou verwachten dat Altice een groothandels vergoeding moet betalen aan SFR FTTH voor gebruik van het reeds aangelegde glasvezel. Verder zou ik verwachten dat ALTICE op haar beurt SFR FTTH vergoedingen in rekening brengt voor aanleg nieuw glasvezel.

Maar wat staat hier nu exact?

HOBBYMAN
3
Hierbij een eenvoudig overzicht van het verloop van de schuldenpostie bij Altice in 2019 (t/m september). Hieruit blijkt een afname van ruim € 1,3 miljard.
Hup Altice!
Bijlage:
706 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 910,59 +6,38 +0,71% 10 mei
AMX 937,23 -0,72 -0,08% 10 mei
ASCX 1.205,64 +11,91 +1,00% 10 mei
BEL 20 4.013,33 +27,93 +0,70% 10 mei
Germany40^ 18.773,50 +86,90 +0,47% 10 mei
US30^ 39.507,00 0,00 0,00% 10 mei
US500^ 5.221,51 0,00 0,00% 10 mei
Nasd100^ 18.156,80 0,00 0,00% 10 mei
Japan225^ 38.190,30 0,00 0,00% 10 mei
WTI 78,28 0,00 0,00% 10 mei
Brent 82,79 0,00 0,00% 10 mei
EUR/USD 1,0771 -0,0011 -0,10% 10 mei
BTC/USD 60.936,73 -1.647,08 -2,63% 16:18
Gold spot 2.360,72 0,00 0,00% 10 mei
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 49,120 +1,250 +2,61% 10 mei
ASMI 621,800 +12,000 +1,97% 10 mei
ASML 864,500 +16,600 +1,96% 10 mei
Dalers Laatst +/- % tijd
UMG 28,010 -0,850 -2,95% 10 mei
DSM FIRMENICH AG 103,100 -1,850 -1,76% 10 mei
Akzo Nobel 63,080 -0,980 -1,53% 10 mei

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront