Beeld: ABM Financial News
(ABM FN-Dow Jones) Ebusco is geselecteerd door de Italiaanse inkooporganisatie Consip voor het leveren van elektrische bussen. Dit maakte de bussenbouwer uit Deurne dinsdagochtend bekend zonder financiële details te vermelden.
Dankzij deze selectie zal Ebusco de 2.2 aanbieden aan Italiaanse overheden en exploitanten, zonder dat er een Europese aanbesteding hoeft te worden uitgeschreven.
Exploitanten kunnen via het Consip-systeem een vooraf gedefinieerde Ebusco 2.2 Low Floor bus met een accupakket van meer dan 400 kWh bestellen. Als vervoerders willen afwijken van de vooraf gedefinieerde configuratie, kunnen ze een mini-tender uitschrijven bij de geselecteerde producenten.
Het totale aantal bussen dat onder het voorstedelijke lot voor de geselecteerde groep van zes leveranciers wordt gehonoreerd is 250 bussen in de komende 18 maanden met een mogelijke verlenging van 6 maanden.
Dankzij de raamovereenkomst kan Ebusco met de Ebusco 2.2 "op een efficiënte manier de Italiaanse markt betreden".
"We zijn blij dat we nu een eerste stap hebben gezet in Italië en kijken uit naar de samenwerking met de Italiaanse autoriteiten", zei CEO Peter Bijvelds in een toelichting.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
geselecteerd .. "kunnen bestellen" dat zijn geen orders
Het eerste succes is pas een succes als ze het contract krijgen. De keuze moet nog worden gemaakt. Er zijn nog 5 andere leveranciers die meedoen
Positief dat het de 2.2 is. Die 3.0 krijgen ze amper geproduceerd. Met de 2.2. kunnen ze wellicht nog wel geld verdienen
Dit gaat over aanbesteding procedures maar het belangrijkste is dat ze in Italië elektrische bussen krijgen en de Nederlandse bus is kwalitatief goed, bovendien als elektrisch aangedreven gebouwd en licht in gewicht. Sommige andere merken voldoen in de praktijk niet of nauwelijks en kunnen zelfs niet allemaal blijven rijden. We moeten vertrouwen hebben op wat de mooie toekomst voor busvervoer zal gaan zijn.