AMSTERDAM (AFN) - Takeaway.com heeft zijn verlies in het tweede kwartaal fors zien oplopen. De maaltijdbesteldienst is er veel aan gelegen een sterke marktpositie op te bouwen en te behouden in de markten waar het actief is en heeft daarvoor veel uitgegeven aan de organisatie, de eigen bezorgdienst en aan marketing.
Het verlies liep in de afgelopen drie maanden op tot 28,1 miljoen euro van 11,5 miljoen euro in dezelfde periode een jaar eerder. Het aantal bestellingen groeide met 43 procent tot 32 miljoen, waardoor Takeaway zijn positie versterkte in zijn vijf grootste markten Nederland, Duitsland, Polen, België en Oostenrijk. De omzet groeide met 53 procent tot 77,4 miljoen euro.
Takeaway mikt ook voor de middellange termijn op omzetgroei die de ordergroei overtreft. Daarbij verwacht Takeaway ook over het hele jaar nog rode cijfers te schrijven. Het verlies moet daarna wel steeds kleiner worden.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
zo lang de financiering van dit soort bedrijven door
- injectie van veel te duur gekocht aandelenkapitaal en
- met een finaiceringsrente van 1,5%
doorgaat zal de kleine middenstand het moeilijk hebben. en 80% van de nederlandse vverdiensten komt uit middenstand, bedrijven tot 15 man personeel.
het wordt gewoon tijd dat de rente flink omhoog gaat, naar 6% of zo. dan stopt die ongebreidelde groei van zalando's, fietsenwinkel.nl's takeaways en amazons onmiddellijk.
Intussen hopen de investeerder dat de markt dan zover verzwakt/uitgeput/failliet is dat ze op eigen benen kunnen blijven staan, ondanks hoge rente.
De consument betaald dan natuurlijk iets meer en heeft niet al te veel meer te keizen