AMSTERDAM (AFN) - Bij luchtvaartmaatschappij KLM verdwijnen de komende tijd nog eens 3500 tot 4000 banen. Die komen bovenop de eerder geschrapte uitzendbanen, meldt De Telegraaf op basis van ingewijden. KLM is zwaar getroffen door de coronacrisis, waardoor een groot deel van de vloot aan de grond staat.
Vrijdag komt de maatschappij volgens de krant naar buiten met het plan voor een "kleinere en goedkopere KLM", tegelijk met de halfjaarcijfers. KLM wilde tegenover De Telegraaf niet reageren, net als de meeste vakbonden omdat ze tot de officiële bekendmaking willen wachten. Het personeel wordt vrijdag ingelicht, alsmede de vakorganisaties over een sociaal plan.
Er gingen al langer geruchten dat er circa 6000 banen op de tocht stonden bij KLM. De reorganisatie zou volgens De Telegraaf 2000 tijdelijke en 4000 vaste banen kosten. De tijdelijke functies zijn al geschrapt, en 2400 KLM’ers hebben zich aangemeld voor een vrijwillige vertrekregeling. Daardoor zullen er nog ongeveer 1500 tot 2000 mensen gedwongen moeten vertrekken. Bij KLM werken omgerekend naar voltijdscontracten 27.000 mensen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Als het niet vlotter gaat, verdwijnen naar mijn idee alle banen bij KLM
KLM kan de vertrekregeling beter in vouchers betalen. Dan hebben de resterende werknemers nog 3 maanden werk en kunnen er daarna uit.
Die vliegen er ook nog eens uit
Wat een slechte humor !!, zal je baan maar wezen.
KLM is onze nationale vrachtvervoerder. Leeghoofden hier begrijpen niet dat klm weg = schiphol weg = economie NL naar dw klote ( ook van dezelfde leeghoofden)
Wanneer ik zo de ticketstructuur bekijk met een extra korting voor een coronatussenstop en de megaprijs voor makkelijk te plannen enkeltje, ja doen willen ze ook gewoon niet de feiten onder ogen zijn.
Andere luchtvaartmaatschappijen zullen dit gat gewoon opvullen, die hebben dan nieuw personeel nodig. Heeft m.i. niets te maken met economie naar de klo#te...
Als zzper word ik zeker 2 maal per jaar ontslagen .
Met 000.00 mee.
En ben zeer tevreden.
Komt omdat ik de rest van de wereld heb gezien.
Dat flesje water zecht genoeg over de vreselijke mensen daar.
Koninklijke Luchtbel Maatschappij. Wanneer een super duur renpaard een been breekt, dan is er maar 1 oplossing. Hartverscheurend om het te moeten meemaken, maar het dier telt.
Als partijen zoals KLM/AirFrance, BA failliet gaan betekent dat zeker niet het einde van de luchtvaart.
Vorig jaar is het grootste vliegveld ter wereld geopend in Beijing. Het aantal openstaande en verwachtte aankooporders van Chinese luchtvaartmaatschappijen loopt in de 1000den.
Als wij in Europa er niet in slagen onze luchtvaart rendabel te maken. De nationalistische gevoelens te laten voor wat ze zijn vliegen we over een niet te korte tijd alleen nog maar met Chinese maatschappijen. En dat komt dan niet enkel om dat wij niet in staat zijn om een visie te genereren en daar op te reageren maar vooral door het blind vertrouwen en volgen van de VS.
Niemand heeft het over de "Belt and Road Initiative". En wat we ook van China willen/kunnen zeggen een economisch verbond op dit hele continent zal een positieve invloed hebben voor zowel Europa, het MO en het verre Oosten. Wij zijn nu nog in staat om een behoorlijk gewicht op de schaal te leggen maar als we klein blijven denken zal dat heel snel afnemen.
Hoe eens... in dat klein blijven denken en blindelings volgen ... daarom een ab