Geen handel via Euronext, dus daar kan al marge zitten. In opties doen ze bijvoorbeeld niet. En marge kan zitten in voor velen volkomen ongeschikte CFDs, die ze daar tegenkomen. En Deutsche Boerse kan zo handel naar zich toetrekken, al dan niet met "subsidie" door zonder transactiekosten te werken. Geen volledig aanbod.
Een reclame zal dus vooral gefocust zijn op de schijnbare voordelen, maar niet op de nadelen. Bij willekeurig voorbeeld Aalberts is de spread in Berlijn bijvoorbeeld €0,05 breder dan bij Euronext. Een beetje vergelijkbaar met de stiekem toch verborgen kosten van Binck, toen zij met TOM MTF zelf beursje speelden. Dan bespaar je een habbekrats aan direct zichtbare kosten, maar had je op alle beurzen flutprijzen (brede spread) die een veelvoud waren van de kostenbesparing. Je mist er dus het voordeel van een min of meer centrale grote markt, en handelt waarschijnlijk via zakenpartners. Op het moment van bekijken een spread van €0,07 bij Aalberts in Berlijn, en van €0,02 bij Euronext Amsterdam. Dat kost je dus al (minstens) €5 per 100 aandelen. Officieel misschien geen verborgen kosten, maar in werkelijkheid wel. En je draagt bij aan een iets minder liquide Amsterdamse hoofdmarkt, zodat je dus overal nog iets slechtere prijzen kunt krijgen. Bovendien kunnen klanten van Euronext opties missen. Je zult aandelen moeten gaan overboeken wanneer je bij Aalberts synthetisch dividend, de premie van covered calls, wilt gaan incasseren. De reclame heeft het misschien over €0,00 transactiekosten, maar niet over de minstens €5,00 per 100 aandelen door slechtere bied- en laatprijzen. Advies: kies een broker die via Euronext handelt, zelfs zonder voor de klant naar de beste prijs (i.e. de minst verslechterde en minst slechte) te gaan zoeken op andere beurzen.