Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Duitse automakers met HERE naar China

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 apr Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom
  2. 17 apr TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 december 2016 10:37
    Wat direct door mijn hoofd flitst bij het lezen van dit bericht:

    China is een gesloten markt voor buitenlandse mapbedrijven. Dat gaat met deze deal niet veranderen.

    Voor Automotive is China zeer belangrijk (ongeveer 1/3 van de wereldmarkt).

    3 extra partijen in HERE met in totaal 10% van de aandelen; met gemiddeld 3,33% zijn het kleine partijen. Kennelijk onder druk gezet vanuit Mercedes, BMW en Audi die nu al de kaarten van NavInfo in China gebruiken.
    (3 partijen is eigenlijk 1 partij Tencent met financier uit Singapore)

    Als er echt Chinese partijen aan de slag gaan op de wereldmarkt, dan komen grootmachten als Baidu, Alibaba etc. om de hoek kijken. En die hebben dan nog maar 1 partij die ze met gemak kunnen en willen kopen: TomTom.

    Alleen de grootaandeelhouders van TomTom moeten willen. En die kennen de waarde en verkopen niet voor minder dan de huidige minimale assetwaarde van ergens 30-40 euro.
  2. [verwijderd] 27 december 2016 10:42
    quote:

    wampie schreef op 27 december 2016 10:27:

    tom tom zit al in china, hier de website voor wie chinees kan

    www.tomtom.com/zh_cn/
    Dat is voor polsbandjes van TomTom

    Waar te koop? O.a. hier (bij Penningmeester Dennis):))

    Henan

    Penningmeester Dennis en Zhengzhou Branch Erqi Road, 5th Floor, Erqi District, de provincie Henan, Taikang Road knooppunt en de Stad van David 010-87577887
  3. aandeeltje! 27 december 2016 10:46
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 december 2016 10:37:

    Wat direct door mijn hoofd flitst bij het lezen van dit bericht:

    China is een gesloten markt voor buitenlandse mapbedrijven. Dat gaat met deze deal niet veranderen.

    Voor Automotive is China zeer belangrijk (ongeveer 1/3 van de wereldmarkt).

    3 extra partijen in HERE met in totaal 10% van de aandelen; met gemiddeld 3,33% zijn het kleine partijen. Kennelijk onder druk gezet vanuit Mercedes, BMW en Audi die nu al de kaarten van NavInfo in China gebruiken.
    (3 partijen is eigenlijk 1 partij Tencent met financier uit Singapore)

    Als er echt Chinese partijen aan de slag gaan op de wereldmarkt, dan komen grootmachten als Baidu, Alibaba etc. om de hoek kijken. En die hebben dan nog maar 1 partij die ze met gemak kunnen en willen kopen: TomTom.

    Alleen de grootaandeelhouders van TomTom moeten willen. En die kennen de waarde en verkopen niet voor minder dan de huidige minimale assetwaarde van ergens 30-40 euro.
    Daarom zet HERE ook een JV op. Dat is de manier hoe het werkt.
  4. [verwijderd] 27 december 2016 10:58
    quote:

    aandeeltje! schreef op 27 december 2016 10:46:

    [...]

    Daarom zet HERE ook een JV op. Dat is de manier hoe het werkt.
    Lulverhaaltje van HERE. De Duitsers verliezen marktaandeel aan TomTom en voeren een massale ontslagronde door. Dan moet je wat om het gedeukte vertrouwen te verdedigen. En dat is met name het vertrouwen van de grote Amerikaanse en Japanse autobouwers. Nissan, Suzuki schijnen al naar TomTom te zijn. Wat gaat Toyota doen? En vooral GM en Ford. In de wandelgangen gaan al geruchten dat ook Ford naar TomTom overstapt.

    JV in China werkt niet voor mapbedrijven. Vraag maar aan TomTom die jarenlange ervaring heeft in China. Die mapmarkt is en blijft gesloten.
  5. Jan Peter Balkenellende 27 december 2016 11:09
    quote:

    paulta schreef op 27 december 2016 11:05:

    India en China zijn gezien voor TT, het zijn wel 2 groeimarkten met enorme potentie en afzet-mogelijkheden.

    Hoe je het ook draait of keert: HERE zet een Meesterzet in de nog steeds snelst groeiende automarkt....
    Altijd als je de naam Paulta voorbij ziet komen, dan weet je in ieder geval dat het negatief voor TT is.

  6. [verwijderd] 27 december 2016 11:40
    quote:

    paulta schreef op 27 december 2016 11:21:

    Vervang het woord Here voor TomTom in het persbericht, een 10% deelneming uit de groeiregio China voor TT.
    De koers zal dan gelijk +20% doen op geweldige groeivooruitzichten en nieuwe afzetgebieden...."VOC-mentaliteit" BakEllende.

    TT is een genoteerde familie-BV
    Als Baidu of Alibaba een belang in TomTom neemt, kan de koers in korte tijd zomaar eens +200% gaan doen.
    De huidige minimale assetwaarde van TomTom is 30-40 euro (o.a. marktexpert Roger Lanctot en Morgan Stanley blue sky scenario alleen al maps 5 miljard waard). Voor minder zie ik de grootaandeelhouders ook niet verkopen.
  7. [verwijderd] 27 december 2016 11:51
    Je dure vingers tikken megalomane bedragen in Groeibriljant, en toch zit er wat in!

    Alibaba en TomTom gaan intensiever samenwerken op logistiek gebied "Buy on location".."deliver on location"

    Jack Ma is in Amsterdam gesignaleerd, hij stond verloren en eenzaam op het Damrak, kijkend in zijn smartphone om lopend naar de Ruiterkade te komen...hij komt toch niet verder dan de entree-desk.
  8. ljjls 27 december 2016 12:13
    quote:

    groeibriljant schreef op 27 december 2016 10:37:

    Wat direct door mijn hoofd flitst bij het lezen van dit bericht:

    China is een gesloten markt voor buitenlandse mapbedrijven. Dat gaat met deze deal niet veranderen.

    Voor Automotive is China zeer belangrijk (ongeveer 1/3 van de wereldmarkt).

    3 extra partijen in HERE met in totaal 10% van de aandelen; met gemiddeld 3,33% zijn het kleine partijen. Kennelijk onder druk gezet vanuit Mercedes, BMW en Audi die nu al de kaarten van NavInfo in China gebruiken.
    (3 partijen is eigenlijk 1 partij Tencent met financier uit Singapore)

    Als er echt Chinese partijen aan de slag gaan op de wereldmarkt, dan komen grootmachten als Baidu, Alibaba etc. om de hoek kijken. En die hebben dan nog maar 1 partij die ze met gemak kunnen en willen kopen: TomTom.

    Alleen de grootaandeelhouders van TomTom moeten willen. En die kennen de waarde en verkopen niet voor minder dan de huidige minimale assetwaarde van ergens 30-40 euro.
    Typisch wishfull thinking van een starre TT aandeelhouder. TT werk in Spanje slecht nog steeds kan ik uit eigen ervaring melden. Zodra je van de hoofdwegen afgaat is het bagger. Hoezo in China wel goed kaarten maken?
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

TomTom

5,550 10 mei
-0,035 -0,63%
Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links