Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Afrekenen met de Woekerpolis....

340 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 29 maart 2014 15:43:

Woekerpolis.nl daagt ook Aegon

ZATERDAG 29 MAART 2014, 09:47 uur | 255 keer gelezen

AMSTERDAM - Na Nationale-Nederlanden sleept de Vereniging Woekerpolis.nl nu ook Aegon voor de rechter. De verzekeraar wordt in een collectieve procedure aansprakelijk gesteld voor de schade die mensen opliepen door verzwegen hoge kosten op woekerpolissen, maakte de vereniging zaterdag bekend.

Aegon verkocht de afgelopen 25 jaar naar schatting 1,3 miljoen zogeheten woekerpolissen. De rechter veroordeelde Aegon al eerder om gedupeerden hiervoor schadeloos te stellen, legt stichtingsvoorzitter Ab Flipse uit. “Maar die procedure betrof slechts 30.000 verzekerden en ging maar over één van de weeffouten in het product Koersplan. Wij pakken alle misstanden en ook andere woekerpolissen van Aegon mee.”

Volgens Flipse zijn er in totaal 600.000 mensen gedupeerd door de woekerpolissen van Aegon. Hij schat de gemiddelde schade per polis op zeker 5000 euro. De gemiddelde compensatie bij de eerdere Koersplan-procedure betrof slechts zo'n 1400 euro, aldus Flipse.

20.000 mensen

Bij Woekerpolis.nl hebben zich inmiddels bijna 20.000 mensen met een woekerpolis aangesloten. Andere gedupeerden, ook mensen die al een compensatie hebben ontvangen, kunnen zich nog aanmelden om mee te doen met de procedure.

Een woordvoerder van Aegon wil nog geen inhoudelijke reactie geven. Aegon wil de dagvaarding van Woekerpolis.nl eerst bestuderen, stelde een zegsman.

Woekerpolis.nl startte in november vorig jaar al een rechtszaak tegen Nationale-Nederlanden. Binnenkort wordt in die zaak de eerste pro-forma zitting gehouden. De vereniging is van plan op termijn ook de andere grote aanbieders van woekerpolissen een dagvaarding te sturen.

Gaat dit over Koersplan of Fundplan?
NewKidInTown
0
quote:

The Bugs Bunny schreef op 30 maart 2014 18:38:

[...]

Gaat dit over Koersplan of Fundplan?
Vermogensplan, Sprintplan, Rendementsplan, Fundsparen, Fundpensioen.
En idem bij de andere verzekeraars en aanbieders.

Afgezien van de kosten, als de AEX nu op 2500 had gestaan, had er niemand geklaagd.
[verwijderd]
0
quote:

KidBackInTown schreef op 30 maart 2014 19:20:

[...]

Vermogensplan, Sprintplan, Rendementsplan, Fundsparen, Fundpensioen.
En idem bij de andere verzekeraars en aanbieders.

Afgezien van de kosten, als de AEX nu op 2500 had gestaan, had er niemand geklaagd.
Met die info schiet ik dus geen reet op.
Dus... zelf maar even wezen zoeken op Fundplan: amweb.nl/-/fundplan-kan-aegon-1-8-mil...
voda
0
'Verzekeraars overtreden provisieverbod'

MAANDAG 31 MAART 2014, 15:30 uur | 139 keer gelezen

HILVERSUM (AFN) - Verzekeraars overtreden nog steeds het provisieverbod bij de verkoop van collectieve pensioenregelingen. Die conclusie staat in een maandag gepubliceerd onderzoek van zakenwebsite Follow The Money in samenwerking met Tros Radar.

Het vorig jaar ingevoerde provisieverbod bepaalt dat verzekeraars tussenpersonen niet meer direct of indirect mogen betalen voor het aanbrengen van 'complexe' producten als pensioenregelingen.

Volgens het onderzoek hanteren Delta Lloyd, Brand New Day en Aegon een sluiproute om het provisieverbod te omzeilen. “Zij bieden bedrijven een korting op de premie van de collectieve pensioenregeling in het eerste jaar na afsluiten van de regeling. Die korting is bedoeld om daarmee de tussenpersoon te betalen die het pensioenadvies verzorgt.”

Geen geheim

Delta Lloyd maakt er in e-mails geen geheim van dat de korting is “bedoeld om jouw relatie tegemoet te komen in de kosten die hij maakt bij het aangaan van het nieuwe pensioencontract”. Uit een recente offerte van deze verzekeraar blijkt dat de korting 3 procent van de jaarpremie bedraagt en al snel vele duizenden euro's groot is. “Gevaar daarvan is dat bedrijven voor hun personeel niet de beste pensioenregeling kiezen, maar de regeling met de hoogste korting.”

Delta Lloyd liet weten de korting sinds 2009 aan te bieden. “Het is geen provisie aan de adviseur, maar een uitkering aan de werkgever.” Brand New Day acht de korting niet strijdig met de wet. Aegon reageerde nog niet.
andre68
0
quote:

voda schreef op 31 maart 2014 16:25:

'Verzekeraars overtreden provisieverbod'

MAANDAG 31 MAART 2014, 15:30 uur | 139 keer gelezen

HILVERSUM (AFN) - Verzekeraars overtreden nog steeds het provisieverbod bij de verkoop van collectieve pensioenregelingen. Die conclusie staat in een maandag gepubliceerd onderzoek van zakenwebsite Follow The Money in samenwerking met Tros Radar.

Het vorig jaar ingevoerde provisieverbod bepaalt dat verzekeraars tussenpersonen niet meer direct of indirect mogen betalen voor het aanbrengen van 'complexe' producten als pensioenregelingen.

Volgens het onderzoek hanteren Delta Lloyd, Brand New Day en Aegon een sluiproute om het provisieverbod te omzeilen. “Zij bieden bedrijven een korting op de premie van de collectieve pensioenregeling in het eerste jaar na afsluiten van de regeling. Die korting is bedoeld om daarmee de tussenpersoon te betalen die het pensioenadvies verzorgt.”

Geen geheim

Delta Lloyd maakt er in e-mails geen geheim van dat de korting is “bedoeld om jouw relatie tegemoet te komen in de kosten die hij maakt bij het aangaan van het nieuwe pensioencontract”. Uit een recente offerte van deze verzekeraar blijkt dat de korting 3 procent van de jaarpremie bedraagt en al snel vele duizenden euro's groot is. “Gevaar daarvan is dat bedrijven voor hun personeel niet de beste pensioenregeling kiezen, maar de regeling met de hoogste korting.”

Delta Lloyd liet weten de korting sinds 2009 aan te bieden. “Het is geen provisie aan de adviseur, maar een uitkering aan de werkgever.” Brand New Day acht de korting niet strijdig met de wet. Aegon reageerde nog niet.

Aegon is er ook weer bij..........

Ik blijf erbij...verplichte pensioenfondsen vind ik al niks, maar de verplichte premie teringzooi overhevelen naar die woeker-verzekeraars is helemaal een nagel aan je doodskist.
NewKidInTown
0
Kwam pas nog een gevalletje tegen bij een verzekeraar, uitgaande van het pensioenkapitaal zou er levenslang circa 3,3% per jaar worden uitgekeerd. Moest de 65 jarige gepensioneerde dus 65 + 30 = 95 jaar worden en zou er nog geen cent rente zijn behaald. Ik kom in andere gevallen veel gunstiger verhoudingen tegen.
voda
0
Miljoenenclaim Woekerpolisproces tegen ASR

WOENSDAG 9 APRIL 2014, 15:11 uur | 227 keer gelezen

UTRECHT - De Stichting Woekerpolisproces heeft namens gedupeerde klanten een miljoenclaim neergelegd bij ASR verzekeringen. Volgens de stichting verkocht de verzekeraar via Stad Rotterdam en Woudsend beleggingsverzekeringen met verzwegen en onduidelijke kosten. De afnemers van deze woekerpolissen zijn onvoldoende en onjuist voorgelicht over de risico's van dit product, aldus Pieter Lijesen van de stichting woensdag.
voda
0
Duizenden klanten NN krijgen geld terug

VRIJDAG 11 APRIL 2014, 21:41 uur | 26 keer gelezen

DEN HAAG (AFN) - Enkele duizenden klanten van verzekeraar Nationale-Nederlanden (NN) krijgen geld terug. Het bedrijf verhoogde in 2012 en 2013 de premie voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering van mensen die zwaar lichamelijk werk doen, maar draait dat nu terug. De verhoging blijkt niet te mogen. Dat heeft een woordvoerder van NN vrijdagavond gezegd.

NN verhoogde de premie voor zelfstandigen met zwaar lichamelijk werk, zoals in de bouw. In 2012 ging het bedrag met 30 procent omhoog, een jaar later met nog eens 10 procent. “De schadelast in die groep was vrij hoog”, legt de woordvoerder van de verzekeraar uit.

De klanten sloten hun verzekeringen voor 3 jaar af. “Hun regeling was vrij ruim te interpreteren. Wij dachten dat we tussentijds konden verhogen. We hebben alles nogmaals tegen het licht gehouden en geconstateerd dat het niet mogelijk was”, aldus de NN-woordvoerder.

Miljoenen

Het bedrijf wil niet zeggen hoeveel geld de mensen krijgen, maar zegt dat het in totaal gaat om enkele miljoenen euro's. Eind dit jaar moet de terugbetaling zijn afgerond. Dan hebben de laatste klanten hun te veel betaalde geld terug.

Het is niet bekend of ook andere verzekeraars de premieverhoging terugdraaien en geld teruggeven. Doen ze dat niet, “dan zien we hen bij de rechter”, zegt belangenorganisatie Zelfstandigen Bouw.
andre68
0
www.nu.nl/economie/3759855/rechter-ge...

Ze proberen het nog steeds. Vertragen. Uitstellen. Traineren.

Tenenkrommend hoe de met belastinggeld overeind gehouden woekeraars ook nu nog de 700.000 gedupeerde woekerpolisbezitters aan het lijntje proberen te houden i.p.v. constructief en naar een redelijke oplossing te zoeken.

Ik denk dat deze manier van handelen van ING/NN inmiddels zoveel kwaad bloed heeft gezet dat het meer financiële schade oplevert dan dat als ze -pakkumbeet-een jaar of 5 geleden schoon schip hadden gemaakt.

Nu probeert ING een "succesvolle" beursgang voor te bereiden voor "nagel aan de doodskist" Nationale Nederlanden.

Gladjanussen van ING zijn natuurlijk al lang en breed de inkopers bij de pensioenfondsen aan het bewerken om de NN-vodjes op te kopen.

In feite worden die gedupeerde woekerpolishouders dan dubbel genaaid. Eerst met de woekerpolissen zelf en dan nog een 2e keer via hun pensioenfondsen die met de verplicht ingelegde premies waarschijnlijk deze kansloze shit gaan opkopen.

voda
1
Laat ze maar bloeden, die NN. Ik heb nog duizenden tegoed van die bende!

Rechter wijst uitstel woekerpoliszaak af

VRIJDAG 25 APRIL 2014, 09:44 uur | 148 keer gelezen

DEN HAAG (AFN) - Een poging van Nationale-Nederlanden om een rechtszaak over woekerpolissen op de lange baan te schuiven, is bij de rechtbank in Rotterdam gestrand. Dat meldde Vereniging Woekerpolis.nl vrijdag.

De verzekeraar vroeg de rechter de zaak aan te houden dan wel te schorsen, in afwachting van een uitspraak over een andere procedure die bij het Europese Hof van Justitie loopt. De rechtbank zag daar geen reden toe en wees de vordering af, blijkt uit het eerder deze week gewezen vonnis.

Woekerpolis.nl viert deze “principiële uitspraak” als een overwinning. De vereniging startte vorig jaar een rechtszaak tegen Nationale-Nederlanden om schadevergoedingen los te krijgen.

Vertragingstactiek

“De rechtbank maakt korte metten met de vertragingstactiek van Nationale-Nederlanden. Daarmee winnen wij de eerste slag in onze procedure”, aldus voorzitter Ab Flipse.

Nationale-Nederlanden zegt op zijn beurt “positief” te zijn over het vonnis. “De Nederlandse rechter erkent in het vonnis het belang van de uitspraak van de Europese rechter en zegt dat die zal worden meegewogen in zijn eigen definitieve oordeel”, aldus een woordvoerder. Het EU-hof doet naar verwachting dit najaar uitspraak.

[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 25 april 2014 16:19:

Laat ze maar bloeden, die NN. Ik heb nog duizenden tegoed van die bende!

kun je mooi in Pharming proppen.
voda
0
quote:

AtPatat schreef op 25 april 2014 16:52:

[...]

kun je mooi in Pharming proppen.
Dat geld krijg ik nooit meer terug van NN.
Heeft ook geen zin, derhalve om het in Pharming, te "proppen".

DeZwarteRidder
0
Ik heb net ca 1200 euro schadevergoeding gekregen van Aegon wegens een kleine woekerpolis dankzij jarenlang procederen.

Het kan een flinke tijd duren, maar ik raad iedereen aan om mee te doen met Ver. Woekerpolis.
[verwijderd]
1
Ik lees hier niks over avero ;-(
Goed ik heb dus een woekerpolis!!! En toen dat gerucht begon
Kreeg ik een brief van avero dat in het computersysteem een programmeer
Fout zat en ik dus jaarlijks een correctie krijg van 0,03% voor de rest van de looptijd! Ik dacht slimme zet van avero, als ik ooit over het woeker begint dan komen ze hier mee op de proppen ;-)
Vorig jaar kreeg ik dus 5400 euro omdat ik een woekerpolis bezit als zijnde schadevergoeding!! Na die tijd ben ik gemaild, gebeld en heb verschillende brieven gekregen of ik aub op een ander product wilde overstappen!!! Nu kreeg ik van de week een brief binnen, daarin stond gemeld dat ik op hun reacties nog steeds niet heb gereageerd
Dus dat zij er van uitgaan dat ik me bewust ben van een risico product!
En dat zij op aller mogelijk manier hebben geprobeerd om mij op andere gedachten te brengen en daarmee aan hun zorg plicht hebben voldaan!!!!

Tuurlijk na 18 jaar alleen maar jaarlijks een waarde overzicht te hebben ontvangen en verder niks!!! Krijg ik het afgelopen jaar opeens waar voor mijn geld PROEST.......

Ze hebben nu zelfs fondsen waar de TER met maar liefst 50% is afgenomen!!!

Ja ik ben een loser!!!! Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om
Op hun aanbod in te gaan!!!! Ik kijk reikhalzend uit naar hun verdere correspondentie ;-))

[verwijderd]
0
quote:

andre68 schreef op 25 april 2014 09:22:

www.nu.nl/economie/3759855/rechter-ge...

Ze proberen het nog steeds. Vertragen. Uitstellen. Traineren.

Tenenkrommend hoe de met belastinggeld overeind gehouden woekeraars ook nu nog de 700.000 gedupeerde woekerpolisbezitters aan het lijntje proberen te houden i.p.v. constructief en naar een redelijke oplossing te zoeken.

Ik denk dat deze manier van handelen van ING/NN inmiddels zoveel kwaad bloed heeft gezet dat het meer financiële schade oplevert dan dat als ze -pakkumbeet-een jaar of 5 geleden schoon schip hadden gemaakt.

Nu probeert ING een "succesvolle" beursgang voor te bereiden voor "nagel aan de doodskist" Nationale Nederlanden.

Gladjanussen van ING zijn natuurlijk al lang en breed de inkopers bij de pensioenfondsen aan het bewerken om de NN-vodjes op te kopen.

In feite worden die gedupeerde woekerpolishouders dan dubbel genaaid. Eerst met de woekerpolissen zelf en dan nog een 2e keer via hun pensioenfondsen die met de verplicht ingelegde premies waarschijnlijk deze kansloze shit gaan opkopen.
Men is al dubbel genaaid want met de koop van ABN Amro en de SNS is de belastingbetaler al eigenaar geworden van vele woekerpolissen.
andre68
0
quote:

*Joris* schreef op 27 april 2014 11:57:

[...]
Men is al dubbel genaaid want met de koop van ABN Amro en de SNS is de belastingbetaler al eigenaar geworden van vele woekerpolissen.
3-dubbel dan;-)
[verwijderd]
0
quote:

*Joris* schreef op 27 april 2014 11:49:

Succes met je polis fredjeans
Dank Joris,

Ik sta nu op het break even punt
En heb nog tot 2028 te gaan :-P

De risico premie overlijdensverzekering is eruit gehaald
Alleen nog de doorlopende kosten

Waarom zou ik dan oversluiten
Weer opnieuw kosten en blablabla
En dan over 10 jaar er weer achter komen dat ik wederom genaaid ben!!!

Nee dan liever iedere maand een brief met helaas kunnen wij u niet bereiken, maar blablabla

voda
0
Mogelijk extra Koersplan-voorziening bij Aegon - Market Talk

AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon (AGN.AE) zal donderdag voorbeurs bij de eerstekwartaalcijfers mogelijk een aanvullende voorziening nemen voor zijn Koersplan-woekerpolissen, verwacht analist Cor Kluis van Rabobank. Een dergelijke stroppenpot zou de nettowinst zo'n EUR200 miljoen lager kunnen laten uitvallen. Aegon zette vorig najaar al zo'n EUR25 miljoen opzij, nadat de Hoge Raad besloot dat Aegon het leeuwendeel van de overlijdensrisicopremie van zo'n 30.000 Koersplan-polishouders moet terugstorten. Aegon wil nu ook de rest van de ongeveer 700.000 polishouders, die geen claim indienden, een passende compensatie aanbieden. Een tweede last die beleggers dit kwartaal kunnen verwachten is de schikking voor EUR80 miljoen met het Optas-pensioenfonds. Ondanks deze eenmalige posten voorziet Kluis voor de aandeelhouders een hogere nettowinst van EUR257 miljoen, tegen EUR146 miljoen een jaar eerder. De onderliggende winst voor belastingen zou uitkomen op EUR494 miljoen, EUR49 miljoen hoger dan een jaar eerder, onder andere door aanhoudende groei bij pensioenen en lagere schades door de zachte Nederlandse winter. Het aandeel Aegon noteert woensdag rond 15.30 uur EUR6,47. Dat is zo'n 30% hoger dan twaalf maanden geleden, maar 7% lager dan aan het begin van dit jaar. (AVR)

Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com


340 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 918,72 -5,89 -0,64% 14 jun
AMX 878,45 -16,03 -1,79% 14 jun
ASCX 1.218,76 -18,67 -1,51% 14 jun
BEL 20 3.833,37 -35,40 -0,92% 14 jun
Germany40^ 18.004,30 -261,38 -1,43% 14 jun
US30^ 38.584,80 0,00 0,00% 14 jun
US500^ 5.432,55 0,00 0,00% 14 jun
Nasd100^ 19.665,00 0,00 0,00% 14 jun
Japan225^ 38.512,90 0,00 0,00% 14 jun
WTI 78,03 0,00 0,00% 14 jun
Brent 82,52 0,00 0,00% 14 jun
EUR/USD 1,0706 0,0000 0,00% 14 jun
BTC/USD 66.441,95 -488,60 -0,73% 13:50
Gold spot 2.332,68 0,00 0,00% 14 jun
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
UNILEVER PLC 52,740 +0,400 +0,76% 14 jun
KPN 3,496 +0,026 +0,75% 14 jun
DSM FIRMENICH AG 99,240 +0,720 +0,73% 14 jun
Dalers Laatst +/- % tijd
BESI 153,600 -5,600 -3,52% 14 jun
Akzo Nobel 58,100 -1,860 -3,10% 14 jun
ASMI 675,800 -16,600 -2,40% 14 jun

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront