ACCSYS TECHNOLOGIES PLC « Terug naar discussie overzicht

16-06-2015 cijfers

161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
alida1
0
als ik zie hoe snel het nu weer omhoog gaat kan het zijn dat we nog weer groen eindigen.
[verwijderd]
0
quote:

Geert07 schreef op 16 juni 2015 16:21:

Ik heb vandaag mijn hele positie met een klein verlies verkocht. Ik vond de resultaten niet overtuigend genoeg. Verder geen duidelijkheid over de nieuwe Tricoya partner. Ik ben klaar met de 'We are confident that...' statements van de heer Clegg. Eerst resultaten zien, daarna stap ik pas weer in. Er zijn op dit moment betere beleggingskansen, zeker gezien de correctie die de afgelopen tijd op de beurs heeft plaatsgevonden.
Dan ben ik benieuwd wat jouw verwachting was? Ik zie een hoge groei en een positieve cashflow in kwartaal 4 van het boekjaar. Volgens mij was dat alles wat we mochten verwachten.
machmit
0
quote:

alida1 schreef op 16 juni 2015 16:36:

als ik zie hoe snel het nu weer omhoog gaat kan het zijn dat we nog weer groen eindigen.
Ja jammer die neerwaartse beweging. Morgen zou het wel eens een heel groene dag kunnen worden, goed voor de tropische bossen, voor de indianen, de vogels, de dieren en voor het klimaat, dus voor alle mensen. En natuurlijk voor de volhoudende belegger.
[verwijderd]
0
quote:

Geert07 schreef op 16 juni 2015 16:21:

Ik heb vandaag mijn hele positie met een klein verlies verkocht. Ik vond de resultaten niet overtuigend genoeg. Verder geen duidelijkheid over de nieuwe Tricoya partner. Ik ben klaar met de 'We are confident that...' statements van de heer Clegg. Eerst resultaten zien, daarna stap ik pas weer in. Er zijn op dit moment betere beleggingskansen, zeker gezien de correctie die de afgelopen tijd op de beurs heeft plaatsgevonden.
Ja Geert die Clegg blijft confident. Eerst zet hij in op licenties (waar die dure raad van bestuur voor zit). Verkoopt hij een licentie voor Europa inzake Accoya aan Solvay, gaat hij nu zeggen dat zelf produceren rendabeler is. Inmiddels heeft hij Europa verkocht. Dat zelf produceren rendabeler is had ik hem ook wel kunnen vertellen, maar moet je wel geld hebben. Ik hoop dat Accsys zelf geld heeft om productiecapaciteit in Arnhem en mogelijk ook buiten Arnhem te realiseren. Ik heb daar ernstige twijfels over. Het beste voor Accsys is dat ze overgenomen worden door een grote jongen. Je zult zien dat die grote jongen dan vervolgens enorm rijk wordt. Wat hebben die dure jongens (Clegg, Pauli en hun vrienden) tot nu toe gepresteerd. Het management zal niet snel weggaan. Dus is er maar een andere mogelijkheid, namelijk een overname van Accsys door een grote jongen. Kwestie van tijd (korte termijn) dat dit gaat gebeuren.. Dus rustig afwachten.
[verwijderd]
0
quote:

RW1984 schreef op 16 juni 2015 16:43:

[...]
Dan ben ik benieuwd wat jouw verwachting was? Ik zie een hoge groei en een positieve cashflow in kwartaal 4 van het boekjaar. Volgens mij was dat alles wat we mochten verwachten.
Moet je eens kijken naar puur de prestaties van de productiefaciliteit in Arnhem. Profit from operations 4.931.000. Ebitda 6.935.000. Bij volledige capaciteitsbenutting van 40.000 m3 halen ze wel 6.500.000 winst. Dat zien ook de grote jongens. Die overname zie ik snel komen. Ha,ha,ha.
[verwijderd]
0
Klopt. Al weten We niet exact de inhoud van het contract. Business buiten Europa is enorm. Weet iemand iets over de orderintake? Tricoya plant? De marge zal volgend jaar nog hoger zijn. Men wordt beter en beter en efficienter. Plus de positieve cashflow. Plant Duitsland. En nieuws over Tricoya. Eigenlijk alleen maar positieve nog te ontvangen nieuwtjes die niet in de koers zijn verwerkt. 2016 begint met een 2 in de koers. Verder zijn We de enige met dit product. De r&d pijplijn zit vol met nieuwe producten.de patenten accoya en Tricoya z in goud waard.kortom. niet druk maken over vandaag. Kijk ff verder.
[verwijderd]
0
quote:

geldding schreef op 16 juni 2015 19:37:

ja werkbij dat denk ik ook!
Geldding, het verlies van deze tent wordt alleen veroorzaakt door die licentietak. Manufacturing is heel interessant. Overname van Accsys komt er en ik schat tegen een koers van ongeveer euro 1,50.
TheSnurks
0
quote:

Werkbij schreef op 16 juni 2015 19:24:

[...]

Ik hoop dat Accsys zelf geld heeft om productiecapaciteit in Arnhem en mogelijk ook buiten Arnhem te realiseren.
ja zoals in de toelichting is gegeven van de jaarcijfers. is duidelijk geworden dat de 10 miljoen in cash genoeg is om een extra reactor in Arnhem te bouwen.

echter er is ook gezegd dat dat niet gaat gebeuren en dat ze hun capaciteit willen gaan vergroten met proces optimalisatie + solvay. wat niet heel slecht is als je die strategie ook toe gaat passen bij toekomstige fabrieken zoals bijvoorbeeld die van Solvay die 63 000 wordt dan misschien 67000 betekend zonder extra investering meer inkomsten in de toekomst.

kijk eens bij kebony op de website dan zie je dat dat bedrijf bijna gelijk loopt met accsys qua ontwikkeling. Als je daar kijkt naar de investeerders die daar achter zitten zie je dat Accsys het best goed doet.

De licentietak is verlies gevend daar moet ik gelijk geven.
maar onder die licentie tak ( Licensing, Management and Business Development )
Daar valt ook de marketing kosten. je kan dus 40 000 m3 produceren maar je moet het ook verkopen.

ik moet toegeven ik had meer verwacht dit jaar aan licentie inkomsten. dit was een serieuze tegenvaller.

ook is er geen woord gezegd over Masisa. kan je dan de conclusie trekken dat die in het consortium zit?

ook zijn er weer dingen die verder verschoven naar eind van het jaar
is typisch Accsys.

Clegg wil ook niks zeggen over diamondwood. hebben zij hun aandelen aangemeld?



[verwijderd]
0
quote:

TheSnurks schreef op 16 juni 2015 21:14:

[...]

ja zoals in de toelichting is gegeven van de jaarcijfers. is duidelijk geworden dat de 10 miljoen in cash genoeg is om een extra reactor in Arnhem te bouwen.

echter er is ook gezegd dat dat niet gaat gebeuren en dat ze hun capaciteit willen gaan vergroten met proces optimalisatie + solvay. wat niet heel slecht is als je die strategie ook toe gaat passen bij toekomstige fabrieken zoals bijvoorbeeld die van Solvay die 63 000 wordt dan misschien 67000 betekend zonder extra investering meer inkomsten in de toekomst.

kijk eens bij kebony op de website dan zie je dat dat bedrijf bijna gelijk loopt met accsys qua ontwikkeling. Als je daar kijkt naar de investeerders die daar achter zitten zie je dat Accsys het best goed doet.

De licentietak is verlies gevend daar moet ik gelijk geven.
maar onder die licentie tak ( Licensing, Management and Business Development )
Daar valt ook de marketing kosten. je kan dus 40 000 m3 produceren maar je moet het ook verkopen.

ik moet toegeven ik had meer verwacht dit jaar aan licentie inkomsten. dit was een serieuze tegenvaller.

ook is er geen woord gezegd over Masisa. kan je dan de conclusie trekken dat die in het consortium zit?

ook zijn er weer dingen die verder verschoven naar eind van het jaar
is typisch Accsys.

Clegg wil ook niks zeggen over diamondwood. hebben zij hun aandelen aangemeld?



Het zou me niets verbazen als de licentie inkomsten omhoog gaan zodra de fabriek van Solvay er staat. Er is sprake van licentie en royalty inkomsten. De royalties zouden dan dus moeten gaan komen zodra de fabriek er staat en de licentie is waarschijnlijk de betaling geweest die al ontvangen is. Of steekt het verdienmodel van de licenties anders in elkaar dan ik denk?
Geert07
0
quote:

Werkbij schreef op 16 juni 2015 19:41:

Moet je eens kijken naar puur de prestaties van de productiefaciliteit in Arnhem. Profit from operations 4.931.000. Ebitda 6.935.000. Bij volledige capaciteitsbenutting van 40.000 m3 halen ze wel 6.500.000 winst. Dat zien ook de grote jongens. Die overname zie ik snel komen. Ha,ha,ha.


De resultaten van de productiefaciliteit zijn niet zuiver, omdat veel kosten, zoals Sales & Marketing, op de Licentietak worden geboekt. Dat is niet realistisch. Ik denk dat dat ook de reden is dat er zo weinig licentiedeals zijn gesloten. De werkelijke winstmarge die je zou kunnen halen is volgens mij een stuk kleiner dan velen denken.

Een overname is zeker mogelijk. Een emissie om extra plants te kunnen bouwen zou me echter ook niet verbazen. Vond het namelijk zeer opmerkelijk dat men nu ineens afstapt van het licensing business model en wil inzetten op manufacturing. Accsys heeft onvoldoende middelen om dit zelf te kunnen financieren.

Ik blijf Accsys wel volgen, maar zoals gezegd ben ik er voorlopig even uitgestapt.

[verwijderd]
0
quote:

Geert07 schreef op 16 juni 2015 22:43:

[...]

De resultaten van de productiefaciliteit zijn niet zuiver, omdat veel kosten, zoals Sales & Marketing, op de Licentietak worden geboekt. Dat is niet realistisch. Ik denk dat dat ook de reden is dat er zo weinig licentiedeals zijn gesloten. De werkelijke winstmarge die je zou kunnen halen is volgens mij een stuk kleiner dan velen denken.

Een overname is zeker mogelijk. Een emissie om extra plants te kunnen bouwen zou me echter ook niet verbazen. Vond het namelijk zeer opmerkelijk dat men nu ineens afstapt van het licensing business model en wil inzetten op manufacturing. Accsys heeft onvoldoende middelen om dit zelf te kunnen financieren.

Ik blijf Accsys wel volgen, maar zoals gezegd ben ik er voorlopig even uitgestapt.


Absoluut mee oneens dat veel kosten,zoals sales & marketing op de licentietak worden geboekt. Het zijn aparte vennootschappen en dan moeten de kosten worden toegerekend/doorberekend aan de vennootschap waarbij de kosten behoren.
DeZwarteRidder
0
quote:

Werkbij schreef op 16 juni 2015 23:03:

[...]
Absoluut mee oneens dat veel kosten,zoals sales & marketing op de licentietak worden geboekt. Het zijn aparte vennootschappen en dan moeten de kosten worden toegerekend/doorberekend aan de vennootschap waarbij de kosten behoren.
Sinds wanneer weet jij welke kosten bij welk onderdeel horen....??

Ik denk dat de directie het echt wel beter weet dan jij.
Geert07
0
quote:

Werkbij schreef op 16 juni 2015 23:03:

Absoluut mee oneens dat veel kosten,zoals sales & marketing op de licentietak worden geboekt. Het zijn aparte vennootschappen en dan moeten de kosten worden toegerekend/doorberekend aan de vennootschap waarbij de kosten behoren.
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, maar met alleen het maken van een goed product ben je er niet. Er komen nog allerlei overhead kosten om de hoek kijken, welke volgens mij nu niet als kosten van de plant worden geboekt. Ik heb het idee dat Accsys de resultaten van de Arnhem plant op deze manier oppoetst om eventuele licentienemers te overtuigen. En dan nog een 'bierviltjes' berekening: Omzet verkoop Accoya was 40,7 miljoen. Winst na belasting 4,9 Miljoen. Dat is een winstmarge van ongeveer 12%. Veel te weinig voor een product als Accoya. En als de werkelijke kosten zouden worden gealloceerd, is de winstmarge nog (veel) kleiner.

Just my 2 cents.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 16 juni 2015 23:14:

[...]
Sinds wanneer weet jij welke kosten bij welk onderdeel horen....??

Ik denk dat de directie het echt wel beter weet dan jij.
Ik zeg alleen dat de kosten gealloceerd worden aan de vennootschap waar ze horen. En de directie zal dit zeker weten, maar de externe accountant weet dat nog veel beter.

Prettige avond.
[verwijderd]
0
[quote alias=Geert07 id=8563239 date=201506162317]
[...]
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn, maar met alleen het maken van een goed product ben je er niet. Er komen nog allerlei overhead kosten om de hoek kijken, welke volgens mij nu niet als kosten van de plant worden geboekt. Ik heb het idee dat Accsys de resultaten van de Arnhem plant op deze manier oppoetst om eventuele licentienemers te overtuigen. En dan nog een 'bierviltjes' berekening: Omzet verkoop Accoya was 40,7 miljoen. Winst na belasting 4,9 Miljoen. Dat is een winstmarge van ongeveer 12%. Veel te weinig voor een product als Accoya. En als de werkelijke kosten zouden worden gealloceerd, is de winstmarge nog (veel) kleiner.

Just my 2 cents.
[/quote

Overheadkosten zijn indirecte kosten, maar gewoon toe te rekenen aan de vennootschap waar ze behoren. Dus overheadkosten die behoren bij de productie-eenheid in Arnhem komen ten laste van deze eenheid. Overheadkosten die behoren bij de licentietak komen ten laste van deze eenheid.Overheadkosten die behoren bij R&D komen ten laste van deze eenheid.

Prettige avond. Ben nu voor een periode weg wegens vakantie. Succes met Accsys.
[verwijderd]
0
Een kooporder van 20 stuks en een verkooporder van 25 stuks. Volume 45 stuks. Erg vaag
[verwijderd]
0
Was een leuk biijkoop moment nadat de stortkoker gevuld werd met die bestens verkoop
vakantiegeld van mijn echtgenoot zit er ook in dikke lol fijne vakantie 3 weken schotland naderen morgen tara succes
161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 910,59 +6,38 +0,71% 10 mei
AMX 937,23 -0,72 -0,08% 10 mei
ASCX 1.205,64 +11,91 +1,00% 10 mei
BEL 20 4.013,33 +27,93 +0,70% 10 mei
Germany40^ 18.773,50 +86,90 +0,47% 10 mei
US30^ 39.507,00 0,00 0,00% 10 mei
US500^ 5.221,51 0,00 0,00% 10 mei
Nasd100^ 18.156,80 0,00 0,00% 10 mei
Japan225^ 38.190,30 0,00 0,00% 10 mei
WTI 78,28 0,00 0,00% 10 mei
Brent 82,79 0,00 0,00% 10 mei
EUR/USD 1,0771 -0,0011 -0,10% 10 mei
BTC/USD 60.871,71 -1.712,10 -2,74% 16:27
Gold spot 2.360,72 0,00 0,00% 10 mei
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 49,120 +1,250 +2,61% 10 mei
ASMI 621,800 +12,000 +1,97% 10 mei
ASML 864,500 +16,600 +1,96% 10 mei
Dalers Laatst +/- % tijd
UMG 28,010 -0,850 -2,95% 10 mei
DSM FIRMENICH AG 103,100 -1,850 -1,76% 10 mei
Akzo Nobel 63,080 -0,980 -1,53% 10 mei

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront