ACCSYS TECHNOLOGIES PLC « Terug naar discussie overzicht

16-06-2015 cijfers

161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
machmit
0
quote:

jakhals schreef op 19 juni 2015 17:31:

De winstcijfers worden bij de volgende kwartaalcijfers bekend bij het grote publiek. Dus inderdaad een perfecte tijd om nu bij te kopen.
Helaas heb ik die ruimte niet.

Maar die 17 op 0,71 was een tactische zet van jou.
[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 19 juni 2015 08:15:

[...]

De waan van de dag regeert teveel. Wat heeft Accsys met Griekenland te maken? toch zie je invloed. terwijl als er ooit een koopmoment was voor Accsys dan is het nu. De problemen zijn voorbij en er wordt winst gedraaid.
Alida, maar het verdienmodel bijstellen door te zeggen dat produceren meer oplevert dan licenseren is een teken van zwakte. Daaruit blijkt dat het licenseren niet gaat zoals ooit verwacht. In het verleden had men het idee dat ze heel veel m3 in licentie konden verkopen. Tot nu toe hebben ze slechts 63.000 m3 in licentie verkocht. Doordat dit tegenvalt zeggen ze dat produceren meer oplevert. Ik denk dat veel beleggers deze opmerking niet waarderen en daarom zakte de koers flink naar beneden.

De problemen zijn nog niet voorbij. Met de fabriek gaat het goed. Maken een mooie winst en dat stijgt dit jaar verder. Het probleem zit bij de licentietak, waar de dure jongens en meisjes zitten. Ik hoop dat de licentietak dit jaar eens een beetje waar gaat maken wat altijd beloofd is.

Verder is het goed dat beide producten in de toekomst door chemische bedrijven worden geproduceerd. Wat betreft Tricoya had ik al veel langer het idee dat Medite geen Tricoya gaat produceren. Zij zijn een MDF producent en hebben de grondstof Tricoya voor de productie van MDF nodig. Dus straks wordt Accoya geproduceerd door Solvay en Tricoya door de nu nog onbekende chemiereus. De afnemers van de grondstof Accoya zijn de houtzagerijen etc. De afnemers van de grondstof Tricoya zijn Medite, Masisa. Deze ontwikkeling geeft mij vertrouwen dat het goed komt. De chemiereuzen hebben geld om de benodigde investeringen te doen. Zij kunnen de vraag naar de producten ook enorm laten stijgen. Om deze reden heb ik vertrouwen in de toekomst en blijf ik mijn aandelen Accsys aanhouden.
alida1
0
Werkbij, ik denk dat je een goede analyse geeft van dit moment. Mijn opmerkingen waren meer in de geest van: als je kijkt wat er allemaal al gebeurt is dan staan ze er nu niet slecht voor. Het gaat relatief beter.
Jouw opmerkingen getuigen van realisme en ik denk ook dat het hoog tijd is dat:
de licentie tak verdwijnt
of de licentietak eindelijk eens waar gaat maken waar ze voor aangenomen zijn.
[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 20 juni 2015 07:41:

Werkbij, ik denk dat je een goede analyse geeft van dit moment. Mijn opmerkingen waren meer in de geest van: als je kijkt wat er allemaal al gebeurt is dan staan ze er nu niet slecht voor. Het gaat relatief beter.
Jouw opmerkingen getuigen van realisme en ik denk ook dat het hoog tijd is dat:
de licentie tak verdwijnt
of de licentietak eindelijk eens waar gaat maken waar ze voor aangenomen zijn.
Alida, licentietak rapporteert afgelopen boekjaar 8 miljoen verlies, zonder de bijzondere last inzake Diamond Wood. Ik vind dat dit echt niet kan. En deze situatie is al meerdere jaren het geval. En om quitte te draaien bij de licentietak moeten ze ongeveer 200.000 m3 hout in licentie hebben gegeven. Dat duurt nog wel even voor dat het geval is. Kortom het bedrijf draait nu helemaal op de winstgevendheid van Arnhem. Ik ben wel nieuwsgierig hoe lang ze in Arnhem het zullen tolereren dat alle geld dat in Arnhem wordt verdiend weer eruit vliegt in het VK, als in de VK geen licenties worden afgesloten?
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 20 juni 2015 14:36:

Vanwege de grote concurrentie zal Accoya goedkoper moeten worden:

www.iex.nl/Forum/Topic/1326087/ACCSYS...
Prijsverlagingen vind ik meer iets voor een verzadigde markt. Deze markt is pas net aan het ontstaan, ofwel nieuwe spelers kunnen gemakkelijk toetreden tot de markt zonder de prijs te verstoren.
[verwijderd]
0
[quote alias=DeZwarteRidder id=8573922 date=201506201436]
Vanwege de grote concurrentie zal Accoya goedkoper moeten worden:

www.iex.nl/Forum/Topic/1326087/ACCSYS...
[/quote

Zwarte Ridder, wat ben jij toch een oproerkraaier. Lees onderstaande en dan heeft jouw bericht een heel andere betekenis.. Waarom zit jij op vele fora paniek te zaaien. Ga naar Kardan, dat is toch je speeltje.

De productie van Nobel Wood start in het late voorjaar. De initiële investering (geholpen door een Subsidie Milieu Technologie van SenterNovem) is goed voor een jaarlijkse capaciteit van 1.500 tot 2.000 m3. Dit is ook de reden dat hij met NobelWood geenenkeleconfrontatie verwacht van die andere gemodificeerde radiata pine van Titan Wood: Accoya. ‘De markt is zo groot.
alida1
0
[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 22 juni 2015 07:40:

Nobelwood heeft een geringe potentie. Er zit onvoldoende kapitaal en kennis achter.
Alida, ik zie een enkele keer nog wel eens de opmerking dat Accoya een azijngeur heeft/houdt. Weet jij of dit een probleem is?
Verder lees ik nog wel eens iets over broosheid van het hout. Weet jij of dit een probleem is?
alida1
0
quote:

Werkbij schreef op 22 juni 2015 08:34:

[...]

Alida, ik zie een enkele keer nog wel eens de opmerking dat Accoya een azijngeur heeft/houdt. Weet jij of dit een probleem is?
Verder lees ik nog wel eens iets over broosheid van het hout. Weet jij of dit een probleem is?
De azijngeur en de agressieve dampen die beslag aantasten zijn een probleem. Met goed schilderwerk en RVS beslag is dit prima op te lossen.
Brosheid is een probleem wat bij thermowood hoort. Dit is bij accoya geen probleem.
[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 22 juni 2015 08:46:

[...]

De azijngeur en de agressieve dampen die beslag aantasten zijn een probleem. Met goed schilderwerk en RVS beslag is dit prima op te lossen.
Brosheid is een probleem wat bij thermowood hoort. Dit is bij accoya geen probleem.
Dank je, ik heb nog een vraag betreffende de geur. Is het geen probleem dat mensen het azijn blijven ruiken, bij bijv. gebruik als kozijn. Dan ruik je het toch binnen?
alida1
0
quote:

Werkbij schreef op 22 juni 2015 10:02:

[...]

Dank je, ik heb nog een vraag betreffende de geur. Is het geen probleem dat mensen het azijn blijven ruiken, bij bijv. gebruik als kozijn. Dan ruik je het toch binnen?
Nee, na schilderen is de azijnlucht verdwenen.
[verwijderd]
0
quote:

Putrided schreef op 18 juni 2015 04:12:

[...] lees dit nog maar eens

100% buy. Ik ben het hier volledig mee eens en mijn advies is dus gewoon lekker blijven zitten en afwachten maar.

Een koersschommeling van Lokale aandelen als ACCSYS zijn zeer gevoelig voor sentiment waarbij grote fluctuaties in de koers optreden na al dan niet (on)verwachte berichten.
Buy the rumors, sell the facts geldt hier ten zeerste.
Rumors waren een meer dan positief resultaat plus inkomsten uit nieuwe licencies, aankondiging grote chemische partij etc.

De toekomst is waar het om gaat bij dit aandeel en die ziet er gewoon beter dan ooit uit. Zoals ook gezegd door die Gregg.

Men kan nu al niet aan de basis grondstof voor Tricoya voldoen (zeg maar snippers van het overgebleven hout voor Accoya. Welnu ook dat wordt door de nieuwe fabriek in Duitsland per volgend jaar opgelost.

Wat ik verwacht bovenop de dingen in de pijplijn beschreven door 100% buy is een verdere prijsverhoging met een verdere winstgevendheid van de 2 fabrieken.

We zullen zien. Echter de cijfers over een jaar en de dingen die dan in alle redelijkheid al openbaar moeten zijn moeten welhaast voor een fix hogere koers zorgen, dat kan bijna niet anders.

Wat de koers in de daar tussengelegen tijd doet is puur sentiment related en daar zou ik me maar geen zorgen over maken.
Koersdoelen op dit moment van 1.30 en 1.60
Als we daar op zitten gaan we subiet naar een volgend koersdoel van 2.5 en hoger.

Freddy Queen's "Time is Nobodies" De tijd is van niemand. Daar kunnen we niks aan doen. Niet vertragen, niet versnellen. Wachten dus. Tik Tik Tik.....
alida1
0
De laat staat nu op 98 pence. Als dat het respectief is dan moet maar niemand meer verkopen.
tull
0
quote:

alida1 schreef op 2 september 2015 18:26:

De laat staat nu op 98 pence. Als dat het respectief is dan moet maar niemand meer verkopen.
98 pence ???
alida1
0
quote:

tull schreef op 2 september 2015 21:53:

[...]

98 pence ???
De notering in Londen. Accsys technologies plc
[verwijderd]
0
quote:

alida1 schreef op 2 september 2015 18:26:

De laat staat nu op 98 pence. Als dat het respectief is dan moet maar niemand meer verkopen.
dat zag ik ook , laten we maar het beste hopen :)
[verwijderd]
0
quote:

biagi50 schreef op 2 september 2015 22:27:

[...]

dat zag ik ook , laten we maar het beste hopen :)
helaas pindakaas
alida1
0
quote:

biagi50 schreef op 3 september 2015 09:09:

[...]

helaas pindakaas
nee het laat zien hoe dun het boekje is.
161 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 910,59 +6,38 +0,71% 10 mei
AMX 937,23 -0,72 -0,08% 10 mei
ASCX 1.205,64 +11,91 +1,00% 10 mei
BEL 20 4.013,33 +27,93 +0,70% 10 mei
Germany40^ 18.773,50 +86,90 +0,47% 10 mei
US30^ 39.507,00 0,00 0,00% 10 mei
US500^ 5.221,51 0,00 0,00% 10 mei
Nasd100^ 18.156,80 0,00 0,00% 10 mei
Japan225^ 38.190,30 0,00 0,00% 10 mei
WTI 78,28 0,00 0,00% 10 mei
Brent 82,79 0,00 0,00% 10 mei
EUR/USD 1,0771 -0,0011 -0,10% 10 mei
BTC/USD 60.958,59 -1.625,22 -2,60% 09:56
Gold spot 2.360,72 0,00 0,00% 10 mei
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 49,120 +1,250 +2,61% 10 mei
ASMI 621,800 +12,000 +1,97% 10 mei
ASML 864,500 +16,600 +1,96% 10 mei
Dalers Laatst +/- % tijd
UMG 28,010 -0,850 -2,95% 10 mei
DSM FIRMENICH AG 103,100 -1,850 -1,76% 10 mei
Akzo Nobel 63,080 -0,980 -1,53% 10 mei

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront