(ABM FN-Dow Jones) Rabobank gaat ingrijpend reorganiseren, omdat de bank te log, te complex en te hiërarchisch is. Dat schreef het Financieele Dagblad donderdag op basis van een notitie aan de ledenraad.
De huidige inrichting van de bank leidt tot te veel bestuurlijke drukte en door de vele lagen mist de bank slagkracht en kunnen klanten niet snel en efficiënt worden bediend, aldus topman Stefaan Decraene.
Er moeten functies worden weggesneden, maar de bank plakt daar in de uitgelekte notitie, die op 7 november werd verstuurd, geen getal op, meldde de krant. Wel noemt topman Decraene de indirecte kosten te hoog. De besluitvorming zou met minder mensen toe kunnen.
Al in april kondigde de nieuwe topman een reorganisatie aan. Toen zei hij dat er te veel vergaderd wordt en pleitte hij voor een gedeeltelijke terugkeer naar de regio. De vorige topman Wiebe Draijer centraliseerde de aansturing van de lokale Rabobanken juist in Utrecht. Die centralisatie zou volgens Decraene te ver zijn doorgeschoten.
Het bestuur van Rabobank bespreekt de plannen nu in de verschillende lokale kringen, schrijft de krant, en deze zijn nog niet definitief.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Goed plan om meer regionaal te gaan werken. Bijna alles is naar de boekhouders van het hoofdkantoor getrokken. De relatie met de klant was voorheen ook gebaseerd op persoonlijk contact en vertrouwen, kennis van het bedrijf en integriteit van de klant.
Nu kom je terecht bij een kille, afstandelijke cijfern..... die zich indekt voor zijn leidinggevende en die dekt zich ook weer in.
Zakendoen gebeurt op basis van vertrouwen en dat is de RABO vergeten.
Haal de bezem er maar eens flink doorheen. Dan wordt zakendoen met de Rabo weer leuk.
Probeer maar eens contact tekrijgen met een Rabo medewerker. Ook hun chatprogramma is alleen maar tijdverlies en via chatgpt heb je meestal veel sneller een antwoord op je vragen.