Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Duizenden banen op de tocht in Europese luchtvaart

Lees over dit aandeel ook

  1. 08 mei Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst
  2. 02 mei "Brussel onderzoekt o.a. Air France-KLM om greenwashing"

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

9 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 11 juni 2020 10:52
    Op de Telegraaf zegt men dat we het nog nooit zo goed hadden als nu.
    Ik snap die stelling wel, want de grote golf van ontslagen is net begonnen.
    En het ging in 2019 nog nooit zo goed in NL sinds de 2008 crisis.
    Maar men heeft niet door wat inkomens onzekerheid met mensen doet.
    Consumptie zal hierdoor drastisch in elkaar zakken, dit is al te zien aan de uitvoer vanuit China.
    Ook de meer jarige trend van de baltic dry index staat zeer laag en dat zal met al die onzekerheid niet snel verbeteren. De bodem zal op zijn vroegst in de 2de helft van 2021 bereikt zijn.
  2. Pieter Vandewalle 11 juni 2020 12:43
    quote:

    bp5ah schreef op 11 juni 2020 11:02:

    [...]
    Nog wat zinnigs te melden ;) ...

    Het is het enige zinnige dat je kan vermelden in deze tijden. We weten allemaal dat er nog veel onheil zit te komen in de echte economie en toch gaan de beurzen elke dag hoger dankzij het gratis geld beleid van de centrale banken. Laat alles maar kapot gaan, de aandelen worden er continu beter van, want telkens opnieuw komen er grootschalige opkopingsprogramma's, steunprogramma's, QE, renteverlagingen, enz enz... Dus hoewel mijn zinnetje wat simplistisch lijkt, ongelijk kan je me toch niet geven? Was vroeger een fervente shorter, maar heb veel bijgeleerd laatste jaar. Eén les is belangrijk: NEVER FIGHT THE FED. Ik geloofde dat eerst ook niet, maar het is het enige dat telt, al de rest is ruis.
  3. forum rang 4 No-nonsense 11 juni 2020 13:29
    KLM heeft 280 medewerkers per toestel in dienst (33.000/118).
    Ryanair ongeveer 16.000 medewerkers voor 280 toestellen. Dat is net iets meer dan 57 per toestel.
    Dat is per vliegtuig 4,9 keer zoveel medewerkers.
    Ik snap dat de vloot anders is samengesteld, maar het geeft toch wel te denken.
    En dan schijnt KLM nog een stuk efficiëter te werken dan Air France.
    Dat Air France zal dan wel helemaal een werknemersparadijs zijn.
9 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

10,520 10 mei
+0,170 +1,64%
Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links