Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Slotcall: Vertrouwen in Just Eat takeaway op historisch dieptepunt

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Analyse door: Niels Koerts

Niels Koerts is beleggingsanalist. Enkele van zijn specialiteiten zijn dividendaandelen en beursgenoteerde inverstingsmaatschappijen. Koerts is daarnaast vaste co-host van de populaire IEX Beleggerspodcast.

Meer over Niels Koerts

Recente analyses van Niels Koerts

  1. 15 nov Winstsprong Tencent helpt Prosus flink vooruit
  2. 14 nov Basic-Fit: high risk, high reward
  3. 13 nov Betekent dit de definitieve draai van Alfen?

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. eric 16 juli 2022 11:37
    JET is een mooi voorbeeld dat veel analisten te veel cijfermatig analist zijn. Inzicht hebben in een bedrijf is ook inzicht hebben in het totale plaatje. En ook hoe marktomstandigheden zich ontwikkelen of kunnen gaan ontwikkelen. Dat mist men ook bij de analisten op deze site. Ze zijn erg cijfermatig, maar weten van het werkelijke zaken doen eigenlijk te weinig om een WERKELIJK goed advies te geven. De analisten geven ook nog advies zoals ze het 15 jaar geleden ook deden. Dat kan niet meer. Het team zou moeten worden uitgebreid met mensen die verstand van zaken hebben over het INSIDE GEBEUREN IN EEN BEDRIJF OF SECTOR. Anders blijven alle adviezen een soort poker met een pokeraar die goede kaarten heeft en ook in de poker wereld heb je goede en zwakke pokeraars
  2. forum rang 7 wiegveld 17 juli 2022 09:39
    JET is bezig met margeverbetering over de rug van de restaurants, die eigenlijk niet meer terug kunnen.
    Stoppen met JET kost veel omzet, de eigen bezorgdienst weer opzetten is door de personeelsschaarste ook lastig.
    JET blijft terughoudend om de consument zelf meer mee te laten betalen.
    Blijkbaar is er angst dat de consument dan zelf op de fiets stapt om een bestelling te halen.
    Margeverbetering is een, aan de andere kant zijn de kosten fors gestegen, biedt JET premies om in grote steden meer in de spitsmomenten te werken en zijn kosten van materiaal, verpakking etc ook fors gestegen. En dan steeg ook de rente fors.
    JET heeft na de lockdown net als de andere bezorgers alles tegen en het model komt meer en meer ter discussie te staan.
    Overleven is echt een vraag die aan de orde komt.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links