Wessanen « Terug naar discussie overzicht

Juli - Nieuwe maand - nieuwe kansen

274 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 19 juli 2013 09:10:

Als ik bericht van vorige kredietfaciliteit erbij neem dan betalen ze nu iets meer rente. Zie bericht over vorige faciliteit:

'AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv (WES.AE) maakt dinsdag bekend met succes de voorwaarden voor een kredietfaciliteit van EUR100 miljoen te hebben heronderhandeld.

De faciliteit, bij een bankensyndicaat met ABN Amro, ING, Rabobank en BNP Paribas is verlengd tot februari 2014 en zou oorspronkelijk aflopen in februari 2012.

In 2010 was de kredietfaciliteit verlaagd naar EUR100 miljoen van EUR250 miljoen in verband met de verkoop van Tree of Life in de VS.

De rente is verlaagd naar 100 tot 225 basispunten boven euribor, meldt Wessanen'
Maakt niet uit waar het geld aan op gaat toch tis altijd wat met die klanten?
Wilfried
0
Uit pure ellende maar weer de helft teruggekocht van wat ik eergisteren
bij de opening verkocht heb. Net quitte gespeeld.Geen idee waarom, maar het aandeel doet het geweldig na de negatieve berichten.
SAHR-0310
0
@wilfried; ik heb vandaag juist getwijfeld om ze op 2,89 te verkopen. Ik vraag me af of de expiratie van de opties geen rol speelt in de stijging nadat de koers bijna de 2,60 aantikte na het nieuws over ABC.

Maar het nieuws over ABC vind ik ook een luchtje aan zitten. In hoeverre speelt de vernieuwing van de kredietfaciliteit hier een rol in? Ze waren al in gesprek met de banken; voor hen kan het ABC bericht mijn inziens dan ook geen verrassing geweest zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Wilfried schreef op 19 juli 2013 17:41:

Uit pure ellende maar weer de helft teruggekocht van wat ik eergisteren
bij de opening verkocht heb. Net quitte gespeeld.Geen idee waarom, maar het aandeel doet het geweldig na de negatieve berichten.
Same here. Ik dacht eindelijk eens verstandig te zijn en mn aandelen, die toch al zonder reden van 2.00 naar 3.20 waren gekropen, dit keer 'ns direkt te verkopen. Had ik hetzelfde maar bij Imtech gedaan of bij KPN....En dat ABC-bericht bericht was er ook rampzalig en 'stinkend' genoeg voor. Maar nee hoor: dit keer geen sell off maar een dik herstel en nog onder grote volumes ook. Omdat ik geen zin heb om van vakantie terug te komen en te zien dat de boel alsnog overgenomen is heb ik maar weer een groot deel -hoger uiteraard- teruggekocht.
Ik had ooit feeling voor de markt maar dit jaar ben ik het een beetje kwijt geloof ik... Of de spelregels zijn veranderd.

SAHR-0310
0
Ben benieuwd hoe de koers zich houdt nadat de optie expiratie van afgelopen vrijdag achter de rug is.

Verder de aanloop naar de cijfers. Ik verwacht dat men gaat aankondigen een formele zaak tegen Diageo te gaan starten.
RESEARCH
0
Ik heb het afgelopen weekend hierover al een mail verzonden aan de heer Hoyer. Zodra ik antwoord heb zal ik dit posten. Meestal is hij hierin wel vrij snel, indien het nu wat langer duurt dan mag je verwachten dat er donderdag meer nieuws komt over de rechtszaak
SAHR-0310
0
Ik denk niet dat je tijdens de stilteperiode een antwoord krijgt.

Koers inmiddels op 2,94. De vraag is; is dit een nieuwe valstrik of was dat vreemde bericht over ABC de valstrik?
rene l
0
Ik kijk ook met grote verbazing toe.
In het achterhoofd weten we dat Koffrie geen al te fris verleden heeft.
Berichtgeving over ABC vorige week is gewoon een lichtelijk drama als ik lees dat ze dit jaar werkelijk een enorm verlies lijden.
Een rechtzaak in het verschiet, als je zo je centen moet verdienen, ze kunnen zich beter concentreren op de echte buisiness.
Gek genoeg was het volume op het bericht niet echt schokkend, het lijkt er op dat de grote aandeelhouders e.e.a. voor kennisgeving aannemen, is het een spel?
Deze week de "harde" cijfers, ik twijfel, blijven zitten, een deel verkopen, (deels) calls schrijven op m'n aandelen, zeg het maar.
Ik weet het even niet meer, het is en blijft een wazige bende, of te wel, koffriedik kijken.
RESEARCH
2
Als je het persbericht van vorige week bekijkt, dan blijkt dat ze zelfs hebben afgeschreven op verpakkingsmaterialen, Dit doe je alleen wanneer je bv het logo hebt aangepast of misschien een andere eigenaar?
In december gaf de heer Hoyer het volgende aan:

Geachte heer ....,

Ik begrijp dat u bent teleurgesteld dat wij ABC niet hebben verkocht. Dat zijn wijzelf ook. Voor ons is echter het leidende principe geweest, dat de verkoop in het belang van de aandeelhouder moet zijn. Bij een te lage prijs heeft de verkoop meer iets van weg geven. Dit heeft ons doen besluiten, gebaseerd op de aanwezige plannen bij ABC voor 2013 en 2014, om de verkoop voor nu te stoppen. Het blijft een niet-kernactiviteit die wij te zijner tijd weer in de verkoop zullen doen. Daarnaast kunnen wij gebruik maken van aanwezige compensabele verliezen in de VS, die voor een koper zo goed als niet bruikbaar zijn, maar voor ons zorgen dat wij over de gerealiseerde operationele winst gene belasting hoeven te betalen. Deze bate zal worden gekwalificeerd bij de jaarcijfers, gebaseerd op de verwachte winstgevendheid voor de komende 12-18maanden van ABC.

Over de latente belastingbate heb ik niets kunnen terugvinden in de jaarcijfers. Sterker nog ik denk dat eind december al bekend was dat de winstgevendheid onder druk stond en dat men middels een forse marketingcampagne het tij heeft proberen te keren. Let op ABC wordt volgens mij op korte termijn alsnog verkocht of er volgt een gunstige schikking in de zaak. Normaliter ben ik voorstander om de gevoerde correspondentie te plaatsen, ben echter best kwaad over de wijze van informeren van de aandeelhouders.
SAHR-0310
1
De cijfers mogen voor analisten geen verrassing meer zijn. Volgens mij hebben ze die al ontvangen bij het bericht over ABC. Er was zelfs een grootbank die schreef dat de andere onderdelen wel wat verbeterde. Wanneer ze bij de cijfers communiceren dat men een formele zaak tegen Diageo start dan kunnen de grootbanken er toch nog een positieve draai aan geven. Zelf ben ik er nog van overtuigd dat ABC niet verkocht wordt en dat prijs hierbij niet de oorzaak is. Ik verwacht namelijk dat Wessanen als geheel verkocht wordt. Ze hebben de afgelopen periodes op vrijwel alle onderdelen afgeschreven dus lang kan het toch niet meer duren voordat Koffrie opnieuw een bedrijf voor een prikkie van de hand doet; de meeste particuliere aandeelhouders beteuterd achterlatend.
poolbeer
0
In een artikel (Febr)van Beveragedaily stond een stuk over Diageo die Parrot Bay gaan introduceren in UK en ook in Nederland. In periode 2011 was er een groei van 261% in de US voor frozen cocktail drinks van Diageo. Kennelijk doet ABC iets niet goed. Heb geen idee of ik nu moet verkopen of afwachten op cijfers. Wessanen weet steeds negatief te verrassen of hebben ze de juiste weg omhoog gevonden?
SAHR-0310
0
Wilfried
0
[quote alias=SAHR-0310 id=7033626 date=201307241619]
Nog even de tijd; wie stapt voor de cijfers nog uit en wie blijft zitten?

Na het bericht verleden week over ABC ben ik er met het hele zooitje
bij de opening op € 2,90 uitgestapt. Prijs viel me toen erg mee. Had
het veel lager verwacht. Achteraf deed WESSANEN het veel beter dan gedacht.
Ik heb daarom een paar dagen later de helft weer op € 288,60 teruggekocht.
Voel me daar tot nu toe comfortabel bij. Aannemende dat het slechte nieuws nu volledig in de prijs verwerkt is kan ik me niet voorstellen dat de cijfers morgen druk naar beneden zullen geven. Op de achtergrond blijft natuurlijk de kans op een overname. Tenzij het algehele beurssentiment de komende tijd negatief wordt kan ik me voorstellen dat WESSANEN op dat sentiment ook lager gaat. Al met al redelijk positief op WESSANEN maar blijf toch voorlopig maar met de helft in het aandeel zitten. Je doet wat en je laat wat!!
SAHR-0310
0
Ben blijven zitten...eens kijken of ik morgen opnieuw teleurgesteld wordt door Koffrie en kornuiten of dat het hele ABC gedoe een ander doel diende ;-)
RESEARCH
0
Ben ook blijven zitten. Resultaten waren grotendeels vorige week al bekend, dus een neerwaartse correctie is niet zo heel groot. Bij dit fonds zit ik tegen mijn gewoonte al veel te lang in. Ben wel benieuwd naar de buitengewone last die is genomen voor Grocery van ca. 1 mln. Hoop niet dat ze nog meer acquisities gaan doen, eerst de zaken op orde krijgen. Ben ook benieuwd naar de uitrol van Clipper in Nederland. Er is toegezegd dat in het tweede kwartaal dit in een grote supermarkt zou liggen, is nu alleen nog maar verkrijgbaar bij speciaalzaken. Hoop dat Merckens niet nog meer gaat uitgeven aan marketing, hij is de budgetten gewend van Sara Lee en DE. Bovendien is zijn beloning te riant, staat niet in verhouding tot de prestaties. Ook de presentaties en de jaarverslagen zien er veel te gelikt uit. Ik hoop op goed nieuws over ABC of een totale overname. Zodra de koers 3,50 aantikt ben ik weg. Er zijn andere fondsen die wel hun afspraken nakomen. Als ik al antwoorden van de heer Hoyer hier ga plaatsen, dan ben je verrast hoe weinig hiervan is uitgekomen, zelf ziet men dit niet (bedrijfsblind denk ik). Wie weet kan ik morgen al afscheid nemen van dit fonds (verwacht het niet). Allemaal succes.
relic
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 24 juli 2013 16:19:

Nog even de tijd; wie stapt voor de cijfers nog uit en wie blijft zitten?
Heb ze ook nog, was net op het droge ;-(
Sta nu 7,87% in de min na jaren dankzij vorige week...

Hoop dat ze meevallend worden ervaren anders moet ik er toch met verlies uit.
SAHR-0310
0
Wat gaat de komende tijd koers en sentiment bepalen; de cijfers om 7:15 of de webcast van 13:30?
SAHR-0310
0
Published: 07:16 CEST 25-07-2013 /Thomson Reuters /Source: Royal Wessanen nv /XAMS: WES /ISIN: NL0000395317

Wessanen Q2 2013 press release and semi-annual financial report

Q2 2013 highlights
Our core operations Grocery and HFS continue to improve their performance
Autonomous revenue growth of (6.8)% impacted by ABC performance and strategic exits
Core operations and IZICO show increased normalised operating result
Performance of ABC disappointing driven by shrinking pouches segment
'Wessanen 2015' developing well; most projects either finalised or trending according to our plans; run rate of €15 million of savings to be realised as of early 2014
Successful renewal of €100 million three-year revolving credit facility

Analyst & investor meeting
At 13h30 CET, an analyst and investor meeting will be hosted at the Wessanen office in Amsterdam. A live audio webcast can be followed via www.wessanen.com. Those unable to attend can participate using the following telephone number: +31.20.794.8504 or toll free at 0800.265.8528 (no access code). The press release and presentation will be available for download at www.wessanen.com.

Media, investor & analyst enquiries
Carl Hoyer (VP Corporate Communications & Investor Relations)
Phone +31.20.3122.140 / +316.123.556.58
Twitter @RoyalWessanen


Click here to download PDF
SAHR-0310
0
Lees ik het goed; gaat men in het 2e halfjaar de huidige aandeelhouders nog verder uitknijpen dmv afschrijvingen?

As a consequence of numerous planned initiatives, revenue at our Grocery, HFS and IZICO operations will be impacted negatively in both the second half of 2013 and first half of 2014.
? At our Grocery operations, this negative effect is estimated to be €5 million in H2 2013 and an
additional €2-3 million in H1 2014. These initiatives include the downsizing of our German and Italian operations, exit from a UK private label contract and the delisting of Biorganic in the Netherlands.
? For our HFS operations, the negative impact will be €5 million in H2 2013 and an additional €3-4 million in H1 2014. These initiatives include cutting the tail projects in both France and the Netherlands. The distribution of fruits & vegetables at Bonneterre has been moved in part to Biodistrifrais, while the majority has been ceased towards the end of Q2 2013.
? At IZICO, the impact will be €7 million in the second half 2013 and another €4 million in Q1 2014. The majority relates to the closing of our Deurne plant at the end of Q1 and the subsequent exit from our Halal range and a reduced focus on private label meat-filled snacks. Additionally, portfolio pruning has resulted in the delisting of numerous s
SAHR-0310
0
Niets over de positieve zaak tegen Diageo. Wel het volgende vermelden:

Wessanen just recently received notice of a potential indemnification (tax) claim of Kehe Distributors relating to the divestiture of Tree of Life Inc. and subsidiaries. The facts and circumstances supporting this claim are currently unknown, and will be under review in the upcoming period.
274 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 901,68 -3,42 -0,38% 18:05
AMX 919,02 -11,36 -1,22% 18:05
ASCX 1.243,89 -15,03 -1,19% 18:05
BEL 20 3.919,46 -13,30 -0,34% 18:05
Germany40^ 18.463,20 -144,96 -0,78% 21:44
US30^ 38.703,80 +126,70 +0,33% 21:44
US500^ 5.288,56 +1,68 +0,03% 21:44
Nasd100^ 18.640,80 +28,10 +0,15% 21:44
Japan225^ 38.442,00 -222,90 -0,58% 21:44
WTI 73,32 -0,69 -0,93% 08:53
Brent 77,46 -0,61 -0,78% 21:43
EUR/USD 1,0882 -0,0021 -0,19% 21:44
BTC/USD 70.302,72 +1.160,68 +1,68% 21:44
Gold spot 2.326,89 -23,94 -1,02% 21:44
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RELX 40,960 +0,740 +1,84% 17:35
UNILEVER PLC 51,300 +0,700 +1,38% 17:35
Wolters Kluwer 146,950 +1,050 +0,72% 17:35
Dalers Laatst +/- % tijd
ASR Nederland 44,390 -1,090 -2,40% 17:35
ING 16,092 -0,376 -2,28% 17:39
SHELL PLC 32,135 -0,745 -2,27% 17:39

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront