Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Coronavirus echt gevaar?

59.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
josti5
0
quote:

leek2018 schreef op 2 oktober 2020 18:14:

[...]
Ja, door Corona sterven andere griepsvirussen misschien wel uit. Positief blijven denken.
Haha, jazéker: óók bacteriën, virussen en schimmels bestrijden elkaar tot-op-het-bot!

Het vervelende is alleen, dat ook dit micro-evenwicht totaal verstoord is: door de MENS!

Overbevolking, reizen, natuurslopen, intensieve veehouderij, verstedelijken, kunstmest, gif, vervuiling: uiteindelijk betaalt de veroorzaker altijd weer de prijs - een 'geruststellende' natuurwet!
josti5
0
quote:

whammy schreef op 2 oktober 2020 18:24:

[...]

Hier even toch een reactie op. Het is niet aan de overheid maar aan Appie zelf. Ik hoorde van een kennis dat Appie donderdagmorgen geen enkele actie had ondernomen. Geen schoonmaak van de karretjes. Moet de klant zelf doen. En bij terugzetten staat alles door elkaar. Er zijn plaatselijke Jumbo's waar het uitstekend geregeld is. Een persoon naar binnen, alleen karretjes, in de hal worden de grepen schoongemaakt en vervolgens de handen gedesinfecteerd . We moeten eens ophouden met alsmaar met dat vingertje te blijven wijzen en mensen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en dat zijn er verrekte weinig. En maar commentaar leveren!
Nou, dit bedoel ik dus (Teletekst):

Jaap van Dissel van het RIVM blijft
erbij dat mondkapjes "een buitengewoon
gering effect" hebben op de indamming
van het coronavirus.In een interview
met de NOS noemt hij het kapjesadvies
meer een politiek besluit dan eentje op
basis van medische gronden.

Van Dissel zegt al tijden dat hij niet
veel ziet in het dragen van kapjes.De
onderzoeken die positieve effecten zien
van mondkapjes vindt hij moeilijk te
extrapoleren naar het coronavirus.

Dat het OMT,waar Van Dissel in zit,toch
in sommige gevallen kapjes adviseert,is
volgens hem omdat het OMT beseft heeft
dat mensen dat graag willen.
optietrader
0
quote:

whammy schreef op 2 oktober 2020 18:24:

[...]

Hier even toch een reactie op. Het is niet aan de overheid maar aan Appie zelf. Ik hoorde van een kennis dat Appie donderdagmorgen geen enkele actie had ondernomen. Geen schoonmaak van de karretjes. Moet de klant zelf doen. En bij terugzetten staat alles door elkaar. Er zijn plaatselijke Jumbo's waar het uitstekend geregeld is. Een persoon naar binnen, alleen karretjes, in de hal worden de grepen schoongemaakt en vervolgens de handen gedesinfecteerd . We moeten eens ophouden met alsmaar met dat vingertje te blijven wijzen en mensen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en dat zijn er verrekte weinig. En maar commentaar leveren!
Dikke duim voor jou, whammie.
Helemaal mee eens, het nadenken en verantwoordelijkheid nemen begint bij jezelf. Het is immers zo gemakkelijk, zo simpel om tegendraads te zijn en anderen proberen te beïnvloeden met opruiend commentaar en gedrag. Stap eens in de schoenen van de zorg, of voel eens mee met de mensen die ziek zijn geweest en nog dagelijks hinder van die rot ziekte ondervinden, en hoe kwetsend zijn sommige berichten tegenover mensen die iemand uit hun directe omgeving hebben verloren? En dan verwerpelijk modder gooien om maar geen mondkapje te dragen omdat ze toch niet zouden helpen, de 1.5 mtr afstand negeren en de schuld bij een ander leggen? Neem liever je eigen verantwoordelijk, doe mondkapjes op, dat zal menigeen sieren. Ik maak me er zo druk om..
[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef op 2 oktober 2020 17:33:

[...]

Vraag 100 mensen met een mondmasker, waaróm zij dat ding dragen, en meer dan 90 zullen antwoorden: 'zelfbescherming'...

De onwetendheid is nog enorm.

Het effect blijft hetzelfde of ze het nu snappen of niet waarom ze een mondkapje opdoen. Zag vorige week bij de supermarkt twee dames die hun karretje pakten en de winkel inreden zonder even de spuitbus te gebruiken. Het was een momentopname maar je kunt je afvragen, wat zie je als je een uur staat waar te nemen?
[verwijderd]
0
quote:

rationeel schreef op 2 oktober 2020 17:21:

[...]

Mondmasker is erg ongezond:(

Echt niet aan te bevelen.
Komt dit uit de koker van Jensen?
josti5
0
'Neem liever je eigen verantwoordelijk, doe mondkapjes op, dat zal menigeen sieren. Ik maak me er zo druk om..'

Nogmaals de vraag: waaróm dragen mensen mondkapjes???

En mijn conclusie bij Appie is: iedereen verplicht laten rondrijden met zo'n grote kar om zogenaamd de 1,5 meter afstand te bewaren, bereikt het tegendeel, vanwege de beschikbare ruimte.

Voor diegenen die maar een paar boodschappen nodig hebben, is een mandje uitstekend, en het bespaart bewegingsruimte.

Simpel ervaringsfeit.

Ergo: idiote regels gaan juist tegen die 1,5 meter in.

Omdat de Rutte's en OMT-leden van deze wereld blijkbaar zelf geen boodschappen doen, maken zij domme regels, die tegen hun eigen 1,5 meter-beleid ingaan.

Dat laat natuurlijk onverlet, dat er nog steeds talloze idioten zijn die zich nergens iets van aantrekken.

Maar naarmate zich meer zieken aandienen, óók in de omgeving van de idioten, komt wellicht ook bij hen het bewustzijn boven...
[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef op 2 oktober 2020 20:05:

'Neem liever je eigen verantwoordelijk, doe mondkapjes op, dat zal menigeen sieren. Ik maak me er zo druk om..'

Nogmaals de vraag: waaróm dragen mensen mondkapjes???

En mijn conclusie bij Appie is: iedereen verplicht laten rondrijden met zo'n grote kar om zogenaamd de 1,5 meter afstand te bewaren, bereikt het tegendeel, vanwege de beschikbare ruimte.

Voor diegenen die maar een paar boodschappen nodig hebben, is een mandje uitstekend, en het bespaart bewegingsruimte.

Simpel ervaringsfeit.

Ergo: idiote regels gaan juist tegen die 1,5 meter in.

Omdat de Rutte's en OMT-leden van deze wereld blijkbaar zelf geen boodschappen doen, maken zij domme regels, die tegen hun eigen 1,5 meter-beleid ingaan.

Dat laat natuurlijk onverlet, dat er nog steeds talloze idioten zijn die zich nergens iets van aantrekken.

Maar naarmate zich meer zieken aandienen, óók in de omgeving van de idioten, komt wellicht ook bij hen het bewustzijn boven...

Beste Josti, ik ben het echt niet met het bovenstaande eens. Ook bij Appie is: handel is handel. Ook in de grote XL winkels zijn teveel cliënten. Waarom niet ( zoals bij de start van Corona) een voor een de winkel in? En als je mensen op een vriendelijke manier aanspreekt op hun gedrag ,kun je grote bek terugkrijgen dus daar zijn wij ook maar mee gestopt. Het is allemaal heel frustrerend maar je doet er niks tegen. Wij vragen ons af: waar moet het heen met de maatschappij/samenleving waarin we nu leven?
josti5
0
quote:

whammy schreef op 2 oktober 2020 20:20:

[...]

Beste Josti, ik ben het echt niet met het bovenstaande eens. Ook bij Appie is: handel is handel. Ook in de grote XL winkels zijn teveel cliënten. Waarom niet ( zoals bij de start van Corona) een voor een de winkel in? En als je mensen op een vriendelijke manier aanspreekt op hun gedrag ,kun je grote bek terugkrijgen dus daar zijn wij ook maar mee gestopt. Het is allemaal heel frustrerend maar je doet er niks tegen. Wij vragen ons af: waar moet het heen met de maatschappij/samenleving waarin we nu leven?
Whammy, ik ben het helemaal wél met jou eens.
Ik meld alleen een regel, die tegen het eigen beleid in gaat.
En jazeker: er stond al een rij wachtenden buiten in de wind, lekker virussen op te doen...
Maar als het volk, dat wél toegelaten is, massaal naar de groenten gaat, omdat het volk de meest noodzakelijke boodschappen nodig heeft... tsja: dan maar én buiten wachten, én voor een afdeling wachten???

Mensen aanspreken doen wij al lang niet meer: onbegonnen werk.

Waanzin van beide kanten: Den Haag EN een deel van het volk.
rationeel
0
quote:

Chiddix schreef op 2 oktober 2020 20:03:

[...]

Komt dit uit de koker van Jensen?
Nee , van artsen die er verstand van hebben.

Ook zelf niet zo moeilijk te begrijpen toch?

Fris in fris uit, zonder belemmering:)

asti
0
quote:

josti5 schreef op 2 oktober 2020 20:05:

(...)

En mijn conclusie bij Appie is: iedereen verplicht laten rondrijden met zo'n grote kar om zogenaamd de 1,5 meter afstand te bewaren, bereikt het tegendeel, vanwege de beschikbare ruimte.

Voor diegenen die maar een paar boodschappen nodig hebben, is een mandje uitstekend, en het bespaart bewegingsruimte.

Simpel ervaringsfeit.

(...)
Er is minder ruimte beschikbaar door de karretjes, maar we hebben het dus over ruimte die wordt ingenomen door de karretjes. Er is geen reden om dichter bij elkaar te komen door de karretjes. De reden die jij opgeeft is niet logisch. Dat niet iedereen afstand houdt zie ik in de praktijk ook, maar dat heeft niet met de karretjes te maken.
Ijsbeer
0
quote:

rationeel schreef op 2 oktober 2020 20:51:

Slaap met open ramen want de frisse lucht, jaagt dan allerhande kwalen op de vlucht.

muzikum.eu/nl/123-1707-29819/duo-kars...
wel eens opsporingsgezocht gezien.

snel het raam weer dicht.

Covid is veiliger dan al die mafketels die rondlopen.

Eerst eens de misdaad onder controle en dat lukt al niet en die zijn bijna 2 meter en kun je goed zien.

Hopeloos om covid te pakken als je de misdaad niet eens onder controle kunt krijgen hoe krijg je dan iemand te pakken die je niet eens kunt zien.

Dat is wel moeilijkheidsgraad 2.0 turbo/
LOL.

het zwaard
0
Corona-cijfers in SPANJE op vrijdag 2 oktober
Op vrijdag 2 oktober kwamen er in 24 uur tijd globaal gezien 11.325 nieuwe positief geteste personen bij en overleden er in 24 uur tijd 113 personen. De afgelopen 24 uur werden er 2.379 personen opgenomen in ziekenhuizen maar konden er ook 538 patiënten de ziekenhuizen verlaten. Op dit moment liggen er 1.566 covid-patiënten op de intensive care wat 17,99% van de capaciteit is terwijl dat 8,77% bij de normale ziekenhuisbedden is.

Positieven (globaal **) 11.325
Positieven (24 uur) 3.722
Positieven (7 dagen) 52.029
Positieven (14 dagen) 126.730
Positieven (totaal crisis) 789.932
Corona-doden (24 uur) 113
Corona-doden (7 dagen) 538
Corona-doden (totaal crisis) 32.086
Ziekenhuisopnames (op dit moment) 10.372
Ziekenhuisopnames (24 uur) 1.193
Ziekenhuisopnames (7 dagen) 2.379
Ziekenhuisopnames (totaal crisis) 151.917
Intensive care (op dit moment) 1.566
Intensive care (7 dagen) 178
Intensive care (totaal crisis) 13.753
Ziekenhuisontslagen (24 uur) 1.170
Ziekenhuisbedden bezet (heel Spanje) 8,77%
Intensive care bezet (heel Spanje) 17,99%
PCR-tests (7 dagen) 776.343

[verwijderd]
0
quote:

leonardus65 schreef op 2 oktober 2020 17:01:

www.telegraaf.nl/.../cbs-10-000-neder... In de winter van 2017-2018 overleden er tijdens de influenza-epidemie ook meer mensen dan gemiddeld. „Toen lag de oversterfte op een vergelijkbaar niveau als nu” Maar goed dat die influenzaepidemie 2017/2018 toen het nieuws niet heeft gehaald in Nederland. Voor je het weet worden de mondkapjes het nieuwe normaal.
Goh blijkbaar zijn er nog steeds mensen die dit virus vergelijken met de groep influenzavirus. Ken je een influenza variant die de laatste jaren al bijna een heel jaar de hele wereld in zijn greep heeft? Influenza A/H1N1komt nog een beetje in de beurt met af en toe een opleving maar is verder niet vergelijkbaar.
rationeel
0
quote:

Caveat schreef op 2 oktober 2020 21:25:

[...]

wel eens opsporingsgezocht gezien.

snel het raam weer dicht.

Covid is veiliger dan al die mafketels die rondlopen.

Eerst eens de misdaad onder controle en dat lukt al niet en die zijn bijna 2 meter en kun je goed zien.

Hopeloos om covid te pakken als je de misdaad niet eens onder controle kunt krijgen hoe krijg je dan iemand te pakken die je niet eens kunt zien.

Dat is wel moeilijkheidsgraad 2.0 turbo/
LOL.

Kun je zien hoe de wereld achteruitgegaan is.

Als je meteen aan misdaad denkt bij een open raam
leek2018
0
quote:

rationeel schreef op 2 oktober 2020 22:20:

[...]

Kun je zien hoe de wereld achteruitgegaan is.

Als je meteen aan misdaad denkt bij een open raam
Bij een open raam denk ik eerst aan ongedierte wat binnen kan komen. En met ongedierte bedoel ik muizen en insecten. Noem het maar voor het geval ik verkeerd begrepen word.
haas
0
Coronavirus echt gevaar is de titel
================================
Maar de patienten zijn 'n gevaar: ik begrijp er niets van : gewoon in gevang doen !!
=======================================================================
Gisteren werd bekend dat medewerkers
van het Haags Medisch Centrum twee keer
zijn geïntimideerd.Ook het AMC en OLVG
in Amsterdam,het LUMC in Leiden en het
Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk
merken dat familieleden soms boos zijn.

Ziekenhuizen schakelen beveiliging in,
informeren patiënten vooraf dat ze naar
een ander ziekenhuis gebracht kunnen
worden of stellen een bezoekerspas in.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Ed Verbeek schreef op 30 september 2020 23:55:

...
En wat blijkt nu uit wetenschappelijk onderzoek, www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.... :
...
En uit de discussion:
...
The findings are consistent with the hypothesis that suggests that SARS-CoV-2 spreads through airborne aerosolization, since lower levels of specific humidity lead to a higher rate of infections due to the effect of water activity on virus survivability, surface inactivation, salt toxicity, or changes in pH induced by vaporation that modify the surface of glycoprotein enveloped viruses and subsequently compromise their infectivity.
De Hond vond door data-analyse een verband tussen (lage) specifieke luchtvochtigheid en het (meer) voorkomen van corona. Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar dit is de eerste keer dat ik iets van een medisch-causale verklaring lees.

Interessant, bedankt voor het plaatsen.

[verwijderd]
0
quote:

haas schreef op 2 oktober 2020 22:49:

Coronavirus echt gevaar is de titel
================================
Maar de patienten zijn 'n gevaar: ik begrijp er niets van : gewoon in gevang doen !!
=======================================================================
Gisteren werd bekend dat medewerkers
van het Haags Medisch Centrum twee keer
zijn geïntimideerd.Ook het AMC en OLVG
in Amsterdam,het LUMC in Leiden en het
Sint Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk
merken dat familieleden soms boos zijn.

Ziekenhuizen schakelen beveiliging in,
informeren patiënten vooraf dat ze naar
een ander ziekenhuis gebracht kunnen
worden of stellen een bezoekerspas in.
In welke taal zouden de verpleegkundigen bedreigd zijn?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Superrubio schreef op 1 oktober 2020 07:48:

[...]
Waarom niet gewoon een gedegen onderzoek (nu al eigenlijk veel te laat) naar aerosolen binnen scholen, horeca, sportzalen, etc. om een beleid te kunnen vormen inzake adequate ventilering en luchtreiniging.

Vriend van mij is voorzitter van een regionale afdeling van de Kononlijke Horeca Nederland en zij schijnen echt heel veel aan OMT en RIVM te hebben voorgesteld, maar krijgen nooit antwoord en afgelopen maandag dus kwam uiteindelijk dus de doodsteek.
Ja, de horeca werkte over 't algemeen goed mee - enkele uitzonderingen daargelaten - maar werd en wordt nu zwaar gestraft.

Mensen als De Hond en fysicus Bonn (UvA) worden door het OMT en RIVM stelselmatig genegeerd. Nú pas (veel te laat) begint minister Slob over ventilatie op scholen na te denken, en niet omdat het OMT daar op aan drong.

Het is net als bij de tijdelijke sluiting van scholen in maart. Van het OMT en de regering hoefde het toen niet, maar de ouders en leerkrachten stemden met hun voeten. Zoiets speelt nu weer, je merkt de frisse tegenzin bij Slob.

Ik ken jouw standpunt over corona: het valt wel mee, het is vergelijkbaar met een griepgolf, de bevolking moet langzaam aan maar immuun worden, etc. Ik ben dat niet met je eens, of hoogstens voor een deel. Maar we kunnen het er denk ik over eens zijn dat het stemmen met de voeten en de onrust op scholen i.v.m. de ventilatie het gevolg zijn van de vele halfzachte en wisselende adviezen van het OMT en de starre houding van van Dissel c.s.

Idem dito bij de verdeelde meningen over het dragen van mondkapjes (ik draag ze in winkels wel, vrijwillig). Ook al is het nut gering, en iig veel minder dan van de 1,5m regel, moet je als een van Dissel daar nu steeds zo negatief over blijven doen? Hij maakt er een prestigestrijd van. Ik kan me voorstellen dat de regering en burgemeesters daar binnenskamers woest over zijn.

59.689 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 914,39 -0,82 -0,09% 13:00
AMX 938,63 +0,46 +0,05% 12:51
ASCX 1.258,23 +10,81 +0,87% 12:40
BEL 20 3.975,87 +5,95 +0,15% 12:53
Germany40^ 18.716,10 +22,73 +0,12% 12:54
US30^ 39.066,80 -11,50 -0,03% 12:54
US500^ 5.306,23 -0,41 -0,01% 13:00
Nasd100^ 18.817,40 +3,30 +0,02% 12:51
Japan225^ 38.886,90 +72,90 +0,19% 12:45
WTI 78,21 +0,49 +0,63% 12:53
Brent 82,33 +0,52 +0,64% 12:51
EUR/USD 1,0862 +0,0016 +0,15% 12:54
BTC/USD 68.521,96 -323,98 -0,47% 12:52
Gold spot 2.345,04 +11,04 +0,47% 13:00
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 50,380 +0,400 +0,80% 12:33
ADYEN NV 1.225,200 +8,800 +0,72% 12:40
IMCD 141,600 +0,900 +0,64% 12:40
Dalers Laatst +/- % tijd
Aegon 6,172 -0,066 -1,06% 12:40
ING 16,246 -0,106 -0,65% 12:41
NN Group 44,780 -0,270 -0,60% 12:40

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront