Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Coronavirus echt gevaar?

59.690 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

andre68 schreef op 3 oktober 2020 11:40:

Net in Jumbo boodschappen gedaan. Laat ik mijzelf nou eens niet "recalcitrant" opstellen en als een volgzaam mak schaap "het dringende advies" van de regering volgen om binnen een mondkap te dragen. Klanten.....nog geen kwart...... Personeel...0.......Hoogbejaarden die met hun reeds laagbejaarde dochter gezellig samen boodschappen gaan doen.....geen muilkorf....1.5 meter? Nooit van gehoord! Tot op 75 cm afstand handje contantje duppies aftikken tussen ongemuilkorfde kassamedewerker (scholier/student) en 80+er. (zonder kap)

Ik heb ga vanmiddag nog ergens anders winkelen en ik hetzelfde aantref ben ik er ook klaar mee.
Nou ik was gisteren bij de Jumbo en ik leek wel terechtgekomen in een bankoverval.
Vooral die zwarte maskers zien er dreigend uit.
[verwijderd]
0
quote:

Caveat schreef op 3 oktober 2020 11:16:

[...]

één groot voordeel ze luisteren toch niet naar elkaar.
Het is een uitlaatklep.
Rationeel die hebben ze 100 keer wat gevraagd.
Gaat een oor in en een oor uit.

Beetje hetzelfde als het Trump/Biden debat? Its all in the game komt weer vertellen , dat het maar niets is, de koffiekamer. Hij heeft het over ellenlange bijdragen en zit zelf een A viertje te schrijven in de koffiekamer. Meneer moet in zijn hok blijven.
pakman
0
liep je vroeger dan met de mond open door de winkels..dacht het niet, gewoon je mond goed dichthouden en door de neus ademen daar zitten onze Filtertjes, beetje op afstand letten en dan kom het best goed, want ze weten het allemaal niet/spreken elkaar tegen dit dat, volg je eigen Logica .
[verwijderd]
1
quote:

josti5 schreef op 3 oktober 2020 11:46:

Mondkapjes als 'zelfbescherming': hoe verzin je het...
Mensen hebben blijkbaar geen idee, wat een virus is.

Indertijd, bij de introductie van palivizumab (Synagis), werd mij vaak gevraagd, waarom het middel zo vreselijk duur was (in mijn herinnering zo'n 1100 euro per shot).
Naast uiteraard ontwikkelingskosten en winst was een belangrijke factor het antivirale filter, dat bij de productie van iedere nieuwe badge vernieuwd moest worden - kosten 1.000.000 dollar per filter.
Dus: mondkapjes houden bij het inademen écht geen virus tegen, maar de massa gelooft blijkbaar van wél...
Ben je drager van het virus, ja: dan verspreid je minder druppeltjes.
Maar als drager moet je in quarantaine, en kom je niet buiten.
Blijven over de '700 van Wilders', voor wie een mondkapje van nut is, niet voor zichzelf, maar ten behoeve van hun medemensen.
Maar ja: die 'weten niet dat zij positief zijn, en tot de 7% van de 10.000 dagelijks te weinig getesten behoren...

Er zijn onderzoeken genoeg die de effectiviteit van de medische mondmaskers aantonen.
DeZwarteRidder
1
Mondkapjes zijn 100% zeker zeer positief voor onze gezondheid, want ze houden fijnstof tegen.
[verwijderd]
1
quote:

andre68 schreef op 3 oktober 2020 11:40:

Net in Jumbo boodschappen gedaan. Laat ik mijzelf nou eens niet "recalcitrant" opstellen en als een volgzaam mak schaap "het dringende advies" van de regering volgen om binnen een mondkap te dragen. Klanten.....nog geen kwart...... Personeel...0.......Hoogbejaarden die met hun reeds laagbejaarde dochter gezellig samen boodschappen gaan doen.....geen muilkorf....1.5 meter? Nooit van gehoord! Tot op 75 cm afstand handje contantje duppies aftikken tussen ongemuilkorfde kassamedewerker (scholier/student) en 80+er. (zonder kap)

Ik heb ga vanmiddag nog ergens anders winkelen en ik hetzelfde aantref ben ik er ook klaar mee.
Ik ga helemaal niet winkelen, doe alles online. Heb alleen goede mondmaskers in huis voor noodgevallen. Ik begrijp mensen niet die nu nog tussen het winkelende publiek gaan lopen, dat zijn eenvoudig te vermijden risico's.
pakman
0
en vwb iedereen houd er klachten aan over .. hallo vind je het gek in de Wereld waarin we nu leven/ is gecreëerd, moeiheid/vermoeidheid is het grootste ziektebeeld dat de Mens heut zu tage heeft alles snel snel nog meer en vaker , babies/kindjes om 6 uur smorgens uit bed snel snel naar opvang of oma , dan werk stress ,klaar evt snel snel boodschappen doen kindje ophalen , eten maken schiet er vaak bij in , thuisbezorgd net zo makkelijk/ maar niet gezond, kleine/of meerdere naar bed doen afwassen/wasmachine..KAPOT, maar bij dit ALLES wel 10000x op de Smartphone kijken/ape /twit/Facebook/Instra/dag...Goeiemorgen !! (OOO wat ben ik moe )
[verwijderd]
0
quote:

Uniek schreef op 3 oktober 2020 11:58:

en vwb iedereen houd er klachten aan over .. hallo vind je het gek in de Wereld waarin we nu leven/ is gecreëerd, moeiheid/vermoeidheid is het grootste ziektebeeld dat de Mens heut zu tage heeft alles snel snel nog meer en vaker , babies/kindjes om 6 uur smorgens uit bed snel snel naar opvang of oma , dan werk stress ,klaar evt snel snel boodschappen doen kindje ophalen , eten maken schiet er vaak bij in , thuisbezorgd net zo makkelijk/ maar niet gezond, kleine/of meerdere naar bed doen afwassen/wasmachine..KAPOT, maar bij dit ALLES wel 10000x op de Smartphone kijken/ape /twit/Facebook/Instra/dag...Goeiemorgen !! (OOO wat ben ik moe )
Dat was voor de besmetting ook al zo dus is geen antwoord op mensen die na de besmetting aangeven klachten te houden.
andre68
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 oktober 2020 11:56:

Mondkapjes zijn 100% zeker zeer positief voor onze gezondheid, want ze houden fijnstof tegen.
DAAR ga ik ik geen mondkapje voor opzetten.
Ik denk overigens dat de niet medische mondkapjes alleen maar grofstof tegenhouden. Dus misschien handig als je gaat schuren, boren, zagen etc.
pakman
0
quote:

Kleintje66 schreef op 3 oktober 2020 12:01:

[...]
Dat was voor de besmetting ook al zo dus is geen antwoord op mensen die na de besmetting aangeven klachten te houden.
lees nu eens wat je schrijft en laat het eens goed doordringen , DAAROM juist, het was VOOR de Ziekte/besmetting ook al..je kunt het dus NIET bewijzen dat het vd Ziekte is overgebleven, dus ik zeg Iedereen(85%) is MOE nu.
josti5
0
quote:

Kleintje66 schreef op 3 oktober 2020 11:54:

[...]
Er zijn onderzoeken genoeg die de effectiviteit van de medische mondmaskers aantonen.
Over die medische mondmaskers gaat het niet.
Het gaat erom, wat de massa draagt, en waarom.
En waarom 'zelfbescherming' onzin is.
[verwijderd]
0
quote:

josti5 schreef op 3 oktober 2020 12:20:

[...]

Over die medische mondmaskers gaat het niet.
Het gaat erom, wat de massa draagt, en waarom.
En waarom 'zelfbescherming' onzin is.
Andere mondmaskers zijn ook beperkt effectief, het ligt maar net aan hoe groot de druppels zijn en hoe het masker wordt gebruikt.
www.fda.gov/medical-devices/personal-...
[verwijderd]
0
quote:

hirshi schreef op 3 oktober 2020 11:44:

[...]

Ik denk dat je wel meer niet weet.
Vertel????
[verwijderd]
0
quote:

Superrubio schreef op 3 oktober 2020 10:31:

[...]

Sinds 26 maart ben ik van mening dar er maar 1 weg was en nog steeds is. Een vrijwillig quarantainesysteem gefinancierd door de overheid. Dat kwam door dit bericht www.ad.nl/video/kanalen/nederlands-ni...

Die Marcel opende mijn ogen.
@Beperktedijkbewaking. Welke conclusies trek jij uit zijn verhaal. Ben wel oprecht benieuwd naar jouw mening in deze?
[verwijderd]
0
quote:

Uniek schreef op 3 oktober 2020 12:32:

ben je nu nog niet overtuigd Kleintje66 dat MK overbodig zijn .
Ik ben ervan overtuigd dat ze soms gebruikt moeten worden en soms overbodig zijn. Als drie mensen staan te praten en één is besmet, één draagt een masker en twee niet dan zou het het beste zijn als de besmette persoon dat masker draagt; anders heeft de persoon met het masker een kleinere kans besmet te raken dan de persoon zonder het masker. Het veiligst is dan dat alle drie een masker dragen. Als je bij iemand op bezoek gaat die besmet is is een medisch mondmasker eigenlijk noodzakelijk. Bij asymptomatische mensen is het onduidelijk of mondmaskers veel toevoegen maar kan het in elk geval weinig kwaad mits ze goed worden gebruikt.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Henk Hesel schreef op 2 oktober 2020 16:50:

[...]
Zoals al veel vaker tegen je gezegd, dat is de verkeerde weg.
Het enige wat je bereikt is vertraging van de verspreiding. Zo zijn we nog jaren bezig, met alle desastreuze gevolgen van dien.
Uiteindelijk heb je ongeveer dezelfde hoeveelheid besmettingen. De vraag is alleen of je er 4 maanden of 4 jaar over wil doen.
...
Dat is een desastreuze benadering. Binnen 4 maanden betekent overbelasting van onze ziekenhuizen en IC-bedden door Covid-19 patiënten, met alle akelige secundaire effecten van dien.

rationeel
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 oktober 2020 11:56:

Mondkapjes zijn 100% zeker zeer positief voor onze gezondheid, want ze houden fijnstof tegen.
Nu plaats ik net een verslagje waarom je jezelf schade aandoet.

Lees je wel eens iets?
rationeel
0
quote:

Kleintje66 schreef op 3 oktober 2020 12:39:

[...]
Ik ben ervan overtuigd dat ze soms gebruikt moeten worden en soms overbodig zijn. Als drie mensen staan te praten en één is besmet, één draagt een masker en twee niet dan zou het het beste zijn als de besmette persoon dat masker draagt; anders heeft de persoon met het masker een kleinere kans besmet te raken dan de persoon zonder het masker. Het veiligst is dan dat alle drie een masker dragen. Als je bij iemand op bezoek gaat die besmet is is een medisch mondmasker eigenlijk noodzakelijk. Bij asymptomatische mensen is het onduidelijk of mondmaskers veel toevoegen maar kan het in elk geval weinig kwaad mits ze goed worden gebruikt.
Het is gewoon onwaar!
Maskertjes dragen is ongezond.
pakman
1
quote:

Kleintje66 schreef op 3 oktober 2020 12:39:

[...]
Ik ben ervan overtuigd dat ze soms gebruikt moeten worden en soms overbodig zijn. Als drie mensen staan te praten en één is besmet, één draagt een masker en twee niet dan zou het het beste zijn als de besmette persoon dat masker draagt; anders heeft de persoon met het masker een kleinere kans besmet te raken dan de persoon zonder het masker. Het veiligst is dan dat alle drie een masker dragen. Als je bij iemand op bezoek gaat die besmet is is een medisch mondmasker eigenlijk noodzakelijk. Bij asymptomatische mensen is het onduidelijk of mondmaskers veel toevoegen maar kan het in elk geval weinig kwaad mits ze goed worden gebruikt.
stop toch eens met dat als/if, zoals jij en jij niet alleen meerdere mensen all over the place, redeneren, zou je dus NEVER NOOIT MEER zonder masker iemand tegenmoet kunnen treden cq spreken, want je weet immers NOOIt of diegene gezond cq een besmettelijke ziekte onder de ledenen heeft...nou veel geluk en een advies; misschien eens een HELM opzetten bij het winkelen zou zomaar kunnen zijn dat je als je buiten het winkelcentrum komt er een steen op je hoofd valt, kans is klein MAAR..... je weet het niet , grapje pak je leven weer op and go on.
59.690 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 923,12 +4,40 +0,48% 18:05
AMX 878,76 +0,31 +0,04% 18:05
ASCX 1.214,29 -4,47 -0,37% 18:05
BEL 20 3.832,88 -0,49 -0,01% 18:05
Germany40^ 18.147,10 +145,08 +0,81% 21:47
US30^ 38.797,10 +212,30 +0,55% 21:47
US500^ 5.479,73 +47,18 +0,87% 21:47
Nasd100^ 19.934,40 +269,40 +1,37% 21:47
Japan225^ 38.440,80 -72,10 -0,19% 21:47
WTI 79,82 +1,79 +2,29% 21:46
Brent 84,32 +1,80 +2,18% 21:47
EUR/USD 1,0732 +0,0027 +0,25% 21:47
BTC/USD 66.801,87 +565,96 +0,85% 21:42
Gold spot 2.320,00 -12,68 -0,54% 21:47
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ING 15,768 +0,436 +2,84% 17:35
ASMI 691,200 +15,400 +2,28% 17:39
ASML 969,400 +16,400 +1,72% 17:39
Dalers Laatst +/- % tijd
IMCD 134,400 -2,150 -1,57% 17:36
Philips Koninklijke 23,860 -0,250 -1,04% 17:35
Heineken 93,880 -0,960 -1,01% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront