Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Coronavirus echt gevaar?

59.690 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 3 oktober 2020 10:34:

We weten nu dat vrijwel alleen afstammelingen van de Neanderthalers ernstig ziek kunnen worden door corona en dat is in Europa ongeveer 1 op de 6.
Neanderthalers zegt mij niets. Wel Nederlanders of Europeanen.
optietrader
0
Wat ik iedere keer mis in alle berichten die hier op sommige forums voorkomen is zelf discipline. Het is inderdaad waar, je hoeft het niet met anderen eens te zijn, niet hier op het forum, niet met van Dissel of met de Hond, niet met onze regering of het OMT.
Maar waar ik zo moe en wantrouwend van wordt is steeds maar weer het oprakelen van al die standpunten, iedere keer hetzelfde. De ene zegt dat het wel van belang is een mondkapje te dragen en de andere voorzorg middelen te gebruiken en een ander bestrijdt het en geeft er duidelijk en ongezouten zijn mening.
Dit gezeur gaat al vanaf april, en het gaat maar door. Ellenlange berichten, en geloof me, er zijn een paar posters die er hun hobby van hebben gemaakt om via 10 tallen posts steeds maar weer proberen om aan ons, de niet gelovigen HUN mening op te dragen. Over het virus, over windmolens, over de regering os andere onderwerpen die hier niet thuishoren.
Hou daar mee op, zoek een betere hobby.. en gebruik dit IEX platform niet langer om je ongenoegen te spuien over onderwerpen wat ons allemaal raakt, maar waar we niet allemaal op dezelfde manier naar kijken en mee omgaan. Dit is een beleggersplatform, geen NU.nl, geen shownieuws, geen Telegraaf en geen twitter om maar wat te noemen.
Het nadenken en verantwoordelijkheid nemen begint bij jezelf. Het is immers zo gemakkelijk, zo simpel om tegendraads te zijn en anderen proberen te beïnvloeden met opruiend commentaar en gedrag.
Ijsbeer
0
quote:

its all in the game schreef op 3 oktober 2020 11:01:

Het is immers zo gemakkelijk, zo simpel om tegendraads te zijn en anderen proberen te beïnvloeden met opruiend commentaar en gedrag.
één groot voordeel ze luisteren toch niet naar elkaar.
Het is een uitlaatklep.
Rationeel die hebben ze 100 keer wat gevraagd.
Gaat een oor in en een oor uit.
Dus niks aan de hand ze roepen en schrijven maar raak.
Vrijheid blijheid na al die inperkingen kunnen we niet veel meer erbij hebben.

Ik ben voor mondkapjes voor handen wassen en tegen 1.5 meter.
Ik ben voor 2 meter.
En nu ga ik boodschappen doen met mondkapje op .
rationeel
0
Tweeten
Nieuwe Tweets bekijken
Gesprek
rob elens
@hapelensrob
Goed nieuws van de nhg. Hcq mag gewoon worden voorgeschreven !!
rationeel
0
quote:

Caveat schreef op 3 oktober 2020 11:16:

[...]

één groot voordeel ze luisteren toch niet naar elkaar.
Het is een uitlaatklep.
Rationeel die hebben ze 100 keer wat gevraagd.
Gaat een oor in en een oor uit.
Dus niks aan de hand ze roepen en schrijven maar raak.
Vrijheid blijheid na al die inperkingen kunnen we niet veel meer erbij hebben.

Ik ben voor mondkapjes voor handen wassen en tegen 1.5 meter.
Ik ben voor 2 meter.
En nu ga ik boodschappen doen met mondkapje op .
100 keer iets gevraagd?

Ik kom haast niet op deze draad.

Sta altijd open om vragen te beantwoorden hoor:)
rationeel
0
quote:

its all in the game schreef op 3 oktober 2020 11:01:

Wat ik iedere keer mis in alle berichten die hier op sommige forums voorkomen is zelf discipline. Het is inderdaad waar, je hoeft het niet met anderen eens te zijn, niet hier op het forum, niet met van Dissel of met de Hond, niet met onze regering of het OMT.
Maar waar ik zo moe en wantrouwend van wordt is steeds maar weer het oprakelen van al die standpunten, iedere keer hetzelfde. De ene zegt dat het wel van belang is een mondkapje te dragen en de andere voorzorg middelen te gebruiken en een ander bestrijdt het en geeft er duidelijk en ongezouten zijn mening.
Dit gezeur gaat al vanaf april, en het gaat maar door. Ellenlange berichten, en geloof me, er zijn een paar posters die er hun hobby van hebben gemaakt om via 10 tallen posts steeds maar weer proberen om aan ons, de niet gelovigen HUN mening op te dragen. Over het virus, over windmolens, over de regering os andere onderwerpen die hier niet thuishoren.
Hou daar mee op, zoek een betere hobby.. en gebruik dit IEX platform niet langer om je ongenoegen te spuien over onderwerpen wat ons allemaal raakt, maar waar we niet allemaal op dezelfde manier naar kijken en mee omgaan. Dit is een beleggersplatform, geen NU.nl, geen shownieuws, geen Telegraaf en geen twitter om maar wat te noemen.
Het nadenken en verantwoordelijkheid nemen begint bij jezelf. Het is immers zo gemakkelijk, zo simpel om tegendraads te zijn en anderen proberen te beïnvloeden met opruiend commentaar en gedrag.
Deze draad gaat dus over CORONA, in de meest brede zin.

En iedereen is hier welkom om zijn mening te geven.
rationeel
0
Ben blij dat Rob Elens gelijk heeft gekregen.

Mocht ik symptomen hebben, dan wil ik volgens zijn methode behandeld worden.
rationeel
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 3 oktober 2020 10:48:

[...]Baat het niet, dan schaadt het niet. De zg. bezwaren van v.Dissel vind ik onzin. Ja, bij afdoen na winkelen raak ik het mogelijk onhandig aan. Nou en? Het eerste wat ik bij thuiskomst doe is mijn handen wassen.

Verder vermindert een mondkapje bij evt. blootstelling de 'load'. Dat heb ik van virologen zelf geleerd, dus nu moeten ze niet gaan lullen dat ... enz.


Baat het niet het schaadt niet.

Onjuist. Het schaadt nl wel.
rationeel
1
In een vierdelige serie geeft immunoloog dr. Carla Peeters, die verschillende jaren werkzaam was op het RIVM, alle ins en outs over het door de overheid in bepaalde situaties verplicht gestelde mondkapje. Deze week deel II: het gebruik van mondkapjes is lang niet zo onschuldig als gedacht en kan zelfs www.hpdetijd.nl/2020-06-19/veel-mense... effecten hebben op de gezondheid.
rationeel
0
Dragen van een mondmasker; een nieuw microklimaat

Het vrij kunnen ademen van schone lucht is belangrijk voor het behoud van een goede gezondheid. Daarom is het belangrijk om te analyseren wat de effecten zijn van het microklimaat dat binnen en op het mondkapje gecreëerd wordt. Door het dragen van mondkapjes stijgt de temperatuur en de luchtvochtigheid verandert. Alleen al het psychologisch effect op het dragen van een mondkapje kan een verandering in de wijze van ademen bewerkstelligen. Afhankelijk van het soort masker/mondkapje wordt door de drager meer weerstand in ademen ervaren en kunnen problemen ontstaan om voldoende O2 in te ademen. Wanneer een te kort aan O2 wordt ervaren neemt de activiteit van het sympathisch zenuwstelsel (flight-fight reactie) toe. De hartslag wordt sneller; een risico voor onwel of moe voelen en zelfs flauwvallen. Hoofdpijn, huidreacties en jeuk als gevolg van het dragen van maskers zijn eveneens beschreven. Ervaren ongemak leidt tot meer stress met als gevolg een vicieuze cirkel. Wanneer een masker langdurig achter elkaar gedragen wordt kan het zuurstofgehalte in het bloed dalen en het CO2 gehalte toenemen. Hierdoor kunnen ontstekingen toenemen en verzwakt de immuniteit voor externe factoren. Meer energie is nodig om de bestaande ontstekingen onder controle te houden. Ook kan de concentratie van bacteriën en virussen in het masker en neus- en keelholte toenemen door het uitademen en weer inademen van dezelfde lucht.
rationeel
0
Koop een zuurstofmeter...meteen de hartslag meten.

Lekker gemakkelijk:)

AEROcheck Aanbevolen:)
rationeel
0
Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen.

Ongecontroleerde productie van mondkapjes vergroot negatieve invloeden
[verwijderd]
0
www.longfonds.nl/nieuws/longfonds-%E2...

Bijna een half jaar na de infectie heeft meer dan de helft (55 procent) van 1005 coronapatiënten nog steeds 6 of meer klachten. 9 op de 10 (91 procent) geeft aan nog last te hebben van meer dan één symptoom. Nog geen 5 procent is inmiddels geheel klachtenvrij. Dat blijkt uit onderzoek van Longfonds, kennis- en behandelcentrum Ciro en de Universiteiten Maastricht en Hasselt. “Een zorgwekkend beeld. Eens te meer wordt duidelijk hoe groot de gezondheidsgevolgen zijn van dit virus”, zegt directeur Michael Rutgers van Longfonds. “Deze patiëntengroep moet gezien, gehoord en geholpen worden. Daarom is het van groot belang dat hun klachten nog beter in kaart worden gebracht.”
rationeel
0
Ongecontroleerde productie van mondkapjes vergroot negatieve invloeden

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Mogelijk verband luchtverontreinigingen en verloop COVID-19

Wetenschappelijke onderzoeken hebben de mogelijke nadelige effecten van luchtverontreiniging op het immuunsysteem aangetoond. Tegelijk kan er door verontreinigingen een toename ontstaan in de expressie van het aantal angiotensine-converterend enzym (ACE) receptoren. Dit betekent dat er meer receptoren beschikbaar zijn waar het virus zich aan kan binden waardoor een ernstiger beloop van COVID-19 mogelijk is. Een recent onderzoek van de Universiteit van Harvard toont als eerste een statistisch significant verband tussen de ernst van het verloop van COVID-19 en de mate van luchtverontreiniging.

Ook in Nederland wordt gedacht aan een mogelijk verband van hogere luchtverontreiniging in gebieden (Oost-Brabant en Noord-Limburg) met de hoogste incidentie van COVID-19. Het RIVM is gestart met onderzoek naar een verband tussen intensieve veehouderij en het verloop van COVID-19.

De verspreiding van het virus kan toenemen door het onveilig gebruik van mondkapjes.

Gebruik mondkapjes vergroten verspreiding van het virus

Onderzoek gepubliceerd in het British Medical Journal in 2015, waar 3M aan meewerkte, toonde een hogere concentratie van het virus bij mensen die gebruik maakten van mondkapjes in vergelijking met mensen die geen mondkapje/medisch mondkapje droegen. De meeste mensen beschikken over onvoldoende kennis om de mondkapjes verantwoord te gebruiken, zoals vaak vernieuwen, frequent handen wassen, op een veilige manier afdoen en afvoeren. De verspreiding van het virus kan toenemen door het onveilig gebruik van mondkapjes. Wetenschappelijk onderzoek naar het effect van het gebruik van chirurgische maskers toonde een hogere concentratie van virussen en bacteriën aan de buitenzijde van het masker. Hergebruik van mondkapjes kan daarom leiden tot een grotere kans op infecties. Geadviseerd wordt om de mondkapjes na 2 uren te vervangen en op een veilige manier af te voeren. Of voor hergebruik bij 60 C gewassen kan worden.

www.hpdetijd.nl/2020-06-19/veel-mense...

[verwijderd]
0
Mondkapjes zouden een noodoplossing moeten zijn voor kortdurende gebruik, het beste is gewoon om uit gevaarlijke situaties weg te blijven. Als je al een mondkapje gebruikt gebruik dan ook een goede maar dan draag je hem automatisch vrij kort want dat merk je echt in de ademhaling.
rationeel
0
andre68
0
Net in Jumbo boodschappen gedaan. Laat ik mijzelf nou eens niet "recalcitrant" opstellen en als een volgzaam mak schaap "het dringende advies" van de regering volgen om binnen een mondkap te dragen. Klanten.....nog geen kwart...... Personeel...0.......Hoogbejaarden die met hun reeds laagbejaarde dochter gezellig samen boodschappen gaan doen.....geen muilkorf....1.5 meter? Nooit van gehoord! Tot op 75 cm afstand handje contantje duppies aftikken tussen ongemuilkorfde kassamedewerker (scholier/student) en 80+er. (zonder kap)

Ik heb ga vanmiddag nog ergens anders winkelen en ik hetzelfde aantref ben ik er ook klaar mee.
hirshi
0
quote:

Superrubio schreef op 3 oktober 2020 10:19:

[...]

Wist niet dat jongeren uit Amsterdam Nieuw-West en Zuid-Oost vakantie en ook feest vierden in Frankrijk en Spanje. Mijn god het wordt echt steeds hilarischer maar ook treuriger tegelijk!!!

Kan ik dit scharen onder fake news?
Ik denk dat je wel meer niet weet.
josti5
0
Mondkapjes als 'zelfbescherming': hoe verzin je het...
Mensen hebben blijkbaar geen idee, wat een virus is.

Indertijd, bij de introductie van palivizumab (Synagis), werd mij vaak gevraagd, waarom het middel zo vreselijk duur was (in mijn herinnering zo'n 1100 euro per shot).
Naast uiteraard ontwikkelingskosten en winst was een belangrijke factor het antivirale filter, dat bij de productie van iedere nieuwe badge vernieuwd moest worden - kosten 1.000.000 dollar per filter.
Dus: mondkapjes houden bij het inademen écht geen virus tegen, maar de massa gelooft blijkbaar van wél...
Ben je drager van het virus, ja: dan verspreid je minder druppeltjes.
Maar als drager moet je in quarantaine, en kom je niet buiten.
Blijven over de '700 van Wilders', voor wie een mondkapje van nut is, niet voor zichzelf, maar ten behoeve van hun medemensen.
Maar ja: die 'weten niet dat zij positief zijn, en tot de 7% van de 10.000 dagelijks te weinig getesten behoren...
59.690 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 ... 2981 2982 2983 2984 2985 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 923,12 +4,40 +0,48% 18:05
AMX 878,76 +0,31 +0,04% 18:05
ASCX 1.214,29 -4,47 -0,37% 18:05
BEL 20 3.832,88 -0,49 -0,01% 18:05
Germany40^ 18.141,40 +139,38 +0,77% 21:01
US30^ 38.778,50 +193,70 +0,50% 21:01
US500^ 5.481,97 +49,42 +0,91% 21:01
Nasd100^ 19.945,40 +280,40 +1,43% 21:01
Japan225^ 38.444,70 -68,20 -0,18% 21:00
WTI 79,77 +1,74 +2,23% 21:01
Brent 84,29 +1,77 +2,14% 21:01
EUR/USD 1,0736 +0,0030 +0,28% 21:01
BTC/USD 66.958,02 +722,10 +1,09% 21:01
Gold spot 2.318,54 -14,15 -0,61% 21:01
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
BESTEL HIER UW TICKETS VOOR DE IEX BELEGGERSDAG > EEN DAG VOL INSPIRERENDE SPREKERS EN KOOPTIPS!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ING 15,768 +0,436 +2,84% 17:35
ASMI 691,200 +15,400 +2,28% 17:39
ASML 969,400 +16,400 +1,72% 17:39
Dalers Laatst +/- % tijd
IMCD 134,400 -2,150 -1,57% 17:36
Philips Koninklijke 23,860 -0,250 -1,04% 17:35
Heineken 93,880 -0,960 -1,01% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront